Sida 1 av 1

Koppling

Postat: sön apr 09, 2006 9:49
av PW
Efter gårdagens premiärtur insåg jag att det behövs en ny koppling. Bef. brann upp :roll: Så min fråga är. vad skall man välja från eftermarknaden eller ska man sätta ihop något eget paket.
Kom gärna med förslag och ev. pris

/Patrik

Postat: sön apr 09, 2006 12:05
av Malle
När man kör suzuki så ska kopplingspedalen antingen vara nertryckt eller helt uppsläppt :!: Ungefär som gaspedalen :wink: :lol: Och börjar kopplingen att slira, så är det bara att låta den svalna ett tag och sen är det bara att gasa igen 8) Annars så finns det förstärkt koppling att köpa, säljer inte Sven Falck i Älmhult sådana :?:

Postat: sön apr 09, 2006 12:31
av TMT
vet du vad mattias håller på att mixtra lite med kopplingar.

läs i hans tråd där (tror det var något med ww dieslar i sammband) så kanske du kan mixtra ihopp något också.

Postat: sön apr 09, 2006 18:51
av PW
Jodå har kollat falckens utbud, men antar att det är endast lamellen och inte kompl. med tryckplatta & lager lite dyrt........ men ska man va på topp så kostar det. Kopplingen ska som du säger vara i botten eller fullt uppe men vet ej hur fd ägare har kört bilen kass var den och bitarna ligger nu på garage golvet, så det är bara att grotta in sig i verkstan och fixa och dona igen.

/Patrik

Postat: sön apr 09, 2006 19:12
av Hasse
Då ska du vara glad att du inte kör en scania :D 25000:- för komp koppling + 6500 i arbete - övriga utgifter som alltid tillkommer :D

Postat: sön apr 09, 2006 19:54
av Mathias T
PW skrev:Jodå har kollat falckens utbud, men antar att det är endast lamellen och inte kompl. med tryckplatta & lager lite dyrt........ men ska man va på topp så kostar det. Kopplingen ska som du säger vara i botten eller fullt uppe men vet ej hur fd ägare har kört bilen kass var den och bitarna ligger nu på garage golvet, så det är bara att grotta in sig i verkstan och fixa och dona igen.

/Patrik
Det bör minst vara tryckplatta och lamell i falks kopplingsatser,det funkar rätt bra med orginalkopplingen också om man tar det försiktigt.
Prisskillnaden är ju rätt så stor

Postat: sön apr 09, 2006 20:44
av PW
Jodå jag vet stora bilar stora utgifter, men vad är att rekommendera, förstärkt eller orginal. Man frestar ju på allt som oftast

/patrik

Postat: sön apr 09, 2006 20:47
av Hasse
Förstärkt om du kör offroad är vad jag tycker........iof så blir väl smygandet lidande men vad fan!! bara det håller till favvo sysslan :D

Postat: sön apr 09, 2006 21:01
av Mathias T
PW skrev:Jodå jag vet stora bilar stora utgifter, men vad är att rekommendera, förstärkt eller orginal. Man frestar ju på allt som oftast

/patrik
lägg hellre pengarna på en nedväxlingssats till fördelningslådan istället,med en sådan ska det mycket till att paja orginalkopplingen

Postat: sön apr 09, 2006 21:08
av Hasse
Poäng till Mathias T igen :shock: det är ett givet allternativ som pryglar två flygor på samma gång :twisted:

Postat: ons apr 12, 2006 22:52
av PW
Förklara närmare hur det funkar med nedvälingsats.

/Patrik

Postat: ons apr 12, 2006 22:58
av Hasse
det finns i en tråd som jag har för mig heter stenkrypare!! på suki delen

viewtopic.php?t=80