Varför provar ni inte???
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Varför provar ni inte???
Har en liten fråga till er offroaders runt om i Sverige.
Varför provar ni inte på att köra lite Biltrial???
Alla åsikter är välkomna...
Varför provar ni inte på att köra lite Biltrial???
Alla åsikter är välkomna...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Guru
- Inlägg: 3819
- Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
- Ort: Vretstorp / Stockholm
Re: Varför provar ni inte???
för min del är det ren lathet å ointresse,,gillar å böka runt på träffat å ta nån burgare å kaffe å prata skit
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Varför provar ni inte???
För att reglerna känns krångliga
Re: Varför provar ni inte???
Krångliga regler?
Man tar en ganska orginal täckt bil med säkerhetsbälten, slänger med ett par hjälmar.
På kroppen har man heltäckande kläder som inte fattar eld så lätt och kommer?
Man tar en ganska orginal täckt bil med säkerhetsbälten, slänger med ett par hjälmar.
På kroppen har man heltäckande kläder som inte fattar eld så lätt och kommer?
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Re: Varför provar ni inte???
Jo visst men många bilar är moddade som vi offroaders har.
Ta min tex:
Suzuki sj med gelende drivlina, Bur som har fel matrial spec 45x3mm sömmat rör, Ingen tak plåt, mm mm mm.
Varför kan man inte åka med allt mer som på träff?
Ta min tex:
Suzuki sj med gelende drivlina, Bur som har fel matrial spec 45x3mm sömmat rör, Ingen tak plåt, mm mm mm.
Varför kan man inte åka med allt mer som på träff?
Re: Varför provar ni inte???
Voltaren skrev:Jo visst men många bilar är moddade som vi offroaders har.
Ta min tex:
Suzuki sj med gelende drivlina, Bur som har fel matrial spec 45x3mm sömmat rör, Ingen tak plåt, mm mm mm.
Varför kan man inte åka med allt mer som på träff?
För att man måste hålla ett visst mått av säkerhet.
Drivlinan är inget problem med din bil.
Buren, nu säger jag inte att din bur är skit utan att dina rör inte har blivit testade och då ej uppfyller de krav som reglementet kräver.
Takplåten är en baggis att få dit.
Jag håller själv på att återställa eller rättare sagt på att göra en trailbil väglaglig för att kunna tävla och åka och köpa glass helt lagligt.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Re: Varför provar ni inte???
Ja min bil har ju vissa storleksmässiga handikapp... Plus att den ska behöva bur för att vara enligt reglerna och nån sån har jag inte, än i alla fall.
Men visst vore det lite spännande att prova...
Men visst vore det lite spännande att prova...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Re: Varför provar ni inte???
Jag kommer garanterat att prova nån gång!
I vilken klass skulle min bil bil passa?
Suzuki samurai axelvänd, 32" däck, lockright, bur (dock inte färdig Ännu, saknas bakåtsträvor och plåttak isåfall!!
Får winshen sitta kvar?
Är det skene fär min del att åka och träna?
Bor i borås!!
I vilken klass skulle min bil bil passa?
Suzuki samurai axelvänd, 32" däck, lockright, bur (dock inte färdig Ännu, saknas bakåtsträvor och plåttak isåfall!!
Får winshen sitta kvar?
Är det skene fär min del att åka och träna?
Bor i borås!!
Merca Geländewagen 300TD
Re: Varför provar ni inte???
Har kanske lite svårt att förstå att något som är över överdimensionerat för folkrace inte duger till en lek som går 1/3e del så fort & utan att någon kör på en.niva_mats skrev:
För att man måste hålla ett visst mått av säkerhet.
Drivlinan är inget problem med din bil.
Buren, nu säger jag inte att din bur är skit utan att dina rör inte har blivit testade och då ej uppfyller de krav som reglementet kräver.
Takplåten är en baggis att få dit.
Jag håller själv på att återställa eller rättare sagt på att göra en trailbil väglaglig för att kunna tävla och åka och köpa glass helt lagligt.
Re: Varför provar ni inte???
Håller med här. Vissa säkerhetskrav i offroad reglementena känns inte som dom är helt övertänkta och förhöjda jämfört med tex FR. FR har ju en maxhastighet i genomsnitt på 80 km/h på banorna...Voltaren skrev: Har kanske lite svårt att förstå att något som är över överdimensionerat för folkrace inte duger till en lek som går 1/3e del så fort & utan att någon kör på en.
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Re: Varför provar ni inte???
Jag kan hålla med till en del att reglerna kring burarna är ganska tuffa.
Men betänk detta då. I en FC bil så har man en kaross utanför buren och på så sätt dubbel säkerhet.
I en Trailbil så är buren i många fall det enda skyddet.
Jag har även sett en suka med Volvorova gå runt i en nedförsbacke och träffade en sten varvid röret som motsvarar A-stolpen kröktes lika mycket bakåt som böjen var frammåt.
Maximal otur Ja. Och risken att det händer är stor. FÖraren klarade sig dock utan skador.
Men betänk detta då. I en FC bil så har man en kaross utanför buren och på så sätt dubbel säkerhet.
I en Trailbil så är buren i många fall det enda skyddet.
Jag har även sett en suka med Volvorova gå runt i en nedförsbacke och träffade en sten varvid röret som motsvarar A-stolpen kröktes lika mycket bakåt som böjen var frammåt.
Maximal otur Ja. Och risken att det händer är stor. FÖraren klarade sig dock utan skador.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Re: Varför provar ni inte???
Då är det bäst att man har både hängslen & livrem så får man färre som kan göra illa sig?
Säkert nån kontorist som inte tänker på att sporten måste överleva som skrivit alla regler. Skulle ju vara kul att höra motivationen till alla regler från kontoristen. Det är säkert mycket bättre att vi kör på träffarna med samma bilar utan hjälm utan brandsäkert utan funkisar som hjälper till om olyckan skulle komma.
Man måste ju förstå att bilarna används ju i alla fall även om vi inte får köra olika tävlingar & olyckor har jag aldrig sett någon som har varit allvarlig trotts ett 40tal träff körningar.
Hur många öppna bilar har man inte sett utan bur på träffar så problemen kan inte vara stora?
Säkert nån kontorist som inte tänker på att sporten måste överleva som skrivit alla regler. Skulle ju vara kul att höra motivationen till alla regler från kontoristen. Det är säkert mycket bättre att vi kör på träffarna med samma bilar utan hjälm utan brandsäkert utan funkisar som hjälper till om olyckan skulle komma.
Man måste ju förstå att bilarna används ju i alla fall även om vi inte får köra olika tävlingar & olyckor har jag aldrig sett någon som har varit allvarlig trotts ett 40tal träff körningar.
Hur många öppna bilar har man inte sett utan bur på träffar så problemen kan inte vara stora?
Re: Varför provar ni inte???
Reglerna har omarbetats ett flertal gånger och det stora arbetet genomförs av LasseSuzuzian som startade denna tråden. Han är verkligen inte en skrivbordschaufför utan han jobbar i verkligheten och är den som jobbar mest med säkerhetsfrågorna innom sporten.
Jag tror nog att han kommer att säga en del snart,.
Visst har du rätt i att det sker få olyckor innom hobby/ sporten vilket vi skall vara tacksamma för. Innom sporten för att säkerheten går först.
Och hobbyn beroende på ren tur.
Jag tror nog att han kommer att säga en del snart,.
Visst har du rätt i att det sker få olyckor innom hobby/ sporten vilket vi skall vara tacksamma för. Innom sporten för att säkerheten går först.
Och hobbyn beroende på ren tur.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Re: Varför provar ni inte???
Nej där har du fel för hobbyn är större än sporten det betyder bara att säkerheten är överdriven & har ingenting med tur att göra.niva_mats skrev:
Visst har du rätt i att det sker få olyckor innom hobby/ sporten vilket vi skall vara tacksamma för. Innom sporten för att säkerheten går först.
Och hobbyn beroende på ren tur.
Visst finns det ytterligheter där nån gör illa sig men det gör det med dom som ligger i sängen hemma med. Jag menar inte att man ska vara helt regelfria men detta är ju löjligt mycket regler för ingenting.
Ta till exempel bankörningar man får ju lösa 1 dags licens & köra med sin cv2 allt vad den går för runt en bana utan att man måste ha så mycket regler. Så varför måste en sport som snittar ca2km/h ha sån idiot säkerhet med både livrem & hängslen?
Han den där lasse som skriver reglerna som du sa vad kör han för bil jag har läst har i 1.5år utan att sett hans bil i drift? jag vet att han har nån ned skrotad suzuki som påstås ska bli en bil en vacker dag. frågan är när blir man skrivbords guru?
Jag vill inte bråka med nån men sanningen är fortfarande att i min värd ser det ut som en kontorist som skrivit reglerna.
-
- Guru
- Inlägg: 3819
- Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
- Ort: Vretstorp / Stockholm
Re: Varför provar ni inte???
det är ibland ett skrämmande betende i hobbyn !!
ofta bara ren tur att inget händer..
ofta bara ren tur att inget händer..
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;