Bränsleförbrukning Navara

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Safari
Rutinerad
Inlägg: 259
Blev medlem: mån nov 17, 2014 20:22

Bränsleförbrukning Navara

Inlägg av Safari » mån nov 17, 2014 23:31

Kollar på olika pickisar bla Navara. Har hört att dom med aut drar betydligt mer än manuell. Någon som vet om det stämmer?

MitsPaje-92
Användare
Inlägg: 89
Blev medlem: lör nov 02, 2013 22:12

Re: Bränsleförbrukning Navara

Inlägg av MitsPaje-92 » mån nov 17, 2014 23:43

Safari skrev:Kollar på olika pickisar bla Navara. Har hört att dom med aut drar betydligt mer än manuell. Någon som vet om det stämmer?
Automat dra väl generellt alltid lite mer än en manuell låda?
Så var det i alla fall förr, men det kanske inte är så på dagens bilar ;)

Med vänlig hälsning Christian
Väl mött & väl bekomme!

Med vänliga hälsningar Christian

Safari
Rutinerad
Inlägg: 259
Blev medlem: mån nov 17, 2014 20:22

Re: Bränsleförbrukning Navara

Inlägg av Safari » tis nov 18, 2014 0:00

Ja nu för tiden ska det väl inte skilja så mycket. Jag har hört att Navara med aut kan dra 3 dl mer! Så kunde det vara det med 240 på 70 talet men de har väl kommit längre idag?

MitsPaje-92
Användare
Inlägg: 89
Blev medlem: lör nov 02, 2013 22:12

Re: Bränsleförbrukning Navara

Inlägg av MitsPaje-92 » tis nov 18, 2014 0:21

Safari skrev:Ja nu för tiden ska det väl inte skilja så mycket. Jag har hört att Navara med aut kan dra 3 dl mer! Så kunde det vara det med 240 på 70 talet men de har väl kommit längre idag?
Men någon dl får man kanske räkna med. Men jag får låta någon som har en och vet nåt om det svara på det istället för att jag babblar ;P

hehe

Med vänlig hälsning Christian
Väl mött & väl bekomme!

Med vänliga hälsningar Christian

rickard
Hemmastadd
Inlägg: 132
Blev medlem: tis feb 03, 2009 15:51
Ort: Östervåla

Re: Bränsleförbrukning Navara

Inlägg av rickard » tis nov 18, 2014 18:06

skulle tippa på att förbrukningen ökar runt 10% med automat.

min dubbelcab från 2011 med 190-hkmotorn drar väl 0,75-0,8 landsväg om man kör lugnt.. tankade idag och då snittade den exakt på 1 l /mil, då var det mesta i motorvägsfart+"moms". Min är höjd nån tum men original däck.
tror amarok och d-max är snålast, sen kommer navara, sen kanske l200/hilux å Mazda/ranger med 3,2 drar mest... förutom alla fullsizare :D

sen är det 6000 mils bytesintervall på automatlådeoljan, eller 3000 vid "avancerad körning" så jag byter rätt ofta då jag både plogar och kör mkt tungt släp med min... rätt dyr olja och jag har hitentills gjort service på verkstad så man lär lägga en spänn per mil bara där.
fast man får ju byta koppling på en manuell ibland me så. Kostar att ligga på topp!

Skriv svar