Fisketorp skrev:men alltså.
Är det inte relä till glödningen som nämnt?
Har väl inte två solenoiderna till startmotorn.
Kabeln som går till startmotor och ska ge tillslag för solenoiderna. Har du möjlighet att komma åt och mäta på den?
Sedan körde du startmotorn ur eller på plats i bil?
Har varit med om att startmotorn snurrar fint urmonterad men på plats händer inte mycket då den varit trasig och inte orkat dra.
Och hur testade du startmotorn? Hur kopplade du.
Startmotorn kan ju fortfarande fungera men fel på solenoiden
Relät heter enligt google: starter relay, exakt vad det relät egentligen gör vete fan. Men jag har iallafall fått igång bilen. Efter att testat startmotorn (utanför bilen, sprakade rätt så bra), kollat säkringarna igen, kopplat ur larmet och försökt så testade jag (som någon nämnde i tråden) att sätta kniven mellan relät punkter och då startade bilen utan bekymmer.
Stängde av och testade igen men fick samma resultat så behöver brygga mellan dom två punkterna för att bilen ska starta. Om jag bara sätter på tändningen (inte sista hacket) och testar igen så snurrar motorn bara, vrider jag hela vägen så kan jag sedan gå ut, lägga kniven mellan och bilen startar.
Så nu vet jag att bilen startar om jag gör denna process. Sitter en kontakt på relät också som inte spelar någon roll om jag har inkopplad eller inte men blir väl till att försöka beställa ett nytt relä eller luska fram någon ersättning på relät så ska nog bilen gå som en klocka igen.