Fönsterhissar/Centrallås
Moderatorer: MrHawk, Marcus, AtEase, volvojonas
Fönsterhissar/Centrallås
Har en XJ -89. På den är det 4 reläer och jag undrar om det reläet till dörrlås även styr fönsterhissar? Problemet jag har är att all el som har med alla 4 dörrar att göra är stendöd. Kanske nåt ni varit med om och vet vad som är fel. Har kollat säkringarna. Och jag hittar inget om reläerna i min tyska manual.
Hittade dock en trasig säkring så jag fick igång elbackspeglar och innerbelysningen. Men nu lyser innerbelysningen konstant. Har skruvat bort alla dörrkontakter, men det lyser ändå. Känns som kortis någonstans. Men vet inte var jag ska börja att leta. Vore tacksam om någon varit med om detta kunde hjälpa mig på traven. Är lite smått rudis på bilel.
Hittade dock en trasig säkring så jag fick igång elbackspeglar och innerbelysningen. Men nu lyser innerbelysningen konstant. Har skruvat bort alla dörrkontakter, men det lyser ändå. Känns som kortis någonstans. Men vet inte var jag ska börja att leta. Vore tacksam om någon varit med om detta kunde hjälpa mig på traven. Är lite smått rudis på bilel.
Jeep Cherokee XJ -89
Re: Fönsterhissar/Centrallås
Kolla kablarna som går in i förardörren. Det brukar vara avbrott vid gångjärnet.
Beyond bolt-on. Beyond recond.
Okej. Tog bort damasken som skyddar kablarna. Kunde inte se rent visuellt att det skulle vara något fel. Men jag får kanske göra en noggrannare kontroll.
Jeep Cherokee XJ -89
-
Lasse Suzican
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Prova att vrida lite på "ljusknappen"-Iceman skrev:Men nu lyser innerbelysningen konstant. Har skruvat bort alla dörrkontakter, men det lyser ändå.
Man kan nämligen tända innerbelysningen genom att vrida den medurs...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Tackar för det tipset. Undersöker saken first ting i morgon bitti.Lasse Suzican skrev:Prova att vrida lite på "ljusknappen"-Iceman skrev:Men nu lyser innerbelysningen konstant. Har skruvat bort alla dörrkontakter, men det lyser ändå.
Jeep Cherokee XJ -89
-
eliaspalmer
- Rutinerad
Lasse Suzican skrev:Prova att vrida lite på "ljusknappen"-Iceman skrev:Men nu lyser innerbelysningen konstant. Har skruvat bort alla dörrkontakter, men det lyser ändå.
Aha...det kanske är därför mina inte har funkat trots nya relän och kablar...
Men lär sig något nytt varje dag
Jeep XJ -94, Tredje Jeepen gillt
Pluggar på universitet nu så jeepåkandet är vilande under större delen av året...
JAG KOMPENSERAR FÖR DIN MILJÖBIL
Pluggar på universitet nu så jeepåkandet är vilande under större delen av året...
JAG KOMPENSERAR FÖR DIN MILJÖBIL
Har provat tipset med att vrida på lysknappen. Vridit fullt åt bägge håll, men innerbelysningen fortsätter att lysa. Antar att jag får ta bort lysknappen och kika lite närmare.
Jeep Cherokee XJ -89