Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Behöver du transporthjälp, mekhjälp eller står du strandad någonstanns så är detta delen för dig.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

ladbol@home.se
Användare
Inlägg: 28
Blev medlem: tis nov 09, 2010 19:56
Ort: Täby

Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av ladbol@home.se » sön feb 12, 2012 23:05

Hjälp! Håll ögonen öppna stals från Hägernäs 10-12 feb 2012

GXZ 888
Bilder: http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic ... 15&t=51111
1989
Röd/Silver
31" däck
Kraftig Bullbar/Runda Extraljus
På taket 4kantiga extraljus
Keps ovan vindruta.
Tonade rutor.
Reservhjul på bakluckan.

Nån jävel som saknar livslust har lagt vantarna på min bil kan inte beskriva hur ledsen och arg jag är, endast trafik också.. FYFAN!

RING!! 0704933159 Mvh Calle
Trooper 1989 Lång 2,6
31"

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av optodsl » sön feb 12, 2012 23:38

Trist, ska hålla utkik såklart

Men varför bara trafikförsäkring när halv bara kostar några hundralappar till
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

sverker
Rutinerad
Inlägg: 409
Blev medlem: lör okt 08, 2011 19:33
Ort: Solna/Åtvidaberg

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av sverker » sön feb 12, 2012 23:45

Det kanske är samma som snodde TGB20'n som omnämns i denna tråd:
viewtopic.php?f=25&t=34090

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av Roger Patrol » sön feb 12, 2012 23:56

Tråkigt
men varför bara trafik??????
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

ladbol@home.se
Användare
Inlägg: 28
Blev medlem: tis nov 09, 2010 19:56
Ort: Täby

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av ladbol@home.se » mån feb 13, 2012 0:05

Roger Patrol skrev:Tråkigt
men varför bara trafik??????
Kostnad antar jag, och tanken vem fan vill ha en sån här gammal bil förutom jag, sen borde jag försäkrat den upp den efter moddsen så klart. Mer all tid och arb och vetskapen om att hon blivit våldtagen som gör ont än pengarna faktiskt.
Trooper 1989 Lång 2,6
31"

Olof
Beroende
Inlägg: 1301
Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
Ort: Ramnäs

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av Olof » mån feb 13, 2012 1:08

Det ligger tydligen något gammalt behandlingshem för narkomaner nånstans vid Ullnasjön, tror jag. Man misstänkte att det var folk därifrån som lånat TGB20:n. Knarkarna verkar också vara intresserade av offroad, det kan vara värt att ta en titt där i skogarna efter spår i snön.
Beyond bolt-on. Beyond recond.

ladbol@home.se
Användare
Inlägg: 28
Blev medlem: tis nov 09, 2010 19:56
Ort: Täby

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av ladbol@home.se » mån feb 13, 2012 6:23

Olof skrev:Det ligger tydligen något gammalt behandlingshem för narkomaner nånstans vid Ullnasjön, tror jag. Man misstänkte att det var folk därifrån som lånat TGB20:n. Knarkarna verkar också vara intresserade av offroad, det kan vara värt att ta en titt där i skogarna efter spår i snön.

Nån som vet mer exakt vart detta ligger ? Tack ska kolla upp detta.
Trooper 1989 Lång 2,6
31"

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av Roger Patrol » mån feb 13, 2012 8:58

Olof skrev:Det ligger tydligen något gammalt behandlingshem för narkomaner nånstans vid Ullnasjön, tror jag. Man misstänkte att det var folk därifrån som lånat TGB20:n. Knarkarna verkar också vara intresserade av offroad, det kan vara värt att ta en titt där i skogarna efter spår i snön.
hittade du din bil??
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

ladbol@home.se
Användare
Inlägg: 28
Blev medlem: tis nov 09, 2010 19:56
Ort: Täby

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av ladbol@home.se » mån feb 13, 2012 9:09

Roger Patrol skrev:
Olof skrev:Det ligger tydligen något gammalt behandlingshem för narkomaner nånstans vid Ullnasjön, tror jag. Man misstänkte att det var folk därifrån som lånat TGB20:n. Knarkarna verkar också vara intresserade av offroad, det kan vara värt att ta en titt där i skogarna efter spår i snön.
hittade du din bil??

Jag ? Nej fortfarande borta :cry:
Trooper 1989 Lång 2,6
31"

Felix
Forumräv
Inlägg: 718
Blev medlem: mån maj 10, 2010 9:39
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av Felix » ons feb 15, 2012 10:31

Jag vet vart stället bakom ullna vid behandlingshemmet är. Såg att bilen stod i okvista på bilden. Bor också i täby fast i viggbyholm, väldigt nära till hägernäs. Du kan slå en pling om du vill att jag ska visa vart behandlingshemmet stället ligger?

073 723 23 67
http://www.YPMB.se
Skärgårdsnära event och tjänster

Olof
Beroende
Inlägg: 1301
Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
Ort: Ramnäs

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av Olof » ons feb 15, 2012 12:14

Roger Patrol skrev:
Olof skrev:Det ligger tydligen något gammalt behandlingshem för narkomaner nånstans vid Ullnasjön, tror jag. Man misstänkte att det var folk därifrån som lånat TGB20:n. Knarkarna verkar också vara intresserade av offroad, det kan vara värt att ta en titt där i skogarna efter spår i snön.
hittade du din bil??
Felix hittade bilen, men den hann försvinna igen, men efter lite spårande fann man den igen något dygn senare.
Beyond bolt-on. Beyond recond.

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av Roger Patrol » ons feb 15, 2012 12:37

Olof skrev:
Roger Patrol skrev:
Olof skrev:Det ligger tydligen något gammalt behandlingshem för narkomaner nånstans vid Ullnasjön, tror jag. Man misstänkte att det var folk därifrån som lånat TGB20:n. Knarkarna verkar också vara intresserade av offroad, det kan vara värt att ta en titt där i skogarna efter spår i snön.
hittade du din bil??
Felix hittade bilen, men den hann försvinna igen, men efter lite spårande fann man den igen något dygn senare.
Gött den dök upp,var den ok? vi får hoppas troopern finns oxå
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

ladbol@home.se
Användare
Inlägg: 28
Blev medlem: tis nov 09, 2010 19:56
Ort: Täby

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av ladbol@home.se » tor feb 16, 2012 7:42

Bilen hittat i Vallentuna, ganska hel men plundrad på alls som var löst. Startar inte men motorn går iallfall runt. Ratten söndersågat för att få bort rattkryckan. Snodde min Aussie-lockeer som låg löst i bilen, känns meningslöst då jag inte tror dom fattar vad det är och bara kommer kastas nånstans. Verkar vara pundare. Tack för allas hjälp och engagemang!!!
Trooper 1989 Lång 2,6
31"

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av Roger Patrol » tor feb 16, 2012 8:15

grattis :roll: eller hur det känns,,du var ju oförsäkrad,men du fick ju bilen åter trots den inte är helt ok å det fattas grejer,
som du sa,sorgligt dom tar saker dom inte kommer att ha nytta av utan bara kastar :evil:
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

J Landin
Beroende
Inlägg: 1141
Blev medlem: ons okt 27, 2010 21:49
Ort: Bollebygd

Re: Stulen Trooper i Täby!!! (norra stockholm)

Inlägg av J Landin » tor feb 16, 2012 12:00

Tur att du hittade den, e den krockad lr så?
Vet du hur dom har tjuvkopplat den? Kan ju va så att dom har ryckt kabeln till stoppmagneten lr så, bränsle kvar?

Vet hur det känns när dom förstör och tar grejer dom inte har nyttta av, hittade min gamla 240 med 2 sönderslagna rutor, lite "fotmärken" i sidorna och allt som var i den låg utspritt, det enda dom hade "snott" var stereon som jag hade fronten till i fickan! :aargh:
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!

Skriv svar