Tankar kring dieselkonvertering av Geländevagen (460)

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

noodlesswe
Beroende
Inlägg: 1225
Blev medlem: tis nov 30, 2010 18:39
Ort: Göteborg

Re: Tankar kring dieselkonvertering av Geländevagen (460)

Inlägg av noodlesswe » tor jul 10, 2014 18:49

Bild
// Noodles aKa Andreas

Gwagen Wolf 240(GD) nu mera TD swb 1989
Jeep Wrangler sahara limited 2.8 crd 2007

bifrost
Användare
Inlägg: 84
Blev medlem: lör aug 23, 2008 13:24
Ort: Nossebro

Re: Tankar kring dieselkonvertering av Geländevagen (460)

Inlägg av bifrost » tor jul 10, 2014 22:40

De va snällt av dej :)

bifrost
Användare
Inlägg: 84
Blev medlem: lör aug 23, 2008 13:24
Ort: Nossebro

Re: Tankar kring dieselkonvertering av Geländevagen (460)

Inlägg av bifrost » mån sep 01, 2014 12:10

Då va benzen typad å klar för vägen :)

PTR
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: sön feb 15, 2015 13:20
Ort: Hörby

Re: Tankar kring dieselkonvertering av Geländevagen (460)

Inlägg av PTR » mån feb 16, 2015 19:46

Om man monterar in en om617 i en 280ge. Behövs det andra motorfästen? Eller passar befintliga? Oljetrågen är inte samma men passar det med w123 tråget utan modifiering?

bifrost
Användare
Inlägg: 84
Blev medlem: lör aug 23, 2008 13:24
Ort: Nossebro

Re: Tankar kring dieselkonvertering av Geländevagen (460)

Inlägg av bifrost » tor nov 26, 2015 11:09

För mej funkade det med originaltråget. har bestämt för mej att jag köpte 300gd motorfästen som jag sedan monterade på heavyduty kuddar till en 280ge motor. har ej kvar bilen så jag kan tyvärr inte kika efter. ser att du skrivit detta i feb. hoppas du fick ordning på ditt projekt :)

Skriv svar