Problem med startspärr opel frontera, HJÄLP

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Oscarbengtsson
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: fre aug 28, 2015 19:11

Problem med startspärr opel frontera, HJÄLP

Inlägg av Oscarbengtsson » fre aug 28, 2015 19:16

Hej! Har en Opel Frontera -95a 2.2 bensinare som jakt/offroadbil. Hade problem med båten häromdagen. Och hämtade batteriet ifrån fronteran, när jag kopplar tillbaka batteriet dagen efter startar inte bilen. Sitter en Tec-tus startspärr, tror att den är eftermonterad? Den lyser iallafall rött efter att jag satte tillbaks batteriet, funkar inte att använda brickan och starta den längre, och nu drar den riktiga jaktsäsongen igång om en måndag, och jag står utan fungerande bil!! Är det NÅGON som varit med om detta tidigare? Kan jag koppla mig förbi startspärren? Har båda nycklarna och två brickor, men inget utav det fungerar, blir så frustrerad! Uppskattar all hjälp jag kan få, kan skicka bilder på nycklar, brickor eller annat om det är till någon hjälp! Tack

Fisketorp
Guru
Inlägg: 2597
Blev medlem: lör sep 28, 2013 16:31
Ort: Fisketorp

Re: Problem med startspärr opel frontera, HJÄLP

Inlägg av Fisketorp » fre aug 28, 2015 20:41

Händer ingentingen när tändningen säte på?

Typ bränslepumpen bygger tryck etc

hakan13
Forumräv
Inlägg: 503
Blev medlem: mån jul 21, 2014 18:14
Ort: finspång

Re: Problem med startspärr opel frontera, HJÄLP

Inlägg av hakan13 » fre aug 28, 2015 22:35

Hej.
Är ingen hejare på larm... men hade problem med ett eftermonterat på sista mercan jag hade...
Googlade lite... och hittade att det skulle sitta en avaktiveringsknapp under ratten nånstans. ..
Kan det finnas nåt liknande på din??
Håkan.

Engman2
Veteran
Inlägg: 1963
Blev medlem: fre sep 24, 2010 8:26
Ort: Borlänge

Re: Problem med startspärr opel frontera, HJÄLP

Inlägg av Engman2 » lör aug 29, 2015 3:26

Inte för att vara negativ eller så :roll: MEN min kompis skrotade sin frontera pga att han inte fick igång den efter att startspärren börja jävlas :oops:
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL

Oscarbengtsson
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: fre aug 28, 2015 19:11

Re: Problem med startspärr opel frontera, HJÄLP

Inlägg av Oscarbengtsson » lör aug 29, 2015 5:36

Hej igen. Nej, bygger inget bränsletryck, och startmotorn klickar inte. Men jag tror att den är eftermonterad, och är väl kopplad via startmotorn, bensinpump och tändning. Jag kan slå på tändning, men när jag vrider runt händer inte, SUCK!! antar att det får bli att bygla och sen dra ny el. Tänkte om någon råkat ut för samma problem. Vad är det för jävla lösning när man inte ska kunna ha bilen spänningslös?!?!

Skriv svar