Difflager G-wagen
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Difflager G-wagen
Hej,
Nån som kan få fram nummer på det koniska rullager som lagrar hela diffen / kronhjulet?
Alltså det som drivaxeln går igenom där den går in i diffen.
Det gäller bakaxeln i en W460 med diffspärr.
Vi har fått loss lagret men det syns väldigt dåligt vad det står.
Har beställt nytt lagerhos MB, men det är försenat, så jag undrade om det går att få tag på typ på Sverull eller liknande...Det är kompisens bil, och vi tänkte ju köra på söndag
/Uffe
Edit: Så här ska det se ut, fast med nålar i
Nån som kan få fram nummer på det koniska rullager som lagrar hela diffen / kronhjulet?
Alltså det som drivaxeln går igenom där den går in i diffen.
Det gäller bakaxeln i en W460 med diffspärr.
Vi har fått loss lagret men det syns väldigt dåligt vad det står.
Har beställt nytt lagerhos MB, men det är försenat, så jag undrade om det går att få tag på typ på Sverull eller liknande...Det är kompisens bil, och vi tänkte ju köra på söndag
/Uffe
Edit: Så här ska det se ut, fast med nålar i
Re: Difflager G-wagen
Merceedes i malmö har alltid alla delar dagen efter
Re: Difflager G-wagen
Mahindra skrev:Merceedes i malmö har alltid alla delar dagen efter
Även dom som är restade Imponerade isf. & det känns som dom är ensamna om det i branchen.
Bra service
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Re: Difflager G-wagen
Självklart inte! Men de mesta andra.. Låter dock konstigt att en sådan del skulle vara restade.
Det jag menade var bara att en del företag skyller på restade.. Men i egentligen har det inte ens beställt;)
Det jag menade var bara att en del företag skyller på restade.. Men i egentligen har det inte ens beställt;)
Re: Difflager G-wagen
Verkar som körningen får vänta, han skulle vänta in det lager han hade beställt.
Tänkte ändå lägga ut numret jag fick fram att det bör vara om nån behöver det i framtiden
Innerring med lagerdel K-LM806649
Ytterring K-LM806610
Vet inte vad "K-" som står i början av numret på lagret står för då alla lager jag hittar på nätet börjar med LM....nån annan kanske vet
Tänkte ändå lägga ut numret jag fick fram att det bör vara om nån behöver det i framtiden
Innerring med lagerdel K-LM806649
Ytterring K-LM806610
Vet inte vad "K-" som står i början av numret på lagret står för då alla lager jag hittar på nätet börjar med LM....nån annan kanske vet
Re: Difflager G-wagen
K för konisk??Uffeman skrev:Verkar som körningen får vänta, han skulle vänta in det lager han hade beställt.
Tänkte ändå lägga ut numret jag fick fram att det bör vara om nån behöver det i framtiden
Innerring med lagerdel K-LM806649
Ytterring K-LM806610
Vet inte vad "K-" som står i början av numret på lagret står för då alla lager jag hittar på nätet börjar med LM....nån annan kanske vet
Re: Difflager G-wagen
K står för Tapered Roller Bearing Radial-to-Axial Dynamic
Stelaxlad HiLux Diesel
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm
Re: Difflager G-wagen
Som i princip innebär koniska lager, eller hur?yota skrev:K står för Tapered Roller Bearing Radial-to-Axial Dynamic
Re: Difflager G-wagen
Tapered Roller Bearing betyder koniskt rullagerRossi skrev:Som i princip innebär koniska lager, eller hur?yota skrev:K står för Tapered Roller Bearing Radial-to-Axial Dynamic
Stelaxlad HiLux Diesel
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm