Malle skrev: Murphys lag: Om du kör sönder något på sukin och ringer TMT, så kan du ge dig fan på att han precis antingen har slängt eller krängt det du behöver
Har ni byggt klart inför den kommande offroadsäongen?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
MrHawk skrev:Då är frågan om jag kan jaga fatt på måtten, eller hitta en gammal bussning o mäta på. Får kika påt i veckan.TMT skrev: får jag bara måtten så tar det inte 30min att göra troligen, men förmodligen mer då det alltid ska jävlas något.
Hur går murphys lag nu igen?
ähh jag kan mäta själv men det är ju bara det att jag är lite lat.
har ju massa blad liggandes.
ge mig en deadline bara, helst inte denna veckan bara.
Jag svetsar hellre rost än lyssnar på DiLeva [img]http://www.mallesoffroad.se/10_1_119[1].gif[/img]
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Hur mycket har vi kvar att göra ?
Är det någon som blir färdig. Har byt fotbaljor på bägge platser nu, nya stolar, bussningar, dämpare, bromsar men hittar hela tiden nya saker att göra. Har fortfarande inte löst mitt förgasar problem (ringde Mr H & fick tips) motorn varvar so den skall men det finns ingen kraft 1,3 liter generar inga mängder från början. Hur jag än försöker går det inte fortare än 50 - 60. Skulle gärna vilja ta en titt hos någon av er runt gbg/borås hur ni har löst saker och ting.
/PW
/PW
är du säker på att den varvar som den ska?
prova att slita tändkablar för att se om den går på alla burkar till att börja med för min hade nästan dom fenomenen och då gick den bara på två men ack så jämt att man inte kunde höra skillnad mellan två och fyra.
samt att den gjort knappt 50kmh och fjärde växeln var för hög.
prova att slita bort slangen till egr-ventilen det gjorde tydligen en del på min gamla bil, för öppnar den lite när den vill så kan bilen få konstiga fenomen.
sen kan man ju mest för att det är kul göra en Polsk förgasar rensning.
för er som inte vet.
man startar bilen med huven öppen, vid detta laget skulle man ha skruvat bort slangen till plåtgrunkan övanför förknasaren dvs den mellan förgasaren och luft filtret,
nu håller man fulltspjäll på bilen (gasen i botten eller där den varvar mest) sätter för handen för förgasarhålet (alltså plåtgrunkan) och stryper motorn tills det att den i stortsett dör (det brukar den göra) och om ni inte redan tagit bort handen så är det läge att göra det nu.
starta bilen och känn skillnaden.
funkar oftast om tomgången jävlas på bilen samt om den går orent och lite allt möjligt, har funkat urmärkt i många fall för mig så det är ju värt att prova då det är smidigt att göra.
MVH Tobbe
prova att slita tändkablar för att se om den går på alla burkar till att börja med för min hade nästan dom fenomenen och då gick den bara på två men ack så jämt att man inte kunde höra skillnad mellan två och fyra.
samt att den gjort knappt 50kmh och fjärde växeln var för hög.
prova att slita bort slangen till egr-ventilen det gjorde tydligen en del på min gamla bil, för öppnar den lite när den vill så kan bilen få konstiga fenomen.
sen kan man ju mest för att det är kul göra en Polsk förgasar rensning.
för er som inte vet.
man startar bilen med huven öppen, vid detta laget skulle man ha skruvat bort slangen till plåtgrunkan övanför förknasaren dvs den mellan förgasaren och luft filtret,
nu håller man fulltspjäll på bilen (gasen i botten eller där den varvar mest) sätter för handen för förgasarhålet (alltså plåtgrunkan) och stryper motorn tills det att den i stortsett dör (det brukar den göra) och om ni inte redan tagit bort handen så är det läge att göra det nu.
starta bilen och känn skillnaden.
funkar oftast om tomgången jävlas på bilen samt om den går orent och lite allt möjligt, har funkat urmärkt i många fall för mig så det är ju värt att prova då det är smidigt att göra.
MVH Tobbe
hör av dig om reslutat.PW skrev:Har testat den polska varianten, med dåligt resultat. Har plockat ner förgasaren för rengöring med samma dåliga resultat.Skall kolla egr-ventilen (tänkte inte på den), skulle den gå på bara 2 av 4 burkar borde det ha visat sig men skall kolla detta oxå.
Tackar så länge
/PW
Jaha, dom det ett snöoväder idag... kommer inte bli mycket gjort på zukizukin denna helgen heller... Varför ska vädret alltid strula när man har tid över för en gångs skull
Får väl roa mig med att bygga en baslåda till lillzukin istället, behöver lite större högtalare för att dränka oljudet från växellådan
Får väl roa mig med att bygga en baslåda till lillzukin istället, behöver lite större högtalare för att dränka oljudet från växellådan
I aim to misbehave
Detta var banne mig det bästa ljug jag har hört sen jag konfirmerade mig.TMT skrev: sen kan man ju mest för att det är kul göra en Polsk förgasar rensning.
för er som inte vet.
man startar bilen med huven öppen, vid detta laget skulle man ha skruvat bort slangen till plåtgrunkan övanför förknasaren dvs den mellan förgasaren och luft filtret,
nu håller man fulltspjäll på bilen (gasen i botten eller där den varvar mest) sätter för handen för förgasarhålet (alltså plåtgrunkan) och stryper motorn tills det att den i stortsett dör (det brukar den göra) och om ni inte redan tagit bort handen så är det läge att göra det nu.
starta bilen och känn skillnaden.
funkar oftast om tomgången jävlas på bilen samt om den går orent och lite allt möjligt, har funkat urmärkt i många fall för mig så det är ju värt att prova då det är smidigt att göra.
MVH Tobbe
Du kan omöjligt känna skillnad på om dina bilar går bättre eller sämre TMT.
När vi träffades i Brändåsen fanns bara till och från på lillsysters bil.
Därimellan varvade den stackars 410:an 12000r/m. Hela dagen.
Jag tvivlar på att du hade någon form av carburator alls, näe matning från tanken rakt ner i insuget. Maximum attack
#TerrEnglund
Jag har fått min bil stridsduglig i vinter . Den har spoats, fått LockRight i båda axlarna, nya 31"or, ny tank, rökrör och en hel del plåt.
Nu känns det som jag ska åka lite också innan jag bestämmer mig för nästa drag.
Jag har två val, fortsätta på min grundtanke och montera 2,8i Fordsexa med automat eller återvända till original och börja åka trail.
Jag kanske rent utav bygger en bil till, det verkar enklast
#TerrEnglund
Nu känns det som jag ska åka lite också innan jag bestämmer mig för nästa drag.
Jag har två val, fortsätta på min grundtanke och montera 2,8i Fordsexa med automat eller återvända till original och börja åka trail.
Jag kanske rent utav bygger en bil till, det verkar enklast
#TerrEnglund
Englund skrev:Detta var banne mig det bästa ljug jag har hört sen jag konfirmerade mig.TMT skrev: sen kan man ju mest för att det är kul göra en Polsk förgasar rensning.
för er som inte vet.
man startar bilen med huven öppen, vid detta laget skulle man ha skruvat bort slangen till plåtgrunkan övanför förknasaren dvs den mellan förgasaren och luft filtret,
nu håller man fulltspjäll på bilen (gasen i botten eller där den varvar mest) sätter för handen för förgasarhålet (alltså plåtgrunkan) och stryper motorn tills det att den i stortsett dör (det brukar den göra) och om ni inte redan tagit bort handen så är det läge att göra det nu.
starta bilen och känn skillnaden.
funkar oftast om tomgången jävlas på bilen samt om den går orent och lite allt möjligt, har funkat urmärkt i många fall för mig så det är ju värt att prova då det är smidigt att göra.
MVH Tobbe
Du kan omöjligt känna skillnad på om dina bilar går bättre eller sämre TMT.
När vi träffades i Brändåsen fanns bara till och från på lillsysters bil.
Därimellan varvade den stackars 410:an 12000r/m. Hela dagen.
Jag tvivlar på att du hade någon form av carburator alls, näe matning från tanken rakt ner i insuget. Maximum attack
#TerrEnglund
gott att du kommit hit nu englund.
LOL jo kanske lite då.... man skall skola dem unga.
suzukin går bäst på det varvet om jag ska vara ärlig sen blir det lätt så med stenkrypare och 30tummare samt 410 axlar.
tanken är väl att 512 vitara utv ska leta sig i den med lite annat gott modd. röd varnings triangel där bak bla.
men visst fan tog vi oss fram med den =) inte ens steves V8 suzuki med bogger hade en chans hehe mot min ehh hennes orignala suzuki och mig som CO-pilot.
fast det där med slangen rakt i insuget stämmer nog nästan lite för den dricker lika mycket soppa som om man hade gjort så.
du har inte några bilder på spektalert från brändåsen?