chevrolet pickuper

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Bärsärk
Användare
Inlägg: 40
Blev medlem: lör sep 01, 2012 9:41

chevrolet pickuper

Inlägg av Bärsärk » sön nov 18, 2012 23:56

Hur mycket kan man höjja en cheva k1500-2500 tidigt nittiotal fram genom att spänna fjädrarna och hur stora däck går det få dit då? eller är det bara att glömma modellerna med delad framaxel och satsa på en med stel framaxel för terrängkörning? är det då bilar innan 88 man isåfall ska leta? Lite mera tips om chevrolet fulzsizepickuper vore intressant.

HenkeS
Beroende
Inlägg: 1057
Blev medlem: fre maj 07, 2010 8:19
Ort: västerbottniska inlandet

Re: chevrolet pickuper

Inlägg av HenkeS » mån nov 19, 2012 15:55

Bärsärk skrev:Hur mycket kan man höjja en cheva k1500-2500 tidigt nittiotal fram genom att spänna fjädrarna och hur stora däck går det få dit då? eller är det bara att glömma modellerna med delad framaxel och satsa på en med stel framaxel för terrängkörning? är det då bilar innan 88 man isåfall ska leta? Lite mera tips om chevrolet fulzsizepickuper vore intressant.
allt är ju relativt men jag skruvade upp min ca 2.5" sen beror ju det på hur den stått tidigare, Har tidigare ägare skruvat upp den hur fräsch är stavarna osv osv.

Personligen tycker jag det är manligare med stelaxlat.
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!

Bärsärk
Användare
Inlägg: 40
Blev medlem: lör sep 01, 2012 9:41

Re: chevrolet pickuper

Inlägg av Bärsärk » sön dec 02, 2012 1:22

Rymms ett par 35" om man spänner fjädringen fram, höjer med block bak och höjer karossen 3"?

HenkeS
Beroende
Inlägg: 1057
Blev medlem: fre maj 07, 2010 8:19
Ort: västerbottniska inlandet

Re: chevrolet pickuper

Inlägg av HenkeS » mån dec 03, 2012 9:07

Bärsärk skrev:Rymms ett par 35" om man spänner fjädringen fram, höjer med block bak och höjer karossen 3"?
ja det beror på offset på fälgar osv, Jag hade 16x10 dc fälg med -25 i offset, fick kapa ur i bakkant av framskärmarna och ta bort hörnet på fångarn fram, då va min klossad 3" bak uppsksruvad fram och en karosshöjning på 2"
sök på tråden "från landsväg till skogsväg" så hitta du lite info och bilder på min
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!

Skriv svar