vrede

Hjälp, frågor eller tips rörande sajten och forumet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

wahlinv8
Användare
Inlägg: 15
Blev medlem: sön feb 19, 2012 17:09
Ort: borås

vrede

Inlägg av wahlinv8 » sön feb 19, 2012 19:18

har aldrig vart med om en hemsida som får mig till så sjuka vredesutbrott haha, hade ja vart tillräckligt datakunnig så hade jag gjort en sida som hade vart lite mer anpassad där folk som jag som bara kan de orginella funktionerna på en dator för att ens kunna ha en möjlighet att lägga upp en profilbild och lite bilder på sin jeep till en möjlighet..
Jag är en man född i fel land i fel tid;)

Sebbesala
Forumräv
Inlägg: 940
Blev medlem: mån jul 04, 2011 23:15
Ort: Sala

Re: vrede

Inlägg av Sebbesala » sön feb 19, 2012 19:20

Och även om den här sidan nu skulle vara krånglig(jag tycker den är väldigt bra) så borde man ha vett att posta en sån här tråd i rätt kategori och med en lämpligare rubrik :wink:
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*

Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna ;)

wahlinv8
Användare
Inlägg: 15
Blev medlem: sön feb 19, 2012 17:09
Ort: borås

Re: vrede

Inlägg av wahlinv8 » sön feb 19, 2012 19:26

Sebbesala skrev:Och även om den här sidan nu skulle vara krånglig(jag tycker den är väldigt bra) så borde man ha vett att posta en sån här tråd i rätt kategori och med en lämpligare rubrik :wink:

haha du ser ja förstod inte ens att man va tvungen att byta kategori för att utrycka sig hahaha får forska mig fram lite å lyckas ja inte komma på hur ja ska göra så får ja nog ta bort mig här ifrån haha
Jag är en man född i fel land i fel tid;)

koppartaket
Veteran
Inlägg: 2001
Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: vrede

Inlägg av koppartaket » sön feb 19, 2012 19:41

om du vill lägga upp bilder, då måste du gå med i en sidan typ pixbox eller likanade, för att sedan länka till forumet. tror inte det finns någon som inte löst sina problem genom att ha bett om hjälp, Misstänker att det samma gäller dig, Be övriga medlemmar om hjälp så ska du se att allt kommer fungera lika fint för dig som för oss andra (om en har bekymmer samtidigt som det fungerar för 500 andra användare så är det nog inte sidan det är fel på) :wink:
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: vrede

Inlägg av Roger Patrol » sön feb 19, 2012 20:07

koppartaket skrev:om du vill lägga upp bilder, då måste du gå med i en sidan typ pixbox eller likanade, för att sedan länka till forumet. tror inte det finns någon som inte löst sina problem genom att ha bett om hjälp, Misstänker att det samma gäller dig, Be övriga medlemmar om hjälp så ska du se att allt kommer fungera lika fint för dig som för oss andra (om en har bekymmer samtidigt som det fungerar för 500 andra användare så är det nog inte sidan det är fel på) :wink:
skulle ju vara kanon om man kunde ladda bilde på sidan,,dom flesta andra forum är väll så :roll:
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Sebbesala
Forumräv
Inlägg: 940
Blev medlem: mån jul 04, 2011 23:15
Ort: Sala

Re: vrede

Inlägg av Sebbesala » sön feb 19, 2012 20:09

Roger Patrol skrev:
koppartaket skrev:om du vill lägga upp bilder, då måste du gå med i en sidan typ pixbox eller likanade, för att sedan länka till forumet. tror inte det finns någon som inte löst sina problem genom att ha bett om hjälp, Misstänker att det samma gäller dig, Be övriga medlemmar om hjälp så ska du se att allt kommer fungera lika fint för dig som för oss andra (om en har bekymmer samtidigt som det fungerar för 500 andra användare så är det nog inte sidan det är fel på) :wink:
skulle ju vara kanon om man kunde ladda bilde på sidan,,dom flesta andra forum är väll så :roll:
Skulle ju behövas "mer internet", mao skulle det nog kosta mycket mer om alla bilder som är länkade hit ist skulle laddas upp här, eller så skulle sidan bli väldigt slö :P
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*

Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna ;)

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: vrede

Inlägg av OBELIX » sön feb 19, 2012 20:17

Terrängbil.net hade det så förut. Man kunde ladda upp ett visst antal bilder (kilobytenånting) på sin profil, och när det var fullt var det bara att börja radera för att få plats med nya bilder. Det tog mycket datakraft i anspråk och segade ner sidan mycket. Nu har dom samma system som 4x4sweden. Och till slut funkade det för mej också att lägga in bilder- efter att jag bytt från pixbox till Photobucket.

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

målarn
Guru
Inlägg: 2532
Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
Ort: Fristad (Borås)

Re: vrede

Inlägg av målarn » sön feb 19, 2012 20:49

gå in på forumbilder.se ladda upp bilden, när den är färdig ta och markera rutan tredje nerifrån tror jag det va, höger klicka och spara den, gå sen till forumet och gör ett inlägg och högerklicka och lägg in bilden..
Merca Geländewagen 300TD

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Re: vrede

Inlägg av MrHawk » mån feb 20, 2012 15:35

Roger Patrol skrev: skulle ju vara kanon om man kunde ladda bilde på sidan,,dom flesta andra forum är väll så :roll:
Javisst vore det det, men är en kostnadsfråga. Då blir det ju antingen att fylla hela forumet med reklam eller ta ut en avgift. Båda alternativen tar en hel del tid att administrera, och dessutom blir det väldigt mycket mer jobb med att driva sidan överlag.

Så länge det finns smidiga lösningar som forumbilder o liknande så tycker jag inte det behövs.
I aim to misbehave

CleanUpGuy
Rutinerad
Inlägg: 491
Blev medlem: mån dec 27, 2010 22:25

Re: vrede

Inlägg av CleanUpGuy » tis mar 06, 2012 15:44

MrHawk skrev:
Roger Patrol skrev: skulle ju vara kanon om man kunde ladda bilde på sidan,,dom flesta andra forum är väll så :roll:
Javisst vore det det, men är en kostnadsfråga. Då blir det ju antingen att fylla hela forumet med reklam eller ta ut en avgift. Båda alternativen tar en hel del tid att administrera, och dessutom blir det väldigt mycket mer jobb med att driva sidan överlag.

Så länge det finns smidiga lösningar som forumbilder o liknande så tycker jag inte det behövs.
:tumbup:
You can go fast, I can go anywhere 8)

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: vrede

Inlägg av Roger Patrol » tis mar 06, 2012 17:02

Det är bra som det är :D
Det är lätt att glömma att allt som har med klubbar tar massor av tid och desutom brukar det kosta av den egna plånboken bara för man drar igång nått så andra ska ha kul :| tack för ett kanon forum :tumbup:
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar