Justering "kickdown wire" Th700 / 6,2D

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

da_loof
Rutinerad
Inlägg: 327
Blev medlem: fre aug 28, 2009 14:31
Ort: Häggenås/Grötom/Östersund/Jämtland

Justering "kickdown wire" Th700 / 6,2D

Inlägg av da_loof » sön dec 19, 2010 17:02

Ja, de heter ju nått annat än kickdown på 700an men så alla vet vad jag menar.
Hur ska denna justeras?
//Da_loof

Lider av Tangentbordsdyslexi.

One size fits all!
FULL SIZE!!!!
C30 Towtruck
http://www.pixbox.se/alb_show_id1165282_page0.html
K2500 Suburban
http://www.pixbox.se/alb_show_id1115003_page0.html

Andreas
Beroende
Inlägg: 1078
Blev medlem: fre jun 01, 2007 11:17
Ort: Tibro

Inlägg av Andreas » sön dec 19, 2010 20:15

vid fullgas ska den nästan va som en fiolsträng

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Inlägg av optodsl » sön dec 19, 2010 20:30

den är självjusterande på sätt och vis

vid fästet för höljet bak på motorn så kan du trycka ner en flärp och dra tillbaks höljet

sen går du in i bilen och stämplar gasen i botten, klart
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

MangeP
Beroende
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
Ort: Luleå

Inlägg av MangeP » tis dec 21, 2010 0:14

Inte för att säga emot optodsl den allsmäktige chevagurun alltför mycket men var det inte just det man INTE ska göra på TH700 lådan? Det funkade väl på 350 och 400 men inte lika bra på 700 då den är mycket känsligare på just kickdownwire-justeringen. Googla justera kickdownwire th700 så får du upp ett par sidor med guider.
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Inlägg av optodsl » tis dec 21, 2010 7:49

inte för att säga emot den som inte säger emot :wink: men.... :wink:

ärligt så har jag inte läst på i detta ämne utan det är vad en lådrenoverare (i USA, som jag köpte min låda av) som är specialiserad på 700:or talade om för mig
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

MangeP
Beroende
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
Ort: Luleå

Inlägg av MangeP » tis dec 21, 2010 8:18

Hehe. Jag har ingen egen erfarenhet men läste lite om detta då jag funderade över min egen låda. I länkarna står det lite om TV-wire (Throtle Valve Cable) justering.

http://www.caprice.se/community/viewtop ... f=11&t=139


http://www.rocket88.se/th%20700%20r4.htm
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Inlägg av Grottulf » tis dec 21, 2010 10:39

MangeP skrev:Hehe. Jag har ingen egen erfarenhet men läste lite om detta då jag funderade över min egen låda. I länkarna står det lite om TV-wire (Throtle Valve Cable) justering.

http://www.caprice.se/community/viewtop ... f=11&t=139


http://www.rocket88.se/th%20700%20r4.htm
Ja, det där bekräftar ju bara vad optodsl just sa :poke: :wink:

Lightbringer
Veteran
Inlägg: 1565
Blev medlem: tor okt 25, 2007 21:29
Ort: Kiruna
Kontakt:

Inlägg av Lightbringer » tis dec 21, 2010 13:40

optodsl skrev:den är självjusterande på sätt och vis

vid fästet för höljet bak på motorn så kan du trycka ner en flärp och dra tillbaks höljet

sen går du in i bilen och stämplar gasen i botten, klart
Man gör på detta vis...
Men jag brukar dra i gasspjället istället lite försiktigt, men det är ju samma sak..

MangeP
Beroende
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
Ort: Luleå

Inlägg av MangeP » tis dec 21, 2010 22:52

Står ju att 0-37mm ska stämma med noll till full gas. Då måste man ju mäta och se så det gör det också. Verkar jävligt noga de här. Nästan så man inte vågar kolla om det stämmer på min egen wire :/
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Inlägg av Grottulf » ons dec 22, 2010 9:42

MangeP skrev:Står ju att 0-37mm ska stämma med noll till full gas. Då måste man ju mäta och se så det gör det också. Verkar jävligt noga de här. Nästan så man inte vågar kolla om det stämmer på min egen wire :/
Det där behöver du inte bekymra dig över.
har det stämt en gång i tiden så gör stämmer det även nu.

Ska man däremot montera en 700-låda på en bil som inte haft det förut, så behöver man veta det för att lista ut hur man ska fästa vajern på förgasarn eller motsvarande (hur lång hävarmen ska vara).

MangeP
Beroende
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
Ort: Luleå

Inlägg av MangeP » ons dec 22, 2010 12:53

Okej. Tänkte ifall det slits eller liknande så man måste kolla upp det.
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Inlägg av Grottulf » ons dec 22, 2010 15:13

Nä, det borde inte vara någon fara

GmcSierra
Rutinerad
Inlägg: 304
Blev medlem: mån dec 20, 2010 12:37
Ort: Silverdalen

Inlägg av GmcSierra » tor dec 23, 2010 15:10

Grottulf skrev:
MangeP skrev:

Ska man däremot montera en 700-låda på en bil som inte haft det förut, så behöver man veta det för att lista ut hur man ska fästa vajern på förgasarn eller motsvarande (hur lång hävarmen ska vara).
Bytte ut en 350-låda på min Nova till en 700, kopplade wiren till förgasaren, en Rochester Q, å det stämde mer eller mindre exakt :) 32mm slår det på. Lådan är en -93a.
GMC Sierra 1500 SLT Z71 -98

Skriv svar