SUZUKI EVO 3
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: SUZUKI EVO 3
Ja det gick rätt bra utan spärrar Men i slutet av dagen var det så uppkört att spärrarna verkligen behövdes!
Måste få på huv och skärmar så det liknar en bil lite mer och få bort all skit från motorn...
Lite bilder från Bet
Tvätta
Måste få på huv och skärmar så det liknar en bil lite mer och få bort all skit från motorn...
Lite bilder från Bet
Tvätta
TGB 13
Re: SUZUKI EVO 3
Jäkla fränt bygge ser ut som att ett par skärmar inte hade setat helt fel
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Re: SUZUKI EVO 3
Tack!
Kollar efter originalskärmar nu. Sen blir det plåt eller gummi innanför.
Kollar efter originalskärmar nu. Sen blir det plåt eller gummi innanför.
TGB 13
Re: SUZUKI EVO 3
Nice.. men för mig helt otänkbart att bygga utan hytt
Re: SUZUKI EVO 3
Denna träff hade det inte skadat med hytt kan jag säga. Satan så uppkört det blev och rapp v8 så stänker det rätt bra
TGB 13
Re: SUZUKI EVO 3
Skruvat dit skärmar och huv så det ser mer ut som en bil. Imorgon blir det lite färg på
Sen efter Kättilstorpsträffen blir det 4-länk fram då panhardstaget (mest nedre fästet) tar för stor plats. Det går nog också snabbare att bygga 4-länk än att börja möblera om allt på axeln för ett enda fäste.
Sen efter Kättilstorpsträffen blir det 4-länk fram då panhardstaget (mest nedre fästet) tar för stor plats. Det går nog också snabbare att bygga 4-länk än att börja möblera om allt på axeln för ett enda fäste.
TGB 13
-
- Beroende
- Inlägg: 1325
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
- Ort: S:T Anna, Söderköping
- Kontakt:
Re: SUZUKI EVO 3
Ser bra ut Fick skärmarna plats kring motorn? Och vilken tur att du fick med dig grillen...
Mvh//Klirre
Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!
Re: SUZUKI EVO 3
Nä dom gjorde inte det på vissa ställen, så skar bort dom. får bli att spänna upp en gummiduk på varsin sida.
Det var faktiskt nära att den skulle få plats. Ett par cm till och den hade suttit fastskruvad Kom för nära repet men vill ej riskera att dom går ihop.
Det var faktiskt nära att den skulle få plats. Ett par cm till och den hade suttit fastskruvad Kom för nära repet men vill ej riskera att dom går ihop.
TGB 13
Re: SUZUKI EVO 3
Byggde 3 länken lite fel så panhardstaget gick i ramen vid infjädring samt att ena bumpstopfästet tog i panhardstaget. Vi bestämde oss för att bygga 4-länk/k-länk istället
Övre och undre länkarmsmaterial 40x5 & 50x6 tror jag det var.
Använder Summit Machine flex joints som är byggda ihop med M30 gängstång från Biltema
Övre och undre länkarmsmaterial 40x5 & 50x6 tror jag det var.
Använder Summit Machine flex joints som är byggda ihop med M30 gängstång från Biltema
TGB 13
Re: SUZUKI EVO 3
Gillar detta bygge skarpt, riktigt fränt MEN gängstång är bland det sämsta materialet att använda, jag avråder stark till att använde det i länkarmar/bärarmar...
Då är det mycket bättre att köpa rundjärn och hänga det själv med ett gängsnitt, lite mer jobb men mycket hållbarare Hoppas ja inre låter allt för bitter nu, hoppas det håller och kämpa på med bygget
Då är det mycket bättre att köpa rundjärn och hänga det själv med ett gängsnitt, lite mer jobb men mycket hållbarare Hoppas ja inre låter allt för bitter nu, hoppas det håller och kämpa på med bygget
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Re: SUZUKI EVO 3
Tack
Det är lugnt! Ja egentligen vet jag att det inte är så bra, men tänkte ge det ett försök ändå...vissa grejer ska inte gå om man läser runt men funkar ändå i praktiken, så det är bara köra o se
Det är lugnt! Ja egentligen vet jag att det inte är så bra, men tänkte ge det ett försök ändå...vissa grejer ska inte gå om man läser runt men funkar ändå i praktiken, så det är bara köra o se
TGB 13
Re: SUZUKI EVO 3
ingen film så man får höra puffran... ser ut å kunna låta rätt mysigt
-
- Beroende
- Inlägg: 1161
- Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
- Ort: Värnamo
Re: SUZUKI EVO 3
Håller med! Gängstång är sällan mer än 4.8 i styrka. Bättre att lägga några kronor på att köpa exempelvis vanlig insexbult (10.9) och svarva ner skallen något och svetsa fast.Engman2 skrev:...MEN gängstång är bland det sämsta materialet att använda, jag avråder stark till att använde det i länkarmar/bärarmar...
Då är det mycket bättre att köpa rundjärn och hänga det själv med ett gängsnitt, lite mer jobb men mycket hållbarare Hoppas ja inre låter allt för bitter nu, hoppas det håller och kämpa på med bygget
Men får hoppas det håller ändå!
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
Re: SUZUKI EVO 3
Ju högre hållfastighet en skruv har, desto sämre blir det att svetsa i den. Dom blir spröda i godset av värmen. Ska ni svetsa gängstång så rekomenderar jag detta: http://www.pretec.se/produktgrupp/din-976-s355j2-obehGustavsson skrev:Håller med! Gängstång är sällan mer än 4.8 i styrka. Bättre att lägga några kronor på att köpa exempelvis vanlig insexbult (10.9) och svarva ner skallen något och svetsa fast.Engman2 skrev:...MEN gängstång är bland det sämsta materialet att använda, jag avråder stark till att använde det i länkarmar/bärarmar...
Då är det mycket bättre att köpa rundjärn och hänga det själv med ett gängsnitt, lite mer jobb men mycket hållbarare Hoppas ja inre låter allt för bitter nu, hoppas det håller och kämpa på med bygget
Men får hoppas det håller ändå!
Det håller samma kvalitet som svetstråden ni tillför.