Disco I är det en bra bil?

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

EvILeMiL
Rutinerad
Inlägg: 370
Blev medlem: tis aug 28, 2007 9:13
Ort: jakan
Kontakt:

Disco I är det en bra bil?

Inlägg av EvILeMiL » ons okt 21, 2015 8:20

funderar på att köpa en disco I diesel, är det nåt att ha?
Drar dom mycket? Tänkte ha den till vardags och jag kör rätt mycket.
Jag är inte så orolig över kvalitén lr priser på delar då ja har koll på sånt utan undrar mest om det är nåt att ha eller e den mest en vinglig slö klump? vilken bil skulle va en nära jämförelse? Har aldrig ens åkt i en discovery.
/Emil
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se

hakan13
Forumräv
Inlägg: 503
Blev medlem: mån jul 21, 2014 18:14
Ort: finspång

Re: Disco I är det en bra bil?

Inlägg av hakan13 » ons okt 21, 2015 9:13

Hej.
Är inne på min 2a D1a... ;-)
Dom blir ganska vingliga när stötdämparna är slut... men nya från England kostar ju inte mycket!!
Dom går att köra på ungefär 0.8 milen.. :-) ingen racer ... ;-) men råstarka!! Så dom är trevliga att köra!!
Däremot så är dom dåliga på att leverera värme till cupen!! Så en diesel värmare kan nog va bra att ha!!
Om du köper en 94 eller tidigare så är det 200tdi utan egr! !
Annars är det 300tdi.. men va lite uppmärksam om det är 122hästarn!! Finns bara som 300 och aut!! Har en elektronisk spridare som inte går att köpa längre!!
Håkan .

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Disco I är det en bra bil?

Inlägg av Sdkfz251 » lör okt 24, 2015 16:27

Håller med.... 300Tdi med aut är lite rödflagg, men manuellt 300Tdi går ju att få tag i. Har haft en 200Tdi och jag var jäkligt nöjd... rättare sagt SKITNÖJD, den är inget fartmonster men den tog mig till och från jobbet (över Nöttebackar för er som känner till denna geografiska plats... en backe som kan äta bilar). Jag har kollat på en 200Tdi 2-dörrars i Vänersborg på bilfirma och jag har blivit otroligt förälskad i denna vagn, men jag sprang och köpte två Range Rovers istället.

Jag tror inte du ska vara rädd att köpa en Disco "etta", men förväntar du dig däcksspinn så sök en annan bil. Med konstant 4x4 och relativt tung kärra så ligger förbrukningen på snitt 0.8l diesel/mil vilket är ok. Delarna är jäääääääääääääääääääääävligt billiga. Jag får alltid ett lite förvånat uttryck när man läser om folk som köpt avgassystem till Disco "ettor" för 10.000:-, visst det går ju men själv betalade jag £46 på MM4x4 i UK (ca 500 SEK) för ett system till min disco...

Det är bara att bli "Anglofil" som oss andra :tumbup: så köp du utan att vara orolig :lol:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

EvILeMiL
Rutinerad
Inlägg: 370
Blev medlem: tis aug 28, 2007 9:13
Ort: jakan
Kontakt:

Re: Disco I är det en bra bil?

Inlägg av EvILeMiL » ons nov 04, 2015 20:07

Köpte en iaf o slö e den allt! :lol: :tumbup:
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Disco I är det en bra bil?

Inlägg av Sdkfz251 » tor nov 05, 2015 18:46

Underbart :tumbup:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

Skriv svar