Klantskallar!!

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Klantskallar!!

Inlägg av Mathias T » mån maj 07, 2012 19:06

"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

volvorobban86
Veteran
Inlägg: 2039
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:45
Ort: dannike (borås)

Re: Klantskallar!!

Inlägg av volvorobban86 » mån maj 07, 2012 19:20

:shock: :lol:
Nås på 0708-691945.

Team oflyt: Robban och Max
Challangebil: byggs i skuggan... men b20 och mekanisk vinch.... tråd kommer
Niva från 81. Weber fögge och 31-10,5-15 bogger kopior
Nissan patrol lwb -90 med 33 12,5-15 stt
Ford ala hillbilly f150

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Klantskallar!!

Inlägg av macke » mån maj 07, 2012 19:22

såg den på facebook nyss :P

Är det jag som är dum men hur hoppar växel i?
TGB 13

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Klantskallar!!

Inlägg av Joel_Vbg » mån maj 07, 2012 19:23

Smidigt... Trodde det var standard att lägga en automat i P-läge. :lol:
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

koppartaket
Veteran
Inlägg: 2001
Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: Klantskallar!!

Inlägg av koppartaket » mån maj 07, 2012 21:06

jag kan lugna er med att den bilen var ingen större förlust, syrrans kille känner honom, å den bilen var en "negerstudsare" som var totalt sönderhoppad i ramen, så bilen var slut redan innan. Så jag som gillar gammla jänkejärn tycker inte alls synd om honom. Tydligen så gick den på ströget iallafall på kvällen, trots läckande kyl, sne framvagn och lite sånt. så han verkade inte bry sig om den speciellt mycket. hoppas att han han säljer den till nån seriös renoverare och låter bli finbilar i framtiden..... sånt där kan han förstöra 90-talare på istället....
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

von_skyffel
Hemmastadd
Inlägg: 105
Blev medlem: tor feb 23, 2006 12:25
Ort: sandhem

Re: Klantskallar!!

Inlägg av von_skyffel » mån maj 07, 2012 21:40

den bilen är byggd för att hoppa med och är extremt förstärkt i ram och framvagn och han åkte inte med den på kvällen heler för han har den bara för uppvisningar
Off roaders Kättilstorp

snooker
Hemmastadd
Inlägg: 123
Blev medlem: tis jan 10, 2012 12:49
Ort: Köping

Re: Klantskallar!!

Inlägg av snooker » mån maj 07, 2012 21:51

:shock: Va nog bland det galnaste jag sett... Undrar vad som for genom huvet på den som startade motorn på bilen när den drog iväg efter några sekunder med fullgas :shock:
"Allt som är riktigt kul är antingen onyttigt/farligt eller dyrt"
En Pajero MK1 kort, med nått grovmönstrat.

GreenMountain
Beroende
Inlägg: 1438
Blev medlem: tor feb 23, 2006 10:00
Ort: småland-ryd
Kontakt:

Re: Klantskallar!!

Inlägg av GreenMountain » mån maj 07, 2012 21:59

koppartaket skrev:jag kan lugna er med att den bilen var ingen större förlust, syrrans kille känner honom, å den bilen var en "negerstudsare" som var totalt sönderhoppad i ramen, så bilen var slut redan innan. Så jag som gillar gammla jänkejärn tycker inte alls synd om honom. Tydligen så gick den på ströget iallafall på kvällen, trots läckande kyl, sne framvagn och lite sånt. så han verkade inte bry sig om den speciellt mycket. hoppas att han han säljer den till nån seriös renoverare och låter bli finbilar i framtiden..... sånt där kan han förstöra 90-talare på istället....
Med tanke på att bilen är en caprice från 87 så är de ju inte långt från 90 talet:) Verka ju som killen som äger bilen har lagt ner ett par timmar på den iaf så jag hade ju varit ganska besviken om jag hade ägt den iaf=)


http://www.garaget.org/?car=182388
Kikat på den innan och tycker den är riktigt ball:)
Cherokee XJ on 39.5's IROK
http://www.facebook.com/Cherokee.Woody" onclick="window.open(this.href);return false;
Chevrolet k20 dually dragbil
https://www.facebook.com/pages/Chevrole ... 6201527986" onclick="window.open(this.href);return false;

NS
Rutinerad
Inlägg: 483
Blev medlem: tor sep 06, 2007 18:25
Ort: Sandared

Re: Klantskallar!!

Inlägg av NS » mån maj 07, 2012 22:05

koppartaket skrev:jag kan lugna er med att den bilen var ingen större förlust, syrrans kille känner honom, å den bilen var en "negerstudsare" som var totalt sönderhoppad i ramen, så bilen var slut redan innan. Så jag som gillar gammla jänkejärn tycker inte alls synd om honom. Tydligen så gick den på ströget iallafall på kvällen, trots läckande kyl, sne framvagn och lite sånt. så han verkade inte bry sig om den speciellt mycket. hoppas att han han säljer den till nån seriös renoverare och låter bli finbilar i framtiden..... sånt där kan han förstöra 90-talare på istället....
Du ska nog inte lyssna allt för mycket på syrrans kille...
Jeep J20 truck.

koppartaket
Veteran
Inlägg: 2001
Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: Klantskallar!!

Inlägg av koppartaket » mån maj 07, 2012 22:28

ni kan absolut ha rätt, jag tillhör fortfarande den kategorin som inte klarar av att se bilar bli "förstörda" på det här viset, visst okey, jag håller med om att det är tråkigt när ALLA sorters bilar blir påkörda och/eller skadade på olika vis, men vad jag hört (rykten jag vet) så var det flera som såg bilen åka på ströget, men strunt samma, kanske var en liknande? anledningen till att jag har så sjukt svårt för dessa människor, är för att jag sett en Impala 59:a fått ramen knäckt på det här viset, och man behandlar INTE klassiker på ett sånt vis, det är ett STORT bevis på bristande IQ tycker jag, men till alla som inte tycker som jag (för åsikten är helt personlig) så ber jag delvis om ursäkt, jag fattade för att bilen som var offret i storyn var en 60-talare. men i vanlig ordning drog jag förhastade slutsatser och förlitade mig på okunnigt folk
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

J Landin
Beroende
Inlägg: 1141
Blev medlem: ons okt 27, 2010 21:49
Ort: Bollebygd

Re: Klantskallar!!

Inlägg av J Landin » tis maj 08, 2012 8:52

Kan inte heller förstå mig på dom som "hoppar sönder" fina bilar!
Här e ett klipp där denna bilen är med:
http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.46371 ... storpublik

Sen kan det väl inte blivit mycket mer än plåtskador på den, så att få ihop den å fortsätta hoppa sönder den borde väl inte vara omöjligt!
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Klantskallar!!

Inlägg av Grottulf » tis maj 08, 2012 14:02

Oavsett vad det var för bil som blev påkörd, så förtjänar han som startade och gick ur bilen ett kok stryk för oaktsamhet :slap:

sverker
Rutinerad
Inlägg: 409
Blev medlem: lör okt 08, 2011 19:33
Ort: Solna/Åtvidaberg

Re: Klantskallar!!

Inlägg av sverker » tis maj 08, 2012 15:03

Vilka pundhuven! För det första finner jag inget nöje i att med flit förstöra en bil, som i att försöka "spränga" motorn på Forden :evil: . Sedan är det grovt oaktsamt att gå ur bilen när den står och varvar så där, det var bara ren tur att den backade på Chevan istället för någon i publiken :aargh: !!

koppartaket
Veteran
Inlägg: 2001
Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: Klantskallar!!

Inlägg av koppartaket » tis maj 08, 2012 16:22

Tack Landin för lite backup :)

Håller med er alla tre!!, Måtte djävulen ta dom!!
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Klantskallar!!

Inlägg av Joel_Vbg » tis maj 08, 2012 17:21

koppartaket skrev:ni kan absolut ha rätt, jag tillhör fortfarande den kategorin som inte klarar av att se bilar bli "förstörda" på det här viset, visst okey, jag håller med om att det är tråkigt när ALLA sorters bilar blir påkörda och/eller skadade på olika vis, men vad jag hört (rykten jag vet) så var det flera som såg bilen åka på ströget, men strunt samma, kanske var en liknande? anledningen till att jag har så sjukt svårt för dessa människor, är för att jag sett en Impala 59:a fått ramen knäckt på det här viset, och man behandlar INTE klassiker på ett sånt vis, det är ett STORT bevis på bristande IQ tycker jag, men till alla som inte tycker som jag (för åsikten är helt personlig) så ber jag delvis om ursäkt, jag fattade för att bilen som var offret i storyn var en 60-talare. men i vanlig ordning drog jag förhastade slutsatser och förlitade mig på okunnigt folk

För 40år sedan var dom där fina bilarna inte värda mer än 20 säckar potatis...
Allt blir värt med åldern men smaken är som baken, vissa ska ha tok original, andra patina, några vill åka lågt, ett gäng vill ströga och en annan vill studsa.
Om 30år kanske Suzuki jeeparna har nåt en kult status (tvivlar på det) och lär vi bli idiotförklarade som körde livet ur så många för nöjets skull.

Sen ett tips i all välmening, kolla på videon först nästa gång innan du yttrar dig om korkade ägare och seriöst byggda bilar som "negerstudsare"... Men du kanske kollade videon, fast skillnaden är ju rätt stor på 60-talare som du nämner och den Caprice 80-talarn som förolyckades.
Bilen i fråga var ett seriöst bygge och tycker synd om ägaren som lagt många timmar på det när något sånt händer...

Det jag vill komma till är att man ska inte yttra sig för mycket för i andras ögon är vi lika stora nötter på något annat sätt... Och rykten vs. ren fakta är det stor skillnad på.
Personligen klarar jag inte av när ungdomar köper en rak, trevlig original 60-talare som dom rollar svart, kapar bort fjädrarna, super ner och sparkar sönder för det är tufft! Men jag har inget emot "äkta" raggarbilar som varit med i 20-30år och blivit såna med tiden, grov patina kan det kanske kallas?

Inget illa ment... Mvh Joel
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Skriv svar