Opel frontera som inte vill starta..

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Rockhjalten
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: sön jan 10, 2016 21:32

Opel frontera som inte vill starta..

Inlägg av Rockhjalten » sön jan 10, 2016 21:48

Hej
Registrerade mig nu då jag nästan har panik.... Har varit inne och läst olika forum och fått goda råd.
Nu mitt problem...
Sonen har en Frontera sport 95:a ombyggd till A-traktor. Sitter en 2 liters insprutning i den.
Han ställde ner den före jul och sedan startade den inte mer.
Jag började då felsöka. Den fick gnista men ingen bensin.... Bensinpumpen blev jag då säker på. Vill inte skruva ner tanken utan införskaffade en högtryckspump (8 bar) att montera i motorutrymmet.

Jag satte på den och försökte då starta...ingen lycka. Den går dock på startgas...kollade med en verkstad. De föreslog att jag skulle ha en dunk bredvid, då det inte var säkert att pumpen orkade suga genom den gamla pumpen i tanken. Men ingen lycka där heller.
Jag tog då loss kabeln på insprutningen och mätte att det kom ström där både när tändning och när jag vred på startmotorn.
Grannen har en likadan fast med 2,4 litern i. Jag har norpat alla reläer som finns....mätt upp alla säkringar....så nu är det bara styrboxen kvar att prova att byta. Fungerar det med grannens 2,4 eller måste jag köpa en för ca en tusing???

Tar gärna emot många råd och tips i detta....PS, jag har ingen diodlampa för att kolla impulserna på spridaren Ds
Med vänlig hälsning,
Brukar inte gå bet....men nu....

cab16v
Användare
Inlägg: 24
Blev medlem: tis dec 30, 2014 1:52
Ort: Vårgårda.

Re: Opel frontera som inte vill starta..

Inlägg av cab16v » tor jan 14, 2016 17:17

nej boxen funkar inte om det är samma box,
2,0-2,0. har du otur bränner du hans box.
vad har du för motor c20ne? då kan opel klubben
vara bra att ställa samma fråga.
annars har du fronteraowners i uk vara väldigt
hjälpamma och kunniga på fronteror.
en c20ne box kostar inte 1000:-
var bor du?

Skriv svar