div fordon med körförbud

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

div fordon med körförbud

Inlägg av Roger Patrol » sön apr 01, 2012 17:28

kom på att jag fått körförbud på 5 av mina bes pliktiga åk nu i vår å ytligare två nästa månadsskifte :roll:
undrar ja om det är mera lönsamt att satsa på böterna än att reparera å sen bes :|
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: div fordon med körförbud

Inlägg av Danne » sön apr 01, 2012 17:42

Om dom är påställda och försäkrade så har jag för mig att det är ganska lindriga böter :?:
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

AlterEgo
Forumräv
Inlägg: 594
Blev medlem: mån jul 18, 2011 10:51
Ort: Mitten av Skåne

Re: div fordon med körförbud

Inlägg av AlterEgo » sön apr 01, 2012 18:56

Danne skrev:Om dom är påställda och försäkrade så har jag för mig att det är ganska lindriga böter :?:
Lär kosta 1500 pengar om man torskar. Ingen astronomisk summa, men kan ha annat kul för dom. Har man sen lite oflyt när Farbror Blå har fått stopp på en med körförbud kanske dom får för sig att kolla vad som gjorde att man inte brydde sig om eller ens försökte besiktiga. Det kan ju ha sina orsaker och det kan ge böter det också. Oskattat kostar 2000 och oförsäkrat genererar såvitt jag vet inga böter. Man får istället trafikförsäkringsföreningen efter sig och skall man säga nåt om dom så har har vett att ta betalt...

Men risken för att torska är ju minimal (och med det säger jag inte att jag tycker det är OK att köra med körförbud). Själv har jag de senaste fem åren blivit stoppad för rutinkontroll två gånger, den ena gången körde jag oskattat och ett par år senare hade jag inte klistrat på skattemärket (det var innan dom tog bort det) och inget av det genererade några böter. Jag fick bara höra ett litet förmaningstal om skattemärket och jag fick snällt lova att klistra dit det bums.

Fast det är kanske bara här i Skåne det är så sällan mellan kontrollerna. Innan Gryningspyromanen blev inburad hade ordningsmakten fullt upp att hålla reda på honom, sen fick dom lite andrum så dom kunde ta ut lite flexledigt innan det blev krig i Malmö.
Jag är inte bara fet, jag är dryg också.

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: div fordon med körförbud

Inlägg av Roger Patrol » sön apr 01, 2012 20:01

bara bes kostar 2490:-,släp å lb reggat :cry:
sen naturligtvis div reparationer...gånger några tusen :roll: :? :x
sånt här läga man undrar om jag behöver alla farkoster
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Mahindra
Forumräv
Inlägg: 962
Blev medlem: lör jun 10, 2006 22:16
Ort: Staffanstorp

Re: div fordon med körförbud

Inlägg av Mahindra » sön apr 01, 2012 21:53

Hoppas denna tråden är April skämt?

Fler och fler polisbilar har dock skylt läsande kamera numer som meddelar när den finner en bil som är oskattad oförsäkrad..

Wild_Devil
Guru
Inlägg: 2666
Blev medlem: sön sep 21, 2008 22:58
Ort: Köping

Re: div fordon med körförbud

Inlägg av Wild_Devil » sön apr 01, 2012 22:16

Mahindra skrev: Fler och fler polisbilar har dock skylt läsande kamera numer som meddelar när den finner en bil som är oskattad oförsäkrad..
Har nyss hört talas om detta..hmm..vart var det nu igen..minnet.. :roll: :roll:

Men det förklara ändå inte varför jag HELA tiden blir stoppad av farbror Blå då jag ALLTID (nästan iallafall.. :roll: :roll: ) kör med helt lagliga bilar...

/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..

Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3.. ;)

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: div fordon med körförbud

Inlägg av Danne » mån apr 02, 2012 6:22

Sen finns det ju folk som kör oförsäkrat, obesiktat och oskattat samt kör västerås sthlm på 30 min som ALDRIG åkt dit :shock:
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: div fordon med körförbud

Inlägg av Joel_Vbg » mån apr 02, 2012 17:56

Kan erkänna att jag kört drygt hälften av mina 56 bilar med körförbud under dom dryga 7åren jag haft körkort...
Torskat 2 gånger, första gången var det 800kr men nu är det höjt till 1500kr märkte jag för två veckor sen. :roll:

Ärligt talat, så länge mina bilar är försäkrade och påställda så skiter jag i vilket! Hade kostat mig mångdubbelt mer att se efter dom bilarna än att köra dom som dom var p.g.a. lathet.
Så länge bilarna "normala", ser bra ut och man inte kör som en tok så blir man sällan stanna med, första gången hade jag saftblandarna på medan jag körde bakom en kompis i stan och nu sist körde jag lite för fort förbi en gömd polisbil.
Nykterhet/körkorts kontroller har jag genomgått ett par stycken med obesiktigade bilar utan att dom sagt ett ord, bara att le och vara glad...
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: div fordon med körförbud

Inlägg av Roger Patrol » mån apr 02, 2012 19:37

Joel_Vbg skrev:Kan erkänna att jag kört drygt hälften av mina 56 bilar med körförbud under dom dryga 7åren jag haft körkort...
Torskat 2 gånger, första gången var det 800kr men nu är det höjt till 1500kr märkte jag för två veckor sen. :roll:

Ärligt talat, så länge mina bilar är försäkrade och påställda så skiter jag i vilket! Hade kostat mig mångdubbelt mer att se efter dom bilarna än att köra dom som dom var p.g.a. lathet.
Så länge bilarna "normala", ser bra ut och man inte kör som en tok så blir man sällan stanna med, första gången hade jag saftblandarna på medan jag körde bakom en kompis i stan och nu sist körde jag lite för fort förbi en gömd polisbil.
Nykterhet/körkorts kontroller har jag genomgått ett par stycken med obesiktigade bilar utan att dom sagt ett ord, bara att le och vara glad...
Det finns nog en riska att någon nitisk polis häckar på ett forum likt detta :|
men håller med dig,lyckades i sommras att få forkörningsböter i en OOO bil :jump: utan att dom uppmärsammade det :tumbup:
Risken är att dom börjar häcka utanför offroadorådena,, å göra staten lite rikare
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar