Toyota Landcruiser
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Toyota Landcruiser
Hmmm....här var det inte mycket aktivitet! Men å andra sidan åker man Toyota så behöver man ju inte fråga en massa saker....de bara går och går och går och går.....
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
har du stegat vad du har för svängradie på din LC?
jag blev mäktigt förvånad när min tunga patrol hade bättre svängradie med 4wd än min suzukibilar,
Kan vara kul att veta, helt meningslöst näst intill men bara allmänt.
själv tycker jag ju att olikheten mellan patrol och Toyota är väldigt liten.
men det går ju knappt säga till en LC eller patriot patrol ägare så som med alla patrioter.
jag blev mäktigt förvånad när min tunga patrol hade bättre svängradie med 4wd än min suzukibilar,
Kan vara kul att veta, helt meningslöst näst intill men bara allmänt.
själv tycker jag ju att olikheten mellan patrol och Toyota är väldigt liten.
men det går ju knappt säga till en LC eller patriot patrol ägare så som med alla patrioter.
Nej det har jag inte gjort, men den är bättre på Toyotan än Sukan! Nej, det finns stora skillnader på PAtrolen och Toyotan....Spiraler på Toyotan och blad på Nissan, men större goare motor i Nissan!TMT skrev:har du stegat vad du har för svängradie på din LC?
jag blev mäktigt förvånad när min tunga patrol hade bättre svängradie med 4wd än min suzukibilar,
Kan vara kul att veta, helt meningslöst näst intill men bara allmänt.
själv tycker jag ju att olikheten mellan patrol och Toyota är väldigt liten.
men det går ju knappt säga till en LC eller patriot patrol ägare så som med alla patrioter.
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
BorkJonas skrev:Nej det har jag inte gjort, men den är bättre på Toyotan än Sukan! Nej, det finns stora skillnader på PAtrolen och Toyotan....Spiraler på Toyotan och blad på Nissan, men större goare motor i Nissan!TMT skrev:har du stegat vad du har för svängradie på din LC?
jag blev mäktigt förvånad när min tunga patrol hade bättre svängradie med 4wd än min suzukibilar,
Kan vara kul att veta, helt meningslöst näst intill men bara allmänt.
själv tycker jag ju att olikheten mellan patrol och Toyota är väldigt liten.
men det går ju knappt säga till en LC eller patriot patrol ägare så som med alla patrioter.
92 kom patrol med spiraler runt om.
men vissst finns det även LC med blad.
även om alla i europa kom med blad dock är jag inte säker på resten av världen, då vi bara fick en liten bråkdel av det som gjordes.
tex så gjordes runt 6olika modeller av patrolen alltfrån pickupp till familjebil men bara två kom vanligen till oss en kort och en lång dom ansåg tydligen att vi inte behövde mer.
motor alternativen är ju lika många dom också men bara 2,8TD kom i de nyare ev 4,2 lär ha kommit till finland men vet inte mkt om det.
och i den gamla som jag har kom även 3,3TD och utan turbo som helt klart är den bästa spisen som kom hit. ruggigt stark.
3,3 försvann 88-89 i vevan med nya avgas krav då den inte klarade dom och det märks ju för den svartryker ju om man stampar till den lite som en diesel ska göra
det som jag ser också som skillnad är väl att bland de äldre modellerna patrol -92 är att LC mer lyxig med elhissar C-lås och sådant som vanligtvis inte fanns i de äldre patrolerna och visst spiraler på en del bilar.
axlar skulle jag tro har samma dimensioner och vågar nog nästan påstå att styrkan är åtminstone den samme.
jag tycker att dom i grund och botten är nästan samma bil men det lär jag väl få äta upp.
iofs jag är inte någon expert det säger jag detta är ju bara min uppfattning och den kan ändras med tiden jag blir visare, det är ju därför vi är här =)
så för all del RÄTTA MIG om jag har fel, så kanske vi kan få upp en diskussion också.
min patrol ska ev få spiraler och andra däck samt spärr i bakaxeln så småningom och jag tänkte regga om den också med det, är lite roligare så. först och främst bes och lite lackning och lite annat så den blir lite vackrare,
du har inte lust att knäppa en bild på din arb kofångare? jag funderar på att bygga något eget till denna med vinch fäste o grejor.
Hur e LC vad gäller rost? Min patrol -85 har varit grymt rostig!
De e tur man kan starta och lyssna på ljudet som kommer ur det
3" grova avgasröret (bara en roterande dämpare). 3.3TD går gött!
Snart e de inga rosthål kvar. Kan ev fixa lite bilder på rostlagningen
om någon vill gotta sig åt mitt elände.
Mvh Andreas_j
De e tur man kan starta och lyssna på ljudet som kommer ur det
3" grova avgasröret (bara en roterande dämpare). 3.3TD går gött!
Snart e de inga rosthål kvar. Kan ev fixa lite bilder på rostlagningen
om någon vill gotta sig åt mitt elände.
Mvh Andreas_j
Andreas_j skrev:Hur e LC vad gäller rost? Min patrol -85 har varit grymt rostig!
De e tur man kan starta och lyssna på ljudet som kommer ur det
3" grova avgasröret (bara en roterande dämpare). 3.3TD går gött!
Snart e de inga rosthål kvar. Kan ev fixa lite bilder på rostlagningen
om någon vill gotta sig åt mitt elände.
Mvh Andreas_j
vet du vad nossebo...
starta en ny tråd i GARAGE forumet så ska jag även komentera din ståtliga pjäs där, jag hämtade min i umeå, visst lite rostig men inte farligt.
LC rostar minst lika mycket, allt beror på vem som ägt den och hur denne har skött bilen.
HAllå!! Vi snackar 80 tals japanska bilar!! De visst inte vad rostskydd var för något! Tror inte det spelar någon roll om det står Toyota, Nissan, Suzuki, Daihatsu, Mitsubishi...alla ROSTAR!!Andreas_j skrev:Hur e LC vad gäller rost? Min patrol -85 har varit grymt rostig!
De e tur man kan starta och lyssna på ljudet som kommer ur det
3" grova avgasröret (bara en roterande dämpare). 3.3TD går gött!
Snart e de inga rosthål kvar. Kan ev fixa lite bilder på rostlagningen
om någon vill gotta sig åt mitt elände.
Mvh Andreas_j
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden