Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Tack för svaret, även om jag hade velat höra att det skulle vara en baggis
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Jaha då var down pipe bygget till vänster turbo igång, vart lite tacksammare
att pula med när skärm & innerskärm plockats bort.
Han med att prov montera nya kylaren också, fick modifiera
fästena lite bara men passade annars riktigt bra!
att pula med när skärm & innerskärm plockats bort.
Han med att prov montera nya kylaren också, fick modifiera
fästena lite bara men passade annars riktigt bra!
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Tänk på att det blir varmt som f-n, så headersbandage är nog ett måste.
Men det har du säkert redan koll på.
Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
Men det har du säkert redan koll på.
Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Grottulf skrev:Tänk på att det blir varmt som f-n, så headersbandage är nog ett måste.
Men det har du säkert redan koll på.
Ja det får absolut bli avgas bandage! har det sen tidigare på den högra
down pipen funkar riktigt effektivt där det är trångt, är faktiskt delvis
därför jag bygger dem i rost fritt också, vanliga pipor har ju en väldig
förmåga att rosta när de får gå med bandage varjefall om de blir
blöta då och då
Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Då var vänster downpipe färdig!
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Då var helgens skruva till sin ända men lite fick man gjort prov monterat down pipen en sista gång lindat den med avgas bandage. Lagom till det så blev jag färdig med mina innerskärmar
så snart ska det börja monteras ihop här kommer lite bilder!
så snart ska det börja monteras ihop här kommer lite bilder!
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Diverse små plock samt lite front montering har det blivit sen senast!
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Passat på att uppgradera fjädringen fram lite nu när ändå suven
står nedställd.
Hade 4 tums höjnings blad på tidigare men de var så in åt H hårda
samt att jag ville höja lite ytterligare, 10 blads ORD fjädrar fick det
bli samt passande Fox dämpare.
står nedställd.
Hade 4 tums höjnings blad på tidigare men de var så in åt H hårda
samt att jag ville höja lite ytterligare, 10 blads ORD fjädrar fick det
bli samt passande Fox dämpare.
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Ser förjävla bra ut!, keep it up
UAZ 469B korsad med Cheva blazer k5 355 44" TSL Boggers - Volvo TGB Portaler
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Tackar exid yes ska försöka få ihop det sista så man kan få börja provköra lite!!! Ska bli riktigt kul.
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Någon tanke på att bygga om till crossover styrning? Ganska enkelt o göra på dedär, finns massor med ombyggda snäckor på ebay och ack så mycket bättre den blir o köra
UAZ 469B korsad med Cheva blazer k5 355 44" TSL Boggers - Volvo TGB Portaler
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Jo har crossover steering på listan "att göra" men lurar lite på att byta ut både fram och bak axlarna mot grövre grejer har gm 12 bolt bak och dana 44 fram idag.
Jagar en dana 60 och en gm 14sf så jag tänkte satsa på crossover i samband med det.
Men är det någon här på forumet som har en dana 60 eller en gm14 över så är jag
Intresserad.
Jagar en dana 60 och en gm 14sf så jag tänkte satsa på crossover i samband med det.
Men är det någon här på forumet som har en dana 60 eller en gm14 över så är jag
Intresserad.
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
blazerk5larsson82 skrev:Jo har crossover steering på listan "att göra" men lurar lite på att byta ut både fram och bak axlarna mot grövre grejer har gm 12 bolt bak och dana 44 fram idag.
Jagar en dana 60 och en gm 14sf så jag tänkte satsa på crossover i samband med det.
Men är det någon här på forumet som har en dana 60 eller en gm14 över så är jag
Intresserad.
Får man fråga varför en 14SF? bättre satsa på en 14FF bättre i längden.. Sen dana 60 brukar vara svårt o hitta i bra skick i svea rike
UAZ 469B korsad med Cheva blazer k5 355 44" TSL Boggers - Volvo TGB Portaler
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Jag vill oxå ha såna fjädrar! [emoji106]
Vad gick det på med frakt?
Vad gick det på med frakt?
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Jodå har funderat en hel del på axel alternativ vet ju att 14ff är klart hållbarare men samtidigt ganska mycket större och tyngre, och med tanke på att jag inte har planer på större hjul än 35 tum i nu läget samt Max 37 tum i framtiden så tror jag att jag att en 14 sf kan hålla gott för mej!!!?
När det gäller framaxeln så har jag förstått att dessa inte växer på träd i Sverige, får väl plocka en från staterna om man skulle bestämma sej för att gå den vägen inte bestämt mej helt där heller än
Om jag ska sitta nöjd med dana 44 eller satsa på värre!? Sitter en torsen diff i den som funkar fin fint.
Vad tror ni kommer jag få problem att få den att hålla!? Inga jätte hjul samt snällare terräng körning!
Någon som har erfarenhet från hydro assistans påbyggnationer på dessa bilar.
Gällande ORD fjädrarna så tog jag dem via min box adress i us så frakten är ju överkomlig men med tull och moms så skulle jag väl ljuga om jag sa att de var billiga
Men jösses vilka fjäder paket flexet är sanslöst bra! Samt helt kund byggda får bestämma vart man vill ha axeln de ville till och med veta om jag hade winch osv på pga att de skulle kunna räckan ut ev extra vikt samt givetvis hur många tum höjning man vill ha! Ruggigt seriösa killar kan jag varmt rekommendera men som Sagt inte direkt skyjacker/procomp priser
När det gäller framaxeln så har jag förstått att dessa inte växer på träd i Sverige, får väl plocka en från staterna om man skulle bestämma sej för att gå den vägen inte bestämt mej helt där heller än
Om jag ska sitta nöjd med dana 44 eller satsa på värre!? Sitter en torsen diff i den som funkar fin fint.
Vad tror ni kommer jag få problem att få den att hålla!? Inga jätte hjul samt snällare terräng körning!
Någon som har erfarenhet från hydro assistans påbyggnationer på dessa bilar.
Gällande ORD fjädrarna så tog jag dem via min box adress i us så frakten är ju överkomlig men med tull och moms så skulle jag väl ljuga om jag sa att de var billiga
Men jösses vilka fjäder paket flexet är sanslöst bra! Samt helt kund byggda får bestämma vart man vill ha axeln de ville till och med veta om jag hade winch osv på pga att de skulle kunna räckan ut ev extra vikt samt givetvis hur många tum höjning man vill ha! Ruggigt seriösa killar kan jag varmt rekommendera men som Sagt inte direkt skyjacker/procomp priser