Samma som nu fast med 2617cc Volvo B23 - effekt ca 250Hk
![Bild](http://www.engbergracing.com/IMAGES/calv/calvgarage3.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/IMAGES/calv/calvgarage6.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/IMAGES/calv/calvgarage14.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/IMAGES/calv/calvgarage10.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/IMAGES/calv/calvgarage18.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/calv/calvgarage23%28s%29.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/calv/calvgarage21%28s%29.jpg)
Version 2
Volvo B5234 T - Volvo 850R motor - portad topp och chipsad - ca 300hk och 420Nm.
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/winter03/B5234T3.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/winter03/motorfaste.jpg)
Motorfästen.
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/winter03/calvturbo2.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/calv/alcoa.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/winter04/engine.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/winter04/pedal2.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/winter04/rightside.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/winter04/bakaxel.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/Highchaparall/calv2.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/Calvinatorsven.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/habo02/habo4.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/svenljunga02/svenljunga7.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/images/bjorka/calvbjorka.jpg)
![Bild](http://www.engbergracing.com/IMAGES/Vormsund02/jonas3%28L%29.jpg)
Några filmer:
http://www.engbergracing.com/Video/pulling.AVI
http://www.engbergracing.com/Video/Engb ... ng2002.asx
http://www.engbergracing.com/Video/jona ... _bana6.mpg
Data:
Bil:
Calvinator.
Jeep CJ5 / Commando replika i 1,5mm Aluminium och Flippfront i Glasfiber.
Motor:
Volvo B5234 T5 - 850 R, 320 hk, 465Nm. Portad topp
Mitsubishi TD04HL16T Turbo. Insug från Volvo XC 90, Chipstrimmad.
3" - 4" Rostfritt avgassystem.
Oljekyl från Summit Racing med Original Volvo termostat.
Lättat enkelmassa svänghjul
Transmisson:
Volvo M45 med Special Sprängkåoa mellan 850 motorn och M45.
Volvo 850 R Tryckplatta med Volvo 740 organisk lamell
Datsun King Cab - Friliggande
Axlar:
Volvo Valp - Wall-drivaxlar fram samt Birfield Caps
avlastade Wall-drivaxlar bak, 5,38 Utv
ARB Air Locker fram och bak
Fjädring:
3-länk fram med Volvo 145 bakre spiraler.
Range Rover främre länkarmar bak med Volvo 245 bakre spiraler.
Black Diamond XT stötdämpare och polyurethanbussningar.
Styrning:
Volvo XC 90 Pump, Danfoss Orbitrol och 40/25 styrkolv med 200mm slaglängd, Uniballs
Däck:
Super Swamper Bogger 16/35-15 med 15"x14" Alcoa Fälgar
Sandtires Unlimited 20.00-15 paddeldäck med 17"x15" plåtfälgar med BART-Beadlocks.
Framtidsplaner:
Ska bygga nytt grenrör i rostfritt, Byta till KKK24(V70R-04 och nyare), SPM Vevstakar samt försöka få dit en FORD C4 automat.