Vånga på påsksöndagen

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » lör apr 15, 2006 22:19

Men sedan ska det visst vara skyltat från Vånga centrum, enl uppgift med "JEEP-skyltar"... fast dom funkar säkert för sukis, pajeros och andra bilar också :D
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön apr 16, 2006 19:02

Nu var man hemma igen efter en hård dag och en deprimerad förare i en grön suzuki färskt i minnet!!!
Körningen i övrigt var jävligt kul men det fanns dock en stor brist med körområdet!!
INGA WINCH ÖVNINGAR!!
Där fanns en vatten samling med ca 50 cm vatten på djupaste stället och inte ens med två hjulsdrift och en fot på bromsen så gick det att fastna :cry:
Terrängen i övrigt var väldigt kuperad med 2 tredjedelar grusgrop och resten skog, många trixiga backar och vallgravar som cross förarna gjort!!
Området passade alla typer av bilar och man hade kört igenom hela området ett par, tre gånger innan klockan var 3!!

Så nu vet ni lite hur där ser ut ifall ni tänker köra dit nästa gång!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

ahma-niva
Rutinerad
Inlägg: 478
Blev medlem: mån mar 06, 2006 13:37
Ort: Hässleholm
Kontakt:

Bilder från Vånga

Inlägg av ahma-niva » sön apr 16, 2006 19:40

Finns bilder på http://groups.msn.com/ladaniva Leta bland "Meddelanden" om tråden inte finns på förstasidan. Håller för övrigt med föregående talare, var riktigt kul! Hade hört rykten att det bara var en grusgrop - men det var tillräckligt varierat för mig, i alla fall!
/mats
http://lada-niva.se
...den som äger en Niva har en historia att berätta...

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön apr 16, 2006 19:48

Fina bilder! Ser ut som ni hade en kul dag, fast träffområdet såg lite trist ut, men man ska inte vara kräsen, gött att få köra av sig antar ja :D

Själv är man ju bortskämd med kanonområdet i Borås.

Där va visst en bild på stackars Pjocke åsså :(

Bild
I aim to misbehave

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön apr 16, 2006 19:51

MrHawk skrev:Fina bilder! Ser ut som ni hade en kul dag, fast träffområdet såg lite trist ut, men man ska inte vara kräsen, gött att få köra av sig antar ja :D

Själv är man ju bortskämd med kanonområdet i Borås.

Där va visst en bild på stackars Pjocke åsså :(

Bild
När är det körning i borås nästa gång???
Tänkte ju höjja ribban lite där då jag hört att ni där uppe bara mufflar runt.... :wink: :wink:
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

pjocke
Veteran
Inlägg: 2156
Blev medlem: sön feb 12, 2006 20:50
Ort: Malmö

Inlägg av pjocke » sön apr 16, 2006 19:56

Det där är sambons lillasyster som kör, för första gången. Det gick jävligt bra faktiskt, och hon tyckte det var skitkul. "Sån här bil vill jag ha... om nån annan kan mecka med den åt mig" :D

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön apr 16, 2006 20:08

pajero skrev: När är det körning i borås nästa gång???
Tänkte ju höjja ribban lite där då jag hört att ni där uppe bara mufflar runt.... :wink: :wink:
På lördag, men då är nog inte jag där, iaf inte med min ombyggda.

Sisst satt 3 av 4 bilar i vår lilla "göteborgsgrupp" fastkörda samtidigt, tog ett bra tag innnan alla va loss igen :twisted:

Gillar borås, blandat o stort område, enda minuset skulle vara att det är sjukt mycket sten i markena.
I aim to misbehave

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » sön apr 16, 2006 21:30

MrHawk skrev: Gillar borås, blandat o stort område, enda minuset skulle vara att det är sjukt mycket sten i markena.
Skulle sten vara ett minus????? Som är så kul!!!!
Brôt är super just p.g.a stenarna....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Marcus » sön apr 16, 2006 21:54

lasse suzicán skrev:
MrHawk skrev: Gillar borås, blandat o stort område, enda minuset skulle vara att det är sjukt mycket sten i markena.
Skulle sten vara ett minus????? Som är så kul!!!!
Brôt är super just p.g.a stenarna....

Håller med... stenar är kul... berg ännu kuligare... gega och lera är så jobbit att tvätta bort...

Softtrail i Borås nu på lördag.... vi skall dit igen.... borde vara mindre halkit nu när isen har smält....

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » sön apr 16, 2006 22:07

Även jag gillar stenen, man är ju "upplärd" på det området, det är liksom som hemma.

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön apr 16, 2006 22:16

Jag har inget emot stenen heller, men för den oinvigde så kan det va lite överjäkligt på sina ställen.
I aim to misbehave

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Marcus » sön apr 16, 2006 22:28

MrHawk skrev:Jag har inget emot stenen heller, men för den oinvigde så kan det va lite överjäkligt på sina ställen.
Även för den invigde..... :roll: Finns en del krångliga ställen..... framförallt märkte jag på Vårrusket då jag fann mig i en bil som jag var rädd om plåten på..... :!:

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön apr 16, 2006 22:31

Marcus skrev: Även för den invigde..... :roll: Finns en del krångliga ställen..... framförallt märkte jag på Vårrusket då jag fann mig i en bil som jag var rädd om plåten på..... :!:
Du har sett min bil, ser ut som vet inte vad, men är pinsamt rädd om plåten på den ändå :oops:

Sen jag börja köra i skogen -02 så har jag bara fått en enda liten buckla i targan.
I aim to misbehave

Skriv svar