Diffspärr Nissan Kingcab v6

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

s_o_n_y
Användare
Inlägg: 29
Blev medlem: ons apr 05, 2006 10:46
Ort: Sundsvall/Alnö
Kontakt:

Diffspärr Nissan Kingcab v6

Inlägg av s_o_n_y » fre apr 07, 2006 19:59

Hej !

Mycket frågor nu :D

Men har Kingen någon diffspärr på fram eller bak axel ?

För när ja är ute och kör så kör ja fast på nolltid.. ena däcket släpper då fastnar man direkt !?!?

finns det ingen typ diffbroms eller dylikt på dessa ?
ja är less på att köra fast på en gång man lämnar vägen =)

/Robin G

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » fre apr 07, 2006 20:49

fram har du ingen diffbroms men däremot bak

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » fre apr 07, 2006 21:24

Hasse skrev:fram har du ingen diffbroms men däremot bak

dom gamla har inte alltid det brukade bara vara bensin modellen som hade det,
samt att dom aldrig funkar är ju också inte ovanligt.

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » fre apr 07, 2006 21:41

Dom slits dom med :D troligtvis av fel olja i axeln. jag funderar på vad jag ska ha på Terrano pick upen fram tryck o pys spärr eller lock right!!!!

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » fre apr 07, 2006 22:12

I framaxeln funkar det bäst med typ ARB ,lockrighten tenderar till att knäcka axlar och IFS framaxlar är inte världen starkaste från början.
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

s_o_n_y
Användare
Inlägg: 29
Blev medlem: ons apr 05, 2006 10:46
Ort: Sundsvall/Alnö
Kontakt:

Inlägg av s_o_n_y » fre apr 07, 2006 22:14

Men vad ska ja göra ?!

Måste ja riva isär bakaxeln ? sitter diffbromsen där ?

min fungerar inte alls !!?

jag fastnade på plan mark i typ 10cm snö ! :?

Nån som har förslag ?

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » fre apr 07, 2006 22:17

s_o_n_y skrev:Men vad ska ja göra ?!

Måste ja riva isär bakaxeln ? sitter diffbromsen där ?

min fungerar inte alls !!?

jag fastnade på plan mark i typ 10cm snö ! :?

Nån som har förslag ?
Sitter där en diffbroms bak, så kan man lägga imellen chims så den spänner hårdare och därmed driver bättre!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

s_o_n_y
Användare
Inlägg: 29
Blev medlem: ons apr 05, 2006 10:46
Ort: Sundsvall/Alnö
Kontakt:

Inlägg av s_o_n_y » fre apr 07, 2006 22:27

Det är det ja vill veta... för på en gång den lättar på ett hjul från marken så släpper fästet och jag blir stående.. :(

Jag vill få igång min diffbroms så ja kan ut i skogen och leka igen =D

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » fre apr 07, 2006 23:18

Mathias T skrev:I framaxeln funkar det bäst med typ ARB ,lockrighten tenderar till att knäcka axlar och IFS framaxlar är inte världen starkaste från början.
Mmm! ja det lutar åt tryck o pys i framaxeln, pallar dock inte byta drivaxlar å annat skoj

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » fre apr 07, 2006 23:52

Mmm! ja det lutar åt tryck o pys i framaxeln, pallar dock inte byta drivaxlar å annat skoj
Bara ett varningens ord...
Har man en gång kört med ARB vill man inte ha någonting annat... På något konstigt sätt är dom beroendeframkallande....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » lör apr 08, 2006 20:14

lasse suzicán skrev:
Mmm! ja det lutar åt tryck o pys i framaxeln, pallar dock inte byta drivaxlar å annat skoj
Bara ett varningens ord...
Har man en gång kört med ARB vill man inte ha någonting annat... På något konstigt sätt är dom beroendeframkallande....
Det sa dom vise i Lund med :shock: tror det får bli sådana efter stenkrypardrev och beedlocks :twisted:

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » lör apr 08, 2006 22:22

Hasse skrev:
Mathias T skrev:I framaxeln funkar det bäst med typ ARB ,lockrighten tenderar till att knäcka axlar och IFS framaxlar är inte världen starkaste från början.
Mmm! ja det lutar åt tryck o pys i framaxeln, pallar dock inte byta drivaxlar å annat skoj
Med spärren ilagt så är ARB´n lika elak mot framaxeln,skillnaden är att man kan köra utan den om det verkar onödigt vilket sparar en del
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 12:18

Det får bli en sådan fram, när det andra är fixat :D

s_o_n_y
Användare
Inlägg: 29
Blev medlem: ons apr 05, 2006 10:46
Ort: Sundsvall/Alnö
Kontakt:

Inlägg av s_o_n_y » mån apr 10, 2006 10:16

Vart köper man lockright eller ARB spärrar i sverige ? är det något man monterar i axlarna på original kingcaben ?

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » mån apr 10, 2006 17:54

www.sbvab.se har dom eller tar hem till dig......dom både tävlar o bygger bilar så snacka med dom

Skriv svar