Köpråd/import Ford F-2/350
Postat: mån sep 09, 2013 1:38
Blev aldrig något köp av en silverado innan, kom lite saker i vägen, typ starta firma
men nu så, snart är det dags för en firmabil. Det vettiga vore ju en caddy, men efter att ha rannsakat mig själv så ska jag för en gångs skull ta ett barnsligt, roligt beslut
Tänkte importera en F-2/350 från Staterna, diesel, dubbelhytt, långflak och helst dubbelmontage.
Man får ju en 2005 för under 10.000$
30.000 mil, är det någon fara på en sådan här? många USA pickisar går ju långfärd..
Då jag inte har C-kort (även om ett C1 kort hade varit fint, men tror man måste köra upp med lastbil och ex inte en C-reggad pickis?) så blir det i första hand en lätt Lb-registrering.
Är det fortfarande möjligt att importera dessa pickisar och regga som lätt LB sålänge totalvikten är under 3500Kg?
är det smartare att ex gå ner på en f-250 istället om man inte ska lasta/dra 3 ton?
vad jag förstått är det samma storlek på bilarna (250 finns ej med dually tror jag?) men framaxel, ramtjocklek osv varierar? samtidigt finns det lika många 350 för samma pris.
om jag budgeterar 1,5L mil (Diesel powerstroke) är det ganska nära verkligheten?
när bilen ska användas blir det ju resor runt i (mellersta)sverige till diverse arbetsplatser, MAO långkörning.
Kommer oftast inte dra så mycket vikt med bilen, köper mest för att det är skönt med stor lastyta, stor hytt och alla män vill väl ha en stor pickis med diesel innerst inne
Däckmässigt. Hur länge lever ett par dubbfria åretruntdäck, och vad kostar en uppsättning här i Sverige? Behöver inte vara några off-roaddäck, men mindre fälgar och mer gummi, för asfaltskörning.
Skattekostnad, dom C-reggade ligger runt 2500:- här i Swe, kan 6000:- stämma bra vid lätt Lb, eller sticker det iväg mer?
Något åt detta håll söker jag:
Tack så mycket på förhand!
men nu så, snart är det dags för en firmabil. Det vettiga vore ju en caddy, men efter att ha rannsakat mig själv så ska jag för en gångs skull ta ett barnsligt, roligt beslut
Tänkte importera en F-2/350 från Staterna, diesel, dubbelhytt, långflak och helst dubbelmontage.
Man får ju en 2005 för under 10.000$
30.000 mil, är det någon fara på en sådan här? många USA pickisar går ju långfärd..
Då jag inte har C-kort (även om ett C1 kort hade varit fint, men tror man måste köra upp med lastbil och ex inte en C-reggad pickis?) så blir det i första hand en lätt Lb-registrering.
Är det fortfarande möjligt att importera dessa pickisar och regga som lätt LB sålänge totalvikten är under 3500Kg?
är det smartare att ex gå ner på en f-250 istället om man inte ska lasta/dra 3 ton?
vad jag förstått är det samma storlek på bilarna (250 finns ej med dually tror jag?) men framaxel, ramtjocklek osv varierar? samtidigt finns det lika många 350 för samma pris.
om jag budgeterar 1,5L mil (Diesel powerstroke) är det ganska nära verkligheten?
när bilen ska användas blir det ju resor runt i (mellersta)sverige till diverse arbetsplatser, MAO långkörning.
Kommer oftast inte dra så mycket vikt med bilen, köper mest för att det är skönt med stor lastyta, stor hytt och alla män vill väl ha en stor pickis med diesel innerst inne
Däckmässigt. Hur länge lever ett par dubbfria åretruntdäck, och vad kostar en uppsättning här i Sverige? Behöver inte vara några off-roaddäck, men mindre fälgar och mer gummi, för asfaltskörning.
Skattekostnad, dom C-reggade ligger runt 2500:- här i Swe, kan 6000:- stämma bra vid lätt Lb, eller sticker det iväg mer?
Något åt detta håll söker jag:
Tack så mycket på förhand!