Stendöd Sj413...

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Stendöd Sj413...

Inlägg av klirre » sön maj 03, 2015 21:28

Tänkte att jag skulle repa eld på min reservdelsbil här om dan. Den har stått sedan -08 då den bara dog.
Så jag började med den obligatoriska förgasarrengöringen, bytte bensin och böt filter. Jag plockade ur alla stift och kollade så dom verkade ok och passade på att pumpa fram soppa och bygga lite oljetryck då det intefanns någe komp. Sedan skruvade jag i stiften och kopplade in allt. Vred på nyckeln och inte ett liv :(. Pröva med startgas men hände inte ett någe. Efter det direkt mata jag spolen och elsystemet "baklänges" och testade med samma resultat.
Sedan koplade jag spolen från fördelarn och konstaterade att det fanns gnista från spolen och gjorde om samma prosedur med ett stift. Inget. Då böt jag innankramset i fördelarn men bidde ingen skillnad. Efter det så mätte jag på spolen och konstaterade att om jag mätte mellan plus o minus på spolen så fanns ingen reaktion, men om jag jorda i blocket så blev det 12v. Ska det vara så? Prövade att direktjorda spolen men den är lika död, och där jag nu....

Någon som har någon ide vad fan som är fel?

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!