Diffar på unimogen
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
Diffar på unimogen
Användare
Vad e felet var ute me unimogen
I går o märkte att den ej diffa vad kan felet vara någon som har någon ide i vad är?
Och vad är det för diffar i dom där då?
Mvh Johan
Vad e felet var ute me unimogen
I går o märkte att den ej diffa vad kan felet vara någon som har någon ide i vad är?
Och vad är det för diffar i dom där då?
Mvh Johan
Re: Diffar på unimogen
Vad är det för unimog? Modell o år?
Finns mekaniska och luftstyrda vad jag vet.
Hur uppstod problemet?
Finns mekaniska och luftstyrda vad jag vet.
Hur uppstod problemet?
Unimog is the shit!
-
- Användare
Det är en unimog 404 från 69 års börja spinns på en sida bara både fram o bak,
Vad är det dom går sönder på dom där då när dom slutar diffa?
Vad är det dom går sönder på dom där då när dom slutar diffa?
Det finns inte så mycket som kan hända, det troligaste eftersom det är fram och bak samtidigt är att du inte ryckt upp diffspaken till det andra läget utan ligger i det första (det då du bara diffar fördelningslådan) ibland får man hålla upp spaken tills bägge diffarna har hittat hem på lite slitnare fordon, annars är det nog fel justerat eller sönderkört modell grovt (härligt robusta grova mekaniska diffar i dessa, bör ej läggas i under kraftigt gasande, även om det håller), testa och lyft ena axeln och diffa på plats med en kofot så får du svaret snabbt (om du nu inte bara ryckt upp spaken lite till)
Jag har alltid varit ledande då det gäller dåliga lösningar, he he
-
- Användare
Moggen skrev:Det finns inte så mycket som kan hända, det troligaste eftersom det är fram och bak samtidigt är att du inte ryckt upp diffspaken till det andra läget utan ligger i det första (det då du bara diffar fördelningslådan) ibland får man hålla upp spaken tills bägge diffarna har hittat hem på lite slitnare fordon, annars är det nog fel justerat eller sönderkört modell grovt (härligt robusta grova mekaniska diffar i dessa, bör ej läggas i under kraftigt gasande, även om det håller), testa och lyft ena axeln och diffa på plats med en kofot så får du svaret snabbt (om du nu inte bara ryckt upp spaken lite till)
Okej e det 2 lägen på 4x4 spaken allså? Om jag har förstår rätt?
Ja det stämmer bra, fiffiga tyskar som kom på det. bara ut o provköra igen
Jag har alltid varit ledande då det gäller dåliga lösningar, he he
-
- Användare
Moggen skrev:Ja det stämmer bra, fiffiga tyskar som kom på det. bara ut o provköra igen
Ska titta på det i helgen men annars då gråt det ta bort den där lilja Sörman uppe på axen o lägga i manuellt. Eller har jag fel ?