Ang hatet mot suzuki i skogen?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Veteran
- Inlägg: 2001
- Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
- Ort: Lidköping
- Kontakt:
Ang hatet mot suzuki i skogen?
varför är det så många som är hatiska mot Suzuki i skogen?
Är det ren avundsjuka för att dom tar sig fram, är grymt roliga att köra och inte kostar massa pengar?
detta är en av annonserna jag hittat på blocket som jag funderar över, jag har läst en hel del som utrycker sig på samma viset
http://www.blocket.se/alvsborg/Jeep_j20 ... ?ca=13&w=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Är det ren avundsjuka för att dom tar sig fram, är grymt roliga att köra och inte kostar massa pengar?
detta är en av annonserna jag hittat på blocket som jag funderar över, jag har läst en hel del som utrycker sig på samma viset
http://www.blocket.se/alvsborg/Jeep_j20 ... ?ca=13&w=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)
-
- Beroende
- Inlägg: 1293
- Blev medlem: ons sep 14, 2011 14:28
- Ort: skillingaryd. VJK
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
så blir det ju nästan alltid, när det blir för många av ett märke så blir den så vanlig så folk tröttnar på dom. tror nog att du snart kommer läsa samma sak om Cherokee
Suzuki sj413
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
Översättning:
Ja, den här bilen är alldeles för stor och tung för att köra i skogen med och dessutom går den sönder hela tiden, men du ser iallafall tuff ut när du kör fast.
Ja, den här bilen är alldeles för stor och tung för att köra i skogen med och dessutom går den sönder hela tiden, men du ser iallafall tuff ut när du kör fast.
TEAM HORRED CUSTOMS
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
För det första... Arga människor är rädda människor, då fattad du kanske varför J20 ägaren är så hatisk mot SJ410/413/Samurai... han har väl blivit passerad i ett lerhål någon gång
Det har alltid funnits gliringar mot vissa märken ute i skogen. Under 80 talet var det Land Rover som var paria ute i skogen, men så är det nog inte längre. Suzuki har definitivt visat vad den går för. Jeepträffar är ingen direkt tävlig, jag har en kompis som är runt 50 år och han kör sin original Niva på samma banor som höjda Willys med 38" super swampers med V8-aut... det är föraran i mångt och mycket som avgör. Jag har en stor manlig bil (Discovery) men inte fan kan jag köra bättre för det, det är föraren och inget annat.
Det där med märkeshysteri är inget att hänga upp sig på, alla bilar har sin charm och sin potential. Jag har ägt ca 5 Suzuki, 20 talet Willys, en drös med Land Rovers samt några valpar, IH Scout, Cheva S10, Unimog mm... och alla har sin lilla charm. Vissa vill visa sig "maskulina" i skogen men stora bilar som låter VÄLDIGT mycket, aggresiv klädstil, väldigt synliga tatueringar mm... ofta är det bara någon form av "identitets kris".
Så det är bara att ta på Tweed kostymen, sätt pipan i munnen, sätt på " a pot of Tea", ropa Tally-ho och hoppa in i Land Rovern... Eller i ditt fall, på med pannbandet, drick Sake och hoppa in i riskokaren och ramma närmsta jänkare samtidigt som du dyrkar kejsaren och skriker Banzai
Det har alltid funnits gliringar mot vissa märken ute i skogen. Under 80 talet var det Land Rover som var paria ute i skogen, men så är det nog inte längre. Suzuki har definitivt visat vad den går för. Jeepträffar är ingen direkt tävlig, jag har en kompis som är runt 50 år och han kör sin original Niva på samma banor som höjda Willys med 38" super swampers med V8-aut... det är föraran i mångt och mycket som avgör. Jag har en stor manlig bil (Discovery) men inte fan kan jag köra bättre för det, det är föraren och inget annat.
Det där med märkeshysteri är inget att hänga upp sig på, alla bilar har sin charm och sin potential. Jag har ägt ca 5 Suzuki, 20 talet Willys, en drös med Land Rovers samt några valpar, IH Scout, Cheva S10, Unimog mm... och alla har sin lilla charm. Vissa vill visa sig "maskulina" i skogen men stora bilar som låter VÄLDIGT mycket, aggresiv klädstil, väldigt synliga tatueringar mm... ofta är det bara någon form av "identitets kris".
Så det är bara att ta på Tweed kostymen, sätt pipan i munnen, sätt på " a pot of Tea", ropa Tally-ho och hoppa in i Land Rovern... Eller i ditt fall, på med pannbandet, drick Sake och hoppa in i riskokaren och ramma närmsta jänkare samtidigt som du dyrkar kejsaren och skriker Banzai
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
Jag har inte märkt nåt hat mot Sukkijukki? Här är dom populära och ingen bliger snett på dom. Tvärtom ser många upp till dom som köper en sån för några tusenlappar och slänger på lite större däck på dom och sen åker åttor runt bilar för en halv miljon med all utrustning som finns.
Jag gillar dom- och deras förare för det är i regel glada människor som tar hobbyn för vad det är, en hobby och inget annat!
Har hört att dom kallas myggor på vissa ställen- dom surrar och är precis överallt i skogen.....
SKREV OBELIX
Jag gillar dom- och deras förare för det är i regel glada människor som tar hobbyn för vad det är, en hobby och inget annat!
Har hört att dom kallas myggor på vissa ställen- dom surrar och är precis överallt i skogen.....
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
Håller helt och hållet med dig... Det är yngre förare som kör Suzukis, men det beror nog på prislappen. Helt ok bilar, som i UK kallas för Rhinos (noshörningar)OBELIX skrev:Jag har inte märkt nåt hat mot Sukkijukki? Här är dom populära och ingen bliger snett på dom. Tvärtom ser många upp till dom som köper en sån för några tusenlappar och slänger på lite större däck på dom och sen åker åttor runt bilar för en halv miljon med all utrustning som finns.
Jag gillar dom- och deras förare för det är i regel glada människor som tar hobbyn för vad det är, en hobby och inget annat!
Har hört att dom kallas myggor på vissa ställen- dom surrar och är precis överallt i skogen.....
SKREV OBELIX
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
Som Wältis då? Han är ju en yngling i sina bästa år!
SKREV OBELIX
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
Ha ha ha.... Bulls eyeOBELIX skrev:Som Wältis då? Han är ju en yngling i sina bästa år!
SKREV OBELIX
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
Så sant, så sant. Det är ena jäkla bilar på att ta sig fram. Jag skulle inte bli förvånad om jag hittar en uppe i ett träd.OBELIX skrev:Har hört att dom kallas myggor på vissa ställen- dom surrar och är precis överallt i skogen.....
Det sitter nog mest i föraren. Jag har t.ex. slutat försöka hänga på en viss grön Niva trots fullspärrat, portalaxlar och större däck.
Jag är inte bara fet, jag är dryg också.
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
så här kan det se ut hos oss i Säter
Lasse Ottosson
SGA (sportgrensansvarig) och licensutbildare NNBF (Nedre Norra, Dalarna, Gästrikland, Hälsingland)
SGA (sportgrensansvarig) och licensutbildare NNBF (Nedre Norra, Dalarna, Gästrikland, Hälsingland)
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
Mycket är föraren men man SKA inte bli frånåkt av en NIVA när man sitter på spärrar, 38" och portalerAlterEgo skrev:Så sant, så sant. Det är ena jäkla bilar på att ta sig fram. Jag skulle inte bli förvånad om jag hittar en uppe i ett träd.OBELIX skrev:Har hört att dom kallas myggor på vissa ställen- dom surrar och är precis överallt i skogen.....
Det sitter nog mest i föraren. Jag har t.ex. slutat försöka hänga på en viss grön Niva trots fullspärrat, portalaxlar och större däck.
TGB 13
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
Det kan man visst eftersom en TGB13 är 161 cm längre och en halvmeter högre än en Niva och jag kanade i sidled så bilen lutade sig mot ett träd och med ett precis framför och ett precis bakom... Det finns ju dom som tävlar i att sladda in i en parkeringsficka som bara är några centimeter längre än bilen och jag hade haft en god chans där...macke skrev:Mycket är föraren men man SKA inte bli frånåkt av en NIVA när man sitter på spärrar, 38" och portalerAlterEgo skrev:Det sitter nog mest i föraren. Jag har t.ex. slutat försöka hänga på en viss grön Niva trots fullspärrat, portalaxlar och större däck.
Jag är inte bara fet, jag är dryg också.
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
oxyjohan skrev:Översättning:
Ja, den här bilen är alldeles för stor och tung för att köra i skogen med och dessutom går den sönder hela tiden, men du ser iallafall tuff ut när du kör fast.
spot on
Nissan king cab
Volvo C303
Sandloppa
citroen C3 Hdi 1,6 -05
Audi A6 -97
TGB 131A -75
Volvo C303
Sandloppa
citroen C3 Hdi 1,6 -05
Audi A6 -97
TGB 131A -75
Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?
Det jag märkt med suzukis är att dom kan köra emellan allting, jag däremot med min lilla bil måste köra över istället. Det ställer helt olika krav på fordonen...
Sen har jag även märkt flera gånger att på mjuka marker (som inte är sönderkörda utan man åker "ovanpå") tar jag mig fram bättre med 2,8 ton blazer än en liten suzuki. Detta då mina jättestora däck ger lägre marktryck trots att bilen är dubbelt så tung...
Sen har jag även märkt flera gånger att på mjuka marker (som inte är sönderkörda utan man åker "ovanpå") tar jag mig fram bättre med 2,8 ton blazer än en liten suzuki. Detta då mina jättestora däck ger lägre marktryck trots att bilen är dubbelt så tung...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders