Blaze. Snabb info. Helst någon som kan komma och skruva.

Behöver du transporthjälp, mekhjälp eller står du strandad någonstanns så är detta delen för dig.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Ander55on
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jun 17, 2014 13:15

Blaze. Snabb info. Helst någon som kan komma och skruva.

Inlägg av Ander55on » tis jun 17, 2014 13:36

Ja som sakt blazer for å köpte en igår i byn. Hann bara hem så dog den tog ner gasaren och det är ju insprutningsgasare rengjorde den satte dit den. Skulle starta bilen gnuggade en stund den små tände sen hoppa den igång lät den gå på tomgång 10-15 minuter sen tvär dog den igen. Å den startar inte men håller jag full gas å gnugga då tvär tänder den till i 1 se men inget mer kan gnugga hur länge som hälst tvär tänder bara ibland. Sprutar soppa då man gnuggar sen provade jag ta bort kontakten från en spridare å då hoppade den igång och gick i 7-8 sec. Satte dit kontakten igen och gnugga sen startade den misstände å levde rövare sen stannade den å nu gå inte startmotorn ens runt. Köpte bilen för jag skulle ta mig till jobbet jag börjar i morgon. Är det någon som vet felet och vad som ska göras är ny på v8a. Ingen som bor i närheten av umeå, vännäs, vindeln. Som har kunskap om dessa motorer.

sebringZ28
Beroende
Inlägg: 1019
Blev medlem: ons sep 05, 2012 21:07
Ort: Linköping

Re: Blaze. Snabb info. Helst någon som kan komma och skruva.

Inlägg av sebringZ28 » mån aug 18, 2014 4:53

Hoppas det löst sig, men misstänker att det en tbi du menar och då skulle man kunna gissa att det är avbrott i kylvätsketemperaturgivaren för ECM (OBS inte samma som till instrumentet), blir motståndet för högt i den kretsen så tror datorn att det är -40 grader och den vräker på med soppa. Tempgivaren brukar sitta i termostathuset, har två poler istället för en som den till instrumentet.

Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project

"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee

Skriv svar