Ang hatet mot suzuki i skogen?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

koppartaket
Veteran
Inlägg: 2001
Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
Ort: Lidköping
Kontakt:

Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av koppartaket » fre maj 10, 2013 14:44

varför är det så många som är hatiska mot Suzuki i skogen?

Är det ren avundsjuka för att dom tar sig fram, är grymt roliga att köra och inte kostar massa pengar?

detta är en av annonserna jag hittat på blocket som jag funderar över, jag har läst en hel del som utrycker sig på samma viset

http://www.blocket.se/alvsborg/Jeep_j20 ... ?ca=13&w=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

christian.p
Beroende
Inlägg: 1293
Blev medlem: ons sep 14, 2011 14:28
Ort: skillingaryd. VJK

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av christian.p » fre maj 10, 2013 15:17

så blir det ju nästan alltid, när det blir för många av ett märke så blir den så vanlig så folk tröttnar på dom. tror nog att du snart kommer läsa samma sak om Cherokee
Suzuki sj413

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av oxyjohan » fre maj 10, 2013 15:43

Översättning:

Ja, den här bilen är alldeles för stor och tung för att köra i skogen med och dessutom går den sönder hela tiden, men du ser iallafall tuff ut när du kör fast.
TEAM HORRED CUSTOMS

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av Sdkfz251 » fre maj 10, 2013 16:33

För det första... Arga människor är rädda människor, då fattad du kanske varför J20 ägaren är så hatisk mot SJ410/413/Samurai... han har väl blivit passerad i ett lerhål någon gång :)

Det har alltid funnits gliringar mot vissa märken ute i skogen. Under 80 talet var det Land Rover som var paria ute i skogen, men så är det nog inte längre. Suzuki har definitivt visat vad den går för. Jeepträffar är ingen direkt tävlig, jag har en kompis som är runt 50 år och han kör sin original Niva på samma banor som höjda Willys med 38" super swampers med V8-aut... det är föraran i mångt och mycket som avgör. Jag har en stor manlig bil (Discovery) men inte fan kan jag köra bättre för det, det är föraren och inget annat.

Det där med märkeshysteri är inget att hänga upp sig på, alla bilar har sin charm och sin potential. Jag har ägt ca 5 Suzuki, 20 talet Willys, en drös med Land Rovers samt några valpar, IH Scout, Cheva S10, Unimog mm... och alla har sin lilla charm. Vissa vill visa sig "maskulina" i skogen men stora bilar som låter VÄLDIGT mycket, aggresiv klädstil, väldigt synliga tatueringar mm... ofta är det bara någon form av "identitets kris".

Så det är bara att ta på Tweed kostymen, sätt pipan i munnen, sätt på " a pot of Tea", ropa Tally-ho och hoppa in i Land Rovern... Eller i ditt fall, på med pannbandet, drick Sake och hoppa in i riskokaren och ramma närmsta jänkare samtidigt som du dyrkar kejsaren och skriker Banzai ;)
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av OBELIX » fre maj 10, 2013 16:40

Jag har inte märkt nåt hat mot Sukkijukki? Här är dom populära och ingen bliger snett på dom. Tvärtom ser många upp till dom som köper en sån för några tusenlappar och slänger på lite större däck på dom och sen åker åttor runt bilar för en halv miljon med all utrustning som finns.

Jag gillar dom- och deras förare för det är i regel glada människor som tar hobbyn för vad det är, en hobby och inget annat!

Har hört att dom kallas myggor på vissa ställen- dom surrar och är precis överallt i skogen.....

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av Sdkfz251 » fre maj 10, 2013 17:11

OBELIX skrev:Jag har inte märkt nåt hat mot Sukkijukki? Här är dom populära och ingen bliger snett på dom. Tvärtom ser många upp till dom som köper en sån för några tusenlappar och slänger på lite större däck på dom och sen åker åttor runt bilar för en halv miljon med all utrustning som finns.

Jag gillar dom- och deras förare för det är i regel glada människor som tar hobbyn för vad det är, en hobby och inget annat!

Har hört att dom kallas myggor på vissa ställen- dom surrar och är precis överallt i skogen.....

SKREV OBELIX
Håller helt och hållet med dig... Det är yngre förare som kör Suzukis, men det beror nog på prislappen. Helt ok bilar, som i UK kallas för Rhinos (noshörningar) :)
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av OBELIX » fre maj 10, 2013 17:21

Som Wältis då? Han är ju en yngling i sina bästa år!

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av Sdkfz251 » fre maj 10, 2013 17:30

OBELIX skrev:Som Wältis då? Han är ju en yngling i sina bästa år!

SKREV OBELIX
Ha ha ha.... Bulls eye :tumbup:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

AlterEgo
Forumräv
Inlägg: 594
Blev medlem: mån jul 18, 2011 10:51
Ort: Mitten av Skåne

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av AlterEgo » fre maj 10, 2013 17:44

OBELIX skrev:Har hört att dom kallas myggor på vissa ställen- dom surrar och är precis överallt i skogen.....
Så sant, så sant. Det är ena jäkla bilar på att ta sig fram. Jag skulle inte bli förvånad om jag hittar en uppe i ett träd.

Det sitter nog mest i föraren. Jag har t.ex. slutat försöka hänga på en viss grön Niva trots fullspärrat, portalaxlar och större däck.
Jag är inte bara fet, jag är dryg också.

Mysta
Rutinerad
Inlägg: 416
Blev medlem: lör mar 11, 2006 17:50
Ort: Gustafs
Kontakt:

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av Mysta » fre maj 10, 2013 18:00

så här kan det se ut hos oss i Säter :D :D :D
Bild
Lasse Ottosson
SGA (sportgrensansvarig) och licensutbildare NNBF (Nedre Norra, Dalarna, Gästrikland, Hälsingland)

elste
Guru
Inlägg: 2680
Blev medlem: fre jan 09, 2009 18:30
Ort: Köping

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av elste » fre maj 10, 2013 19:11

jo man saknar att ta ut gvn i skogen :beer:

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av macke » fre maj 10, 2013 19:21

AlterEgo skrev:
OBELIX skrev:Har hört att dom kallas myggor på vissa ställen- dom surrar och är precis överallt i skogen.....
Så sant, så sant. Det är ena jäkla bilar på att ta sig fram. Jag skulle inte bli förvånad om jag hittar en uppe i ett träd.

Det sitter nog mest i föraren. Jag har t.ex. slutat försöka hänga på en viss grön Niva trots fullspärrat, portalaxlar och större däck.
Mycket är föraren men man SKA inte bli frånåkt av en NIVA när man sitter på spärrar, 38" och portaler :|
TGB 13

AlterEgo
Forumräv
Inlägg: 594
Blev medlem: mån jul 18, 2011 10:51
Ort: Mitten av Skåne

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av AlterEgo » fre maj 10, 2013 20:49

macke skrev:
AlterEgo skrev:Det sitter nog mest i föraren. Jag har t.ex. slutat försöka hänga på en viss grön Niva trots fullspärrat, portalaxlar och större däck.
Mycket är föraren men man SKA inte bli frånåkt av en NIVA när man sitter på spärrar, 38" och portaler :|
Det kan man visst eftersom en TGB13 är 161 cm längre och en halvmeter högre än en Niva och jag kanade i sidled så bilen lutade sig mot ett träd och med ett precis framför och ett precis bakom... Det finns ju dom som tävlar i att sladda in i en parkeringsficka som bara är några centimeter längre än bilen och jag hade haft en god chans där...
Jag är inte bara fet, jag är dryg också.

Sick Boy
Rutinerad
Inlägg: 251
Blev medlem: mån aug 09, 2010 11:29
Ort: Linköping

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av Sick Boy » fre maj 10, 2013 21:29

oxyjohan skrev:Översättning:

Ja, den här bilen är alldeles för stor och tung för att köra i skogen med och dessutom går den sönder hela tiden, men du ser iallafall tuff ut när du kör fast.

:woot: spot on
Nissan king cab
Volvo C303
Sandloppa
citroen C3 Hdi 1,6 -05
Audi A6 -97
TGB 131A -75

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Ang hatet mot suzuki i skogen?

Inlägg av henke_99 » fre maj 10, 2013 21:40

Det jag märkt med suzukis är att dom kan köra emellan allting, jag däremot med min lilla bil måste köra över istället. Det ställer helt olika krav på fordonen...

Sen har jag även märkt flera gånger att på mjuka marker (som inte är sönderkörda utan man åker "ovanpå") tar jag mig fram bättre med 2,8 ton blazer än en liten suzuki. Detta då mina jättestora däck ger lägre marktryck trots att bilen är dubbelt så tung...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Skriv svar