Oljeläckage vid intercooler

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

pattho0
Användare
Inlägg: 79
Blev medlem: sön okt 24, 2010 21:06

Oljeläckage vid intercooler

Inlägg av pattho0 » sön dec 12, 2010 22:55

Jag besiktigade min Cherokee 2.5TD -95 härom dagen (blankt papper). Då såg jag att det verkade som om det läckte olja från anslutningen mellan slangen från turbon till intercoolern. Det borde väl inte vara någon olja alls där? Håller turbon på att gå eller vad kan det bero på? Om turbon är boven i dramat så undrar jag om det är tidskritiskt, ska jag fortsätta att köra tills turbon lägger av eller är det risk för följdskador i så fall?
In a World of Compromise, Some Don't

JohnE
Beroende
Inlägg: 1069
Blev medlem: ons aug 27, 2008 22:46
Ort: Västerås

Re: Oljeläckage vid intercooler

Inlägg av JohnE » sön dec 12, 2010 23:50

pattho0 skrev:Jag besiktigade min Cherokee 2.5TD -95 härom dagen (blankt papper). Då såg jag att det verkade som om det läckte olja från anslutningen mellan slangen från turbon till intercoolern. Det borde väl inte vara någon olja alls där? Håller turbon på att gå eller vad kan det bero på? Om turbon är boven i dramat så undrar jag om det är tidskritiskt, ska jag fortsätta att köra tills turbon lägger av eller är det risk för följdskador i så fall?
Vet inte hur det är kopplat på specifikt den modellen, men det är vanligt att vevhusventilationen är kopplat till sugsidan på turbon. Dvs, det är ganska normalt. Förrutom att det då läcker från den slangen, vill säga.

turbomannen
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
Ort: Örby mark

Inlägg av turbomannen » mån dec 20, 2010 22:08

hej som gammal turbo räv så säger jag kolla upp vcevhus ventilationen
en fråga har det dragit någon olja nämnvärt det sista ????

kolla glappet i axeln på insugs sidan det skvallrar ganska mkt om konditionen på en turbo leverne ryker det mkt vid varmstarter??

skulle det inte bli ngn bättring så hojta till så ska vi se om inte ev jag har bytes delar kvar på hyllan ha en bra trevlig hjul :D :D
livet börjar med en cheerokee chief

snart e den 16"hög

Skriv svar