Fiat Panda som arbetsbil.

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: Fiat Panda som arbetsbil.

Inlägg av niva_mats » lör jan 02, 2016 13:32

Fisketorp skrev:
Skogsola skrev:Nivan har absolut sin tjusning som hobbybil att lägga tid och kärlek på. Men ursprunget till frågan var ju att ha en arbetsdräng som gör det han ska bara han får soppa och lite olja ibland.
Nu blev det lite antiklimax eftersom den aningen större, lastbilsreggade Pandan har stoppats för något strul med avgasgodkännande.

Nu var det ju några år sedan jag ägde Niva och det var ju äldre modell.
MEN är det inte just det en Niva är känd för..
Att starta i alla väder, ta dig dit man behöver och även om den behöver kärlek så är det mer sällan den havererar så den inte kan utföra den uppgiften.

Var vad jag vill minnas sas om (PÅ lada niva forum) Niva iallafall när jag skaffade min.
Gällde ju äldre modeller då. Ny kanske är sämre?

Det stämmer bra.
Dom gick och gick startade i alla väder tom med batteritorsk.
Dom nyare har i stort sett samma kaross, drivlina och hjulupphängning så det är samma fungerar bra med visst kärleksbehov.
Det som förändrats mest sedan jag hade niva är att man hängt dit insprutning.
Den var väll lite sisådär i början men nuförtiden så är den väl fungerande oxå. Tror nog att man fortfarande kan få liv i den med batteritorsk.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Skriv svar