Nu är jag arg :aargh:

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av OBELIX » sön apr 20, 2014 19:21

I 20 år har jag jobbat ihop med snubbe. Och i veckan sa han att han att han köpt en Vitara.
-Trevligt sa jag, då är det väl bara att ta ut den till Olerum ta reda på vad den går för?

Nja, säjer idio...... jag menar naturligtvis jobbarkompisen.

-I så fall tar jag nog nån av mina andra bilar!

-Andra bilar?

-Ja, jag har ju några valpar också, men den roligaste jag har är väl 13-bilen. Den tar sej fram ska du veta.

Snacka om att ha blivit förd bakom ljuset under alla år- här har han hållit på med en vettig fritidssysselsättning sen 20 år tillbaka och jag har inte haft en aning om detta :shock:

Fråga:

Ska jag slå han på truten eller bara spela med och tycka att det är kul att ha en "riktig" människa att prata med på rasterna?

För jag är så trött på att höra allt tjat om hur stora fiskar nån fångat, eller andra som utvärderar hur nån jäkla fotbollsmatch i England egentligen skulle ha spelats?

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

JZ
Hemmastadd
Inlägg: 208
Blev medlem: lör nov 26, 2011 18:04
Ort: Tumleberg

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av JZ » sön apr 20, 2014 19:30

Tyck att det är trevligt.
Är så sällsynt med någon som INTE är en sportfåne så det tål att ta varas på.. :D

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av Danne » sön apr 20, 2014 19:31

Är ju skoj att ha nån att prata bilar med, har samma problem som du på jobbet, det är antingen hur sopiga VIK är i någon sport eller vilken bössa som är snyggast eller hur man bäst blir av med en Varg som pratas på våra raster.

Dock hur man håller en sådan hobby hemlig är ju en gåta, jag inleder alltid ett samtal med okänt folk med något offroad relaterat för att kolla om det är någon meningen med fortsatta diskussioner med personen :D
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

HOGI
Hemmastadd
Inlägg: 224
Blev medlem: tis aug 10, 2010 20:43
Ort: Kvicksund

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av HOGI » sön apr 20, 2014 20:01

Va kul!

Otroligt att ni missat att prata om detta tidigare.

Ta vara på detta! Det finns tyvärr för mycket fotbollar och för lite motorer!!
Har lagt ner hobbyn tills vidare!

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av Robe » sön apr 20, 2014 20:04

Fan han måste ju märkt av att du pysslar med offroad? Förstår din frustration :P
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

marcush
Hemmastadd
Inlägg: 157
Blev medlem: tis mar 12, 2013 18:40
Ort: stockholm

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av marcush » sön apr 20, 2014 21:34

haha, undrar vad oddsen är för att han är medlem här oxå.. utan att ni haft nån aning om det..

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av OBELIX » sön apr 20, 2014 22:59

Okej, jag gläds faktiskt full ut! Men egentligen skulle han ha en snyting för att han väntat så länge.....

Han kör bara hemma på sina ägor och ingen av dom är gatlegal- förutom Vitaran då! Jodå, han kan omöjligen ha missat att jag håller på med det då jag i princip alltid har nån av mina tiotals Olerum Offroaders T-shirts på mej.

Så nu har jag nåt kul att prata om med nån som begrip sånt, Annars är det fullt av "proffsfiskare" som tävlar året runt och tjafsar om gäddornas längd och vilka drag dom fått dom på osv. Annars är det bara fotboll i hövvet på resten- och det har jag aldrig förstått riktigt, 22 vuxna karlar som jagar nåt som varken går att sätta på eller äta....

Nu kommer rasterna bli lite roligare för mej i framtiden :tumbup:

Var bara tvungen att skriva av mej lite till såna som begriper sånt här....

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

volvotl12
Hemmastadd
Inlägg: 241
Blev medlem: lör feb 18, 2006 20:45
Ort: Åby vid sjön

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av volvotl12 » sön apr 20, 2014 23:10

Det är tur att det finns tosingar som gillar fotboll och hocky ( kan inte stava ),
tänk om dom var i skogen, då hade det varit långa köer till slagsmålen i surhålorna.
TEAM CASUMO Volvo PV-Valp
TEAM RED DOG såld
vaxjooffroaders.se
Co driver i Team Bergunda

nordic32
Hemmastadd
Inlägg: 208
Blev medlem: lör mar 20, 2010 12:52
Ort: Bålsta

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av nordic32 » sön apr 20, 2014 23:59

Lite kul ändå.... Nästan som att gämföra med att nån som är bög som man tex jobbat med länge utan o veta något som vågar så långt senare "komma ut" som det heter med sin läggning... :)
4x4 till 6x6 Ett antal cheva crewcab/blazer dieslar av första kategorin, ingen med mer än 4 hjul!!!!

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av OBELIX » mån apr 21, 2014 0:19

Ja, man vill väl inte avslöja direkt att man "gör det i skithålet"

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av niva_mats » mån apr 21, 2014 12:48

det är verkligen intressant folk på ditt jobb, det var visst nånn cyklist där vill jag minnas. men inte i din hall.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Jocker
Forumräv
Inlägg: 693
Blev medlem: sön aug 24, 2008 21:48
Ort: Docksta

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av Jocker » mån apr 21, 2014 14:47

Du ska ju nära på skämmas sånt är ju bland de första man tar reda på.. Inte om utan vilken grad av motorintresse de finns i ens närhet.. :lol:
Jocke Rydkvist
Docksta nu mera. 073-8156095
Åker Nissan Patrol Y60
Åker Hemmabyggd Bandvagn
såld: Suzuki

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av OBELIX » mån apr 21, 2014 16:17

Jocker, efter att ha läst ditt inlägg får jag erkänna att du har helt rätt. Det är jag som ska slå mej själv på truten för att inte ha sonderat terrängen ordentligt.

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

StarvinMarvin
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: sön feb 03, 2013 9:47
Ort: Umeå/Rödåsel

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av StarvinMarvin » mån apr 21, 2014 16:56

Jag känner igen det där :D Samma gäller då man har Modellflyg/drönare eller dataspel som hobby också.. för just de två skäms folk nog över att prata om.. O nu även ligger ju offroad med i kategorin :) Ibland kläcker nån ur sig saker som gör att man äntligen får reda på vilka hobbys dom har.. Skönt slippa höra om nått annat än fotboll o hockey o jakt :) I våra baracker snackar de mest om skotrar just nu men även det blir drygt i längden.

Dock måste jag få berätta om nått som hände dagen innan påskledigheten... Satt o fikade med några nya förmågor på bygget (sörlänningar) som pysslade med mattläggning och då dom undrade vad jag gjort i helgen så sa jag att jag varit ute me ryssjeepen i skogen bland annat. Då sa dom jahaa kör du sånt?? Men känner du till Umeå Offroad då?? Det är en ny "butik" som öppnat här uppe.. dom har bra grejjer o trevlig säljare äre också :) Blev ett lite fånigt flin från min sida o sen frågade jag om han handlat därifrån tidigare o då sa han joo jag köpte ett brytblock o en vinch för några veckor sedan.. (då mindes jag vad karln hette som gjorde just denna order) vi kallar honom Kalle denna gång...
Jag sa: "Jaha Kalle o inte känner du igen mig på rösten heller?" :P
Hans miner innan han förstod vem jag var o fick ihop allt i huvet den va obetalbar :D

Världen e liten o nu har man en trogen vän vid fikabordet :D
Umeå Offroad & Import
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8507
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Re: Nu är jag arg :aargh:

Inlägg av Wältmeister » mån apr 21, 2014 17:02

Det finns värre saker att förarga sig på, som t ex när grannen kommer över och berätta att han också köpte en terräng/offroadbil.
Jaha svarar jag glatt, och var har du den då.
Där säger han och pekar på en BMW kryss nånting.
Jasså säger jag, men där är ju en BMW, kommenterar jag.
Ja just det säger han och pekar på offroadtillbehören i form av krombågar runt om kompletterat med aluminiumfärgade tunna plastschok fram och bak.
Men den där har väl ingen fördelningslåda med spärrbar mellandiffrential eller lågväxel som min Defender och Niva har.
Vaddå fördelningslåda.?
Frågar då hur många växelspakar han har.
Blicken jag möter påminner om den man får då man tittar baklänges in i en kikare.
Förstår då att det inte är lönt att fortsätta diskussionen.

Inte lönt att bli arg. Men känner att min puls motsvarar vad den brukar vara när jag är j#¤&½*?t arg.
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Skriv svar