Vad har ni gjort ?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Stefan
Rutinerad
Inlägg: 425
Blev medlem: ons mar 01, 2006 9:57
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Stefan » sön apr 09, 2006 16:12

Vi hadde Arbetsdag ute i Olerum men lite åka han vi med oxå alltid lika kul att prova nya bansträckningar..

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön apr 09, 2006 17:22

Idag har man rättat till efter gårdagen aktivitet!
Bilder på elendet finns på pajero tråden!!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön apr 09, 2006 21:57

Mathias T skrev:Har ju också en kompis som flyttat ner sedan många år tillbaka,han är inte sugen på att flytta tillbaka precis.
Tydligen inte fullt så krångligt och byråkratiskt där heller.
Det jobbigaste verkar vara att allt som kryper eller krälar verkar vara minst dödligt giftigt :roll:
inte byråkratiskt i australien?? jo tjenare... SPOA är helt olagligligt, 2" är max höjning, 30" däck är max på en zuki lagligt, tar dom dig med nåt olagligt 3ggr så tar dom bilen sissta gången o auktionerar ut den... låter ju kul....

Betydligt bättre på nya zeeland då.
I aim to misbehave

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 22:00

Mr Hawk! kanse fel tråd men ändå! När kommer du ner o filmar skånecupen :wink: Vi är brinjäkliga här nere :D

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön apr 09, 2006 22:08

Hasse skrev:Mr Hawk! kanse fel tråd men ändå! När kommer du ner o filmar skånecupen :wink: Vi är brinjäkliga här nere :D
Ja fel tråf (finns PM för privata meddelanden) Jag frågade i en trialtråd om när det e dags nästa gång, men fick inget svar.

Och OnTopic, roat mig med att kolla stockholms bilsalong i helgen, har även lyckats få min förkylning att övergå i halsfluss eller nåt, sitter som en zombie här nu i 39graders feber :cry: :evil:
Senast redigerad av MrHawk den sön apr 09, 2006 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
I aim to misbehave

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 22:12

Shit mannen! sånt är inge givande :(

Men nästa gång år den 20 maj här nere i söder så det är bara till att glida in i sukin och "trö pedalen i bånn" så är du här i ett nafs :D

lille skutt
Användare
Inlägg: 37
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:04
Ort: N.Kedum, Lidköping, Skaraborg

Inlägg av lille skutt » mån apr 10, 2006 11:25

MrHawk skrev:
Mathias T skrev:Har ju också en kompis som flyttat ner sedan många år tillbaka,han är inte sugen på att flytta tillbaka precis.
Tydligen inte fullt så krångligt och byråkratiskt där heller.
Det jobbigaste verkar vara att allt som kryper eller krälar verkar vara minst dödligt giftigt :roll:
inte byråkratiskt i australien?? jo tjenare... SPOA är helt olagligligt, 2" är max höjning, 30" däck är max på en zuki lagligt, tar dom dig med nåt olagligt 3ggr så tar dom bilen sissta gången o auktionerar ut den... låter ju kul....

Betydligt bättre på nya zeeland då.
Bättre på Nya Zeeland ??? med besiktning 2 ggr per år betydligt mer befolkat med mer poliser som följd.
I Australien finns ingen besiktning så satan vilka skrothögar det finns där. Kan få körförbud på bilen om du blir stannad- en röd dekal på framrutan men det är väl inte inne i storstäderna man ska köra 4wd :twisted:
Hade så gärna haft nått fyrhjulsdrivet när jag åkte runt men det fick duga med en camry som tog en långt hemifrån och sen inte ville mer :cry: Slapp ju köpa en bil iaf så jag ska väl inte klaga egentligen. Plus att det va kombi så det va bara att krypa in ibak när kvällen kom :P

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån apr 10, 2006 21:22

MrHawk skrev:
Mathias T skrev:Har ju också en kompis som flyttat ner sedan många år tillbaka,han är inte sugen på att flytta tillbaka precis.
Tydligen inte fullt så krångligt och byråkratiskt där heller.
Det jobbigaste verkar vara att allt som kryper eller krälar verkar vara minst dödligt giftigt :roll:
inte byråkratiskt i australien?? jo tjenare... SPOA är helt olagligligt, 2" är max höjning, 30" däck är max på en zuki lagligt, tar dom dig med nåt olagligt 3ggr så tar dom bilen sissta gången o auktionerar ut den... låter ju kul....

Betydligt bättre på nya zeeland då.
Tänkte mest på företagardelen då :wink: och det vardagliga livet
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

thoryd
Forumräv
Inlägg: 747
Blev medlem: ons feb 01, 2006 8:40
Ort: Surte

Inlägg av thoryd » mån apr 17, 2006 19:45

Detta är vad vi har pulat med idag, byggt om kofångaren lite för att få dit den nyinskaffade winchen.
Bild

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån apr 17, 2006 20:02

Najs :tumbup: Bra med en bil till med winch så vi kommer upp lite snabbar ur lerhålen nästa gång :lol:

Gött sugen på Warns Tabor 9K själv, men får la se om ekonomin tillåter det :?
I aim to misbehave

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön apr 23, 2006 19:16

Jaha!! Vad har man då gjort i helgen Hmmmm!
Igår så skulle man ju visa cross åkarna i den lokala grushålan att man skulle köra bil där och inget annat!!
Det slutade med en intryckt framdörr och en framtryckt bakände, men det är ju plåt så det går ju att rikta!!
Drivknuten fram som jag byta efter vinninge small igen, men fy fan vad kul det är!!! Kvällen ägnades åt att dränka sina sorger med öl och försöka klura ut vilken ens nästa bil ska bli!!
Idag har jag hjälpt min bror med hans nyinvestering och jag fick han att köra fast, verkligen härligt att få wincha lite!! :lol:
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Djang
Rutinerad
Inlägg: 323
Blev medlem: ons feb 15, 2006 21:44
Ort: Tingsryd

Inlägg av Djang » sön apr 23, 2006 20:38

Jag har monterat dom nya stolarna till suzukin, så nu sitter man på golvet å kör, måste ju visst vara en bit till taket.
Har monterat liten vinsch bak på flaket.
Har vinschat ekstockar i skogen.

/// Joel
Team 4X4 OFFROAD

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » sön apr 23, 2006 21:38

Åkte till Kättilstorp/Vistorp för att vinna första deltävlingen i Interstates Tires RM men blev bara 3:a. Började med att köra fast Ducaton i depå-området, lastade av sukin och blev bogserad till fastare mark. På hemvägen så gick det tungt (även i nerförsbackarna) och vid ett glass-stopp så märkte jag att det var väldigt varmt vänster fram. Nu har jag plockat ner bromsen vänster fram (efter tel.konsultation med Hasse) och det var så slut det kunde bli :!: Senare skulle jag hämta Lisen (minstingen) ute i skogen och då märkte jag att bromsen låg på höger fram på sukin *suck* så jag får väl plocka ner där också...Det positiva är att det är 2 veckor till nästa tävling, negativt är att man inte är hemma förrän ca kvart i 7 på vardagarna :(
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 23, 2006 22:04

Där var många stygga stenar i "ettan" som kan ha hittat på jäkelstyg med höger frambroms :(

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » sön apr 23, 2006 22:06

Jag har börjat en golfkurs :shock:

Skriv svar