Bra att byta när man har en VW 2.0 AGG GTI-motor på bänken
Postat: sön feb 15, 2015 16:44
Som sagt så har jag en 2.0 AGG motor. (GTI motorn i GOLF MK3)
Har suttit i en VW golf kombi så troligtvis har den inte buskörts direkt.
Den skall in i min VW Syncro. Är dock lite osäker på servicehistoriken men den har gått 20.000 mil.
Vad bör man byta när man ändå har den ute och står på arbetsbänken.
Kamrem och vattenpump har jag räknat ut själv men något annat som bör bytas? packboxar? O-ringar som sitter riktigt dåligt till?
Målet med motorn är inte att få en massa HK utan att få den så driftsäker som möjligt.
Jag har tillgång till en normal hemma-verktygs-låda..
Tacksam för alla tips!
Har suttit i en VW golf kombi så troligtvis har den inte buskörts direkt.
Den skall in i min VW Syncro. Är dock lite osäker på servicehistoriken men den har gått 20.000 mil.
Vad bör man byta när man ändå har den ute och står på arbetsbänken.
Kamrem och vattenpump har jag räknat ut själv men något annat som bör bytas? packboxar? O-ringar som sitter riktigt dåligt till?
Målet med motorn är inte att få en massa HK utan att få den så driftsäker som möjligt.
Jag har tillgång till en normal hemma-verktygs-låda..
Tacksam för alla tips!