Sida 1 av 9
Samurai 1.9td
Postat: ons aug 13, 2014 14:13
av eriko
.
Re: sj 413w budget offroad
Postat: ons aug 13, 2014 14:18
av peterand
ser bra ut, pröva att fimpa överhänget bak och sätt en plåt under buken. Se om du kan få till Highsteer och servostyrning, gör stor skillnad.
Re: sj 413w budget offroad
Postat: ons aug 13, 2014 14:49
av eriko
tack
histeer har jag fixat har inte fått det än
okej med vilka delar och från vilken bil löser man enklast servo? menar du att kapa av flaket o ramen helt bakom hjulen ?
Re: sj 413w budget offroad
Postat: ons aug 13, 2014 15:23
av klirre
Frän den blev
. Kul med någon som har typ exakt samma planer som mig med sin LWB. Ska du ha din bes? Angående överhänget så säger so som peterand. Kommer själv kapa min presis bakom bladfjäderinfästningen och sedan flytta fram bakstammen. det ända kommer bli tankpåfyllningen som ska lösas.
Mvh//Klirre
Re: sj 413w budget offroad
Postat: ons aug 13, 2014 16:40
av peterand
eriko skrev:tack
histeer har jag fixat har inte fått det än
okej med vilka delar och från vilken bil löser man enklast servo? menar du att kapa av flaket o ramen helt bakom hjulen ?
Allra enklast är en snäcka från 413 TD, ren bolton annars går en vitarasnäcka att mecka dit men kräver lite pyssel och svets.
Kapa ramen precis bakom bakfjädrarna och flytta fram bakstammen motsvarande. Kan du dessutom omplacera tanken så får den ett lyckligare och framförallt längre liv
Re: sj 413w budget offroad
Postat: ons aug 13, 2014 17:38
av eriko
.
Re: sj 413w budget offroad
Postat: ons aug 13, 2014 17:42
av klirre
Även Jimny-servot är bolt on i ramen. Tänk på att göra ditanser till genomslagsgummit slm motsvarar höjningen. Annars går snart bladen ned sig
Mvh
Re: sj 413w budget offroad
Postat: ons aug 13, 2014 17:54
av klirre
eriko skrev:klirre skrev:Frän den blev
. Kul med någon som har typ exakt samma planer som mig med sin LWB. Ska du ha din bes? Angående överhänget så säger so som peterand. Kommer själv kapa min presis bakom bladfjäderinfästningen och sedan flytta fram bakstammen. det ända kommer bli tankpåfyllningen som ska lösas.
Mvh//Klirre
ja det blev lite fränare
nej den blir inte bes. har inga papper alls till den, men funderade lite på att skaffa papper och besa den då den är ganska fräsch. hur ställer sig bes till SPOA? finns det nå bilder på hur dom ser ut avkapade ? jag gillar ju endå den långa modellen
gick lös med vinkelslipen på den rost som var på flaket.. kanske helt onödigt men när man har börjat går det ju inte att sluta förns det är borta
funderar på skärmbreddare från ala-plast dom bredaste 12cm passar dom till långa modellen med ?
Tycker oxå det blir ganska fult när man kortar. Dock blir det en jäkla skillnad på attackvinkeln.
Spoa BRUKAR funka att bes, dock beror det på besgubben. Ska ju egentligen reggas. Men jag skulle defenetivt satsa på att få tag i papper för som det ser ut nu kommer det krävas mer bes på träffarna. Mig vetligen ska breddarna passa, men skulle lägga dom pengarna på annat och sätta dit breda gummilister i stället. Dom går ju inte sönder på samma sätt som "billiga" breddare lärr göra.
Kör i vind
Mvh//Klirre
Re: sj 413w budget offroad
Postat: ons aug 13, 2014 18:03
av klirre
http://4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=48245" onclick="window.open(this.href);return false;
Lite bilder på lång med kapat överhäng.
Mvh//Klirre
Re: sj 413w budget offroad
Postat: fre aug 15, 2014 19:06
av eriko
.
Re: sj 413w budget offroad
Postat: fre aug 15, 2014 19:49
av klirre
Blev bra.
Ser ut att bli gott om plats. Du får ju lätt plats med 33":or oxå. Följer med spänning
Mvh//Klirre
Re: sj 413w budget offroad
Postat: tor aug 21, 2014 18:32
av eriko
klirre skrev:Blev bra.
Ser ut att bli gott om plats. Du får ju lätt plats med 33":or oxå. Följer med spänning
Mvh//Klirre
33"or är inga problem som det värkar
blev en jävla skillnad i hjulhuset mot orginal. värkar dock lite bökigare att få lika stort fram, man får kapa lite i torpeden då och lägga lite ny plåt där.
har fixat lite med stenkryparlådan nu blev en budget låda 410/413 ala 4.16 far min har goda maskinarbetar kunskaper så han fick svarva till dreven
riktigt hårt att svarva i var det! 0.06mm presspassning blev det samt en fasning i drevet och svets med OK55 pinne.
Re: sj 413w budget offroad
Postat: sön aug 31, 2014 18:46
av eriko
.
Re: sj 413w budget offroad
Postat: fre sep 05, 2014 22:25
av eriko
Re: sj 413w budget offroad
Postat: sön sep 07, 2014 0:16
av eriko
histeer på plats samt kraftiga calmini +2" fjäderhänken.