GRRRR!

Hjälp, frågor eller tips rörande sajten och forumet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

GRRRR!

Inlägg av OBELIX » sön jan 13, 2013 21:37

Här har man suttit och skrivit ett långt och bra inlägg (tycker jag i alla fall) och trycker på "Posta" Sen lutar man sej tillbaka och känner sej nöjd och glad då man lyckats ge nån ett bra råd i en fråga. Då går man tillbaka till "forumindex" för att knalla vidare på detta underbara forum och upptäcker sen att ens inlägg inte finns med! Borta med vinden helt enkelt.

Det är mitt eget fel naturligtvis då jag inte läste ordentligt vad som stod efter att jag postat mitt inlägg, då står det att det har tillkomit nya inlägg under tiden jag skrivit, och får frågan om jag vill läsa dom innan jag postar mitt inlägg? Detta missar jag totalt och går vidare på forumet lyckligt ovetande om att jag just sumpat massa tid i onödan :evil:

Är jag ensam om detta? Eller är jag ett unikt exemplar som lyckas missa detta?

Om det är fler som har samma erfarenhet skulle man kunna hitta på en lösning. Tex skulle den informationstexten kunna stå i en stor, fet, röd ruta så man helt inte kan missa informationen. Alternativt kan det komma upp en varningsruta som frågar: Går du tillbaka till forumet så försvinner ditt inägg, och sen får man välja att trycka på ja/nej.

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Vanderlei
Rutinerad
Inlägg: 308
Blev medlem: mån okt 06, 2008 21:15
Ort: Horred

Re: GRRRR!

Inlägg av Vanderlei » sön jan 13, 2013 21:50

Jäkla skit när sådant händer.

Jag har lärt mig den hårda vägen att är det något längre som ska skrivas och postas på ett forum så skriver jag det i Word eller en annan texthanterare först.
Då slipper man sådana problem som du hade och att man tex blir utloggad och inte kan posta.

mvh Jocke

elste
Guru
Inlägg: 2680
Blev medlem: fre jan 09, 2009 18:30
Ort: Köping

Re: GRRRR!

Inlägg av elste » sön jan 13, 2013 22:10

det räcker att kopiera texten innaN MAN POSTAR så har man infon om det skiter sig

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: GRRRR!

Inlägg av henke_99 » sön jan 13, 2013 22:28

elste skrev:det räcker att kopiera texten innaN MAN POSTAR så har man infon om det skiter sig
Det brukar jag göra om jag skrivit nåt långt, bara markera all texten, högerklicka på den o trycka kopiera.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Re: GRRRR!

Inlägg av optodsl » sön jan 13, 2013 23:57

har hänt liknande om det varigt kontaktproblem mot servern

ibland kan det fungera med att klicka bakåt i historiken så kommer man tillbaks till sin text, då kopierar man den och provar att posta igen

men sen dess gör jag som ni andra, vid längre inlägg så kopiera texten lite då och då
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

Skriv svar