Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: tor okt 03, 2013 13:01

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av Mathias » sön feb 28, 2016 0:26

Tack för svaret, även om jag hade velat höra att det skulle vara en baggis :wink:

blazerk5larsson82
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
Ort: Karlstad

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av blazerk5larsson82 » sön mar 06, 2016 16:46

Jaha då var down pipe bygget till vänster turbo igång, vart lite tacksammare
att pula med när skärm & innerskärm plockats bort.
Bild
Bild

Han med att prov montera nya kylaren också, fick modifiera
fästena lite bara men passade annars riktigt bra!
Bild

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av Grottulf » mån mar 07, 2016 7:48

Tänk på att det blir varmt som f-n, så headersbandage är nog ett måste.
Men det har du säkert redan koll på.

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

blazerk5larsson82
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
Ort: Karlstad

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av blazerk5larsson82 » mån mar 07, 2016 19:48

Grottulf skrev:Tänk på att det blir varmt som f-n, så headersbandage är nog ett måste.
Men det har du säkert redan koll på.

Ja det får absolut bli avgas bandage! har det sen tidigare på den högra
down pipen funkar riktigt effektivt där det är trångt, är faktiskt delvis
därför jag bygger dem i rost fritt också, vanliga pipor har ju en väldig
förmåga att rosta när de får gå med bandage varjefall om de blir
blöta då och då :lol:



Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

blazerk5larsson82
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
Ort: Karlstad

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av blazerk5larsson82 » tor apr 14, 2016 10:20

Då var vänster downpipe färdig!
Bild
Bild
Bild

blazerk5larsson82
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
Ort: Karlstad

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av blazerk5larsson82 » sön apr 17, 2016 17:56

Då var helgens skruva till sin ända :cry: men lite fick man gjort prov monterat down pipen en sista gång lindat den med avgas bandage. Lagom till det så blev jag färdig med mina innerskärmar
så snart ska det börja monteras ihop :woot: här kommer lite bilder!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

blazerk5larsson82
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
Ort: Karlstad

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av blazerk5larsson82 » fre maj 13, 2016 20:42

Diverse små plock samt lite front montering har det blivit sen senast!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

blazerk5larsson82
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
Ort: Karlstad

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av blazerk5larsson82 » sön maj 15, 2016 17:10

Passat på att uppgradera fjädringen fram lite nu när ändå suven
står nedställd.
Hade 4 tums höjnings blad på tidigare men de var så in åt H hårda
samt att jag ville höja lite ytterligare, 10 blads ORD fjädrar fick det
bli samt passande Fox dämpare.
Bild
Bild
Bild
Bild

exid
Hemmastadd
Inlägg: 190
Blev medlem: ons mar 05, 2014 0:15
Ort: Gävle

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av exid » sön maj 15, 2016 18:19

Ser förjävla bra ut!, keep it up :tumbup:
UAZ 469B korsad med Cheva blazer k5 355 44" TSL Boggers - Volvo TGB Portaler

blazerk5larsson82
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
Ort: Karlstad

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av blazerk5larsson82 » sön maj 15, 2016 19:55

Tackar exid :D yes ska försöka få ihop det sista så man kan få börja provköra lite!!! Ska bli riktigt kul.

exid
Hemmastadd
Inlägg: 190
Blev medlem: ons mar 05, 2014 0:15
Ort: Gävle

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av exid » sön maj 15, 2016 22:34

Någon tanke på att bygga om till crossover styrning? Ganska enkelt o göra på dedär, finns massor med ombyggda snäckor på ebay och ack så mycket bättre den blir o köra :beer:
UAZ 469B korsad med Cheva blazer k5 355 44" TSL Boggers - Volvo TGB Portaler

blazerk5larsson82
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
Ort: Karlstad

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av blazerk5larsson82 » sön maj 15, 2016 23:32

Jo har crossover steering på listan "att göra" men lurar lite på att byta ut både fram och bak axlarna mot grövre grejer har gm 12 bolt bak och dana 44 fram idag.
Jagar en dana 60 och en gm 14sf så jag tänkte satsa på crossover i samband med det.
Men är det någon här på forumet som har en dana 60 eller en gm14 över så är jag
Intresserad.

exid
Hemmastadd
Inlägg: 190
Blev medlem: ons mar 05, 2014 0:15
Ort: Gävle

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av exid » mån maj 16, 2016 12:26

blazerk5larsson82 skrev:Jo har crossover steering på listan "att göra" men lurar lite på att byta ut både fram och bak axlarna mot grövre grejer har gm 12 bolt bak och dana 44 fram idag.
Jagar en dana 60 och en gm 14sf så jag tänkte satsa på crossover i samband med det.
Men är det någon här på forumet som har en dana 60 eller en gm14 över så är jag
Intresserad.

Får man fråga varför en 14SF? bättre satsa på en 14FF bättre i längden.. Sen dana 60 brukar vara svårt o hitta i bra skick i svea rike :)
UAZ 469B korsad med Cheva blazer k5 355 44" TSL Boggers - Volvo TGB Portaler

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av Grottulf » mån maj 16, 2016 20:01

Jag vill oxå ha såna fjädrar! [emoji106]
Vad gick det på med frakt?

blazerk5larsson82
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
Ort: Karlstad

Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo

Inlägg av blazerk5larsson82 » tis maj 17, 2016 22:30

Jodå har funderat en hel del på axel alternativ vet ju att 14ff är klart hållbarare men samtidigt ganska mycket större och tyngre, och med tanke på att jag inte har planer på större hjul än 35 tum i nu läget samt Max 37 tum i framtiden så tror jag att jag att en 14 sf kan hålla gott för mej!!!?
När det gäller framaxeln så har jag förstått att dessa inte växer på träd i Sverige, får väl plocka en från staterna om man skulle bestämma sej för att gå den vägen inte bestämt mej helt där heller än
Om jag ska sitta nöjd med dana 44 eller satsa på värre!? Sitter en torsen diff i den som funkar fin fint.
Vad tror ni kommer jag få problem att få den att hålla!? Inga jätte hjul samt snällare terräng körning!
Någon som har erfarenhet från hydro assistans påbyggnationer på dessa bilar.
Gällande ORD fjädrarna så tog jag dem via min box adress i us så frakten är ju överkomlig men med tull och moms så skulle jag väl ljuga om jag sa att de var billiga :shock:
Men jösses vilka fjäder paket flexet är sanslöst bra! Samt helt kund byggda får bestämma vart man vill ha axeln de ville till och med veta om jag hade winch osv på pga att de skulle kunna räckan ut ev extra vikt samt givetvis hur många tum höjning man vill ha! Ruggigt seriösa killar kan jag varmt rekommendera men som Sagt inte direkt skyjacker/procomp priser :beer:

Skriv svar