Justering "kickdown wire" Th700 / 6,2D
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
- Inlägg: 327
- Blev medlem: fre aug 28, 2009 14:31
- Ort: Häggenås/Grötom/Östersund/Jämtland
Justering "kickdown wire" Th700 / 6,2D
Ja, de heter ju nått annat än kickdown på 700an men så alla vet vad jag menar.
Hur ska denna justeras?
Hur ska denna justeras?
//Da_loof
Lider av Tangentbordsdyslexi.
One size fits all!
FULL SIZE!!!!
C30 Towtruck
http://www.pixbox.se/alb_show_id1165282_page0.html
K2500 Suburban
http://www.pixbox.se/alb_show_id1115003_page0.html
Lider av Tangentbordsdyslexi.
One size fits all!
FULL SIZE!!!!
C30 Towtruck
http://www.pixbox.se/alb_show_id1165282_page0.html
K2500 Suburban
http://www.pixbox.se/alb_show_id1115003_page0.html
Inte för att säga emot optodsl den allsmäktige chevagurun alltför mycket men var det inte just det man INTE ska göra på TH700 lådan? Det funkade väl på 350 och 400 men inte lika bra på 700 då den är mycket känsligare på just kickdownwire-justeringen. Googla justera kickdownwire th700 så får du upp ett par sidor med guider.
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak
Hehe. Jag har ingen egen erfarenhet men läste lite om detta då jag funderade över min egen låda. I länkarna står det lite om TV-wire (Throtle Valve Cable) justering.
http://www.caprice.se/community/viewtop ... f=11&t=139
http://www.rocket88.se/th%20700%20r4.htm
http://www.caprice.se/community/viewtop ... f=11&t=139
http://www.rocket88.se/th%20700%20r4.htm
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak
Ja, det där bekräftar ju bara vad optodsl just saMangeP skrev:Hehe. Jag har ingen egen erfarenhet men läste lite om detta då jag funderade över min egen låda. I länkarna står det lite om TV-wire (Throtle Valve Cable) justering.
http://www.caprice.se/community/viewtop ... f=11&t=139
http://www.rocket88.se/th%20700%20r4.htm
-
- Veteran
- Inlägg: 1565
- Blev medlem: tor okt 25, 2007 21:29
- Ort: Kiruna
- Kontakt:
Man gör på detta vis...optodsl skrev:den är självjusterande på sätt och vis
vid fästet för höljet bak på motorn så kan du trycka ner en flärp och dra tillbaks höljet
sen går du in i bilen och stämplar gasen i botten, klart
Men jag brukar dra i gasspjället istället lite försiktigt, men det är ju samma sak..
Det där behöver du inte bekymra dig över.MangeP skrev:Står ju att 0-37mm ska stämma med noll till full gas. Då måste man ju mäta och se så det gör det också. Verkar jävligt noga de här. Nästan så man inte vågar kolla om det stämmer på min egen wire :/
har det stämt en gång i tiden så gör stämmer det även nu.
Ska man däremot montera en 700-låda på en bil som inte haft det förut, så behöver man veta det för att lista ut hur man ska fästa vajern på förgasarn eller motsvarande (hur lång hävarmen ska vara).
Bytte ut en 350-låda på min Nova till en 700, kopplade wiren till förgasaren, en Rochester Q, å det stämde mer eller mindre exakt 32mm slår det på. Lådan är en -93a.Grottulf skrev:MangeP skrev:
Ska man däremot montera en 700-låda på en bil som inte haft det förut, så behöver man veta det för att lista ut hur man ska fästa vajern på förgasarn eller motsvarande (hur lång hävarmen ska vara).
GMC Sierra 1500 SLT Z71 -98