bilder på byggen mm.

Hjälp, frågor eller tips rörande sajten och forumet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Johannes
Användare
Inlägg: 29
Blev medlem: fre jun 15, 2012 12:32

bilder på byggen mm.

Inlägg av Johannes » fre dec 28, 2012 15:46

tjenare skulle behöva lite hjälp angånde bilder och vidoklipp. hur lägger man upp bilder i en tråd. har försökt men har inte lyckats. tacksam för en bra förklarnig om hur jag ska göra. mvh

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: bilder på byggen mm.

Inlägg av OBELIX » fre dec 28, 2012 16:36

Till att börja med så måste du vara medveten om att du inta kan lägga upp bilder på det här forumet. Orsaken är att alla tusentals bilder skulle kräva så mycket plats att sajten skulle behöva massor av pengar för ett tillräckligt stort ställe att finnas på.

Dom bilder du ser är egentligen "hänvisningar" till en specifik bild på en bildsida som finns på nätet. För att lyckas med det måste du först välja en bra sida på nätet där du kan lägga dina bilder, jag har valt photobucket, funkar jättebra för mej och jag som inte är nån dataexpert kan enkelt lägga upp bilderna därifrån så dom hamnar på här.

Steg 1.

Du har tagit dina bilder med telefonen eller kameran, och fört över dom till datorn antar jag?
Då ska du gå in på http://www.photobucket.com" onclick="window.open(this.href);return false; och skapa ett konto, (gratis) först därefter kan du ladda ner bilderna från datorn till din photobucketsida. Det framgår tydligt hur du gör. När bilderna är nerladdade så trycker du på "View album" och då kommer dina bilder fram.

Steg 2.

Nu öppnar du ett nytt fönster i datorn och går där in på 4x4sweden och skapar din- låt oss säga byggtråd. När du har skrivit din text och vill ha en bild så byter du till fönstret med photobucket och väljer ut den bild du vill ha i din byggtråd. Klicka INTE på bilden nu, utan titta under bilden där det står IMG-code, till höger om det finns det en ruta med text i, vänsterklicka en gång på rutan så den blir blåmarkerad, sen högerklickar du på den blå texten så kommer en ruta upp där det står bland annat kopiera. vänsterklicka på kopiera och därefter går du tillbaka till fönstret med din byggtråd. Nu högerklickar du i ditt inlägg, och sen klickar på "klistra in" så ska din bild finnas med för allmän beskådan på forumet. Du kan se om det funkade genom att klicka på "förhandsgranska" som står under rutan du skriver i. Då får du se exakt hur ditt inlägg kommer att se ut och du har möjlighet att ändra och fixa innan du trycker på "skicka"

Lycka till!!

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Skriv svar