Sida 1 av 2

TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: fre jan 29, 2016 9:36
av twist_turbo
Happ, har lovat några att lägga ut bilder på bygget här oxå. så här kommer de nu då. lite sent men finns mycket kvar at göra! för er som har facebook är de lättare att följa hela bygget på https://www.facebook.com/blackfoxoffroad/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild

här kommer vi ha chansen at diskutera mer om varför etc och sånt.

Huvudsponsorn på denna bilen är som sagt Mahlin Advanced Mechanics!
Under sponsorer är
Viking Line
Sundby Svets
Ålands Färg och Tapet
Trade it Åland

Bilen byggs i störa huvudsak genom nex reglerna då vi kommer köra tävlingar i estland. vi lämnar bort hydraul styrningen detta år eftersom vi ska köra challenge i sverige detta året.

bilen blir sfro besiktad och besiktad på väg här på åland.

Bild bilen nerplockad och blästrad och börjat linja upp allt.

Bild
co drivern mäter och måttar.

Bild

Bild
Första ritningarna som kom Från MAM!

Bild
johnny joints hemma!

Bild
Bump stoppen oxå!

Bild
mittkonsol byggd

Bild

Bild
Diskussion om et på fälgarna!

Bild
börja bygga grenrör.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
bygger om oljepickupen..

Bild
även tråget.

Bild

Bild

Bild
nya ritningar ramla in. från mam!

Bild
Motorn sakta ihop.

Bild

Bild

Bild
Hasplåt ritningar!

Bild

Bild

Bild

Bild
Tagit isär portalerna för ombyggnad till toyota med skivor och luft svivel.

Bild
Allt går men blir tight.

Bild

Bild
hasplåten klar och hämtad!

Bild
bock ritning från mam. :)

Bild
spjäll!

Bild
btr

Bild
mall för att ändra vinkeln på portalerna så vi vinner så ycket flex som möjligt. allt beräknat via programet hos mam!

Bild
Frdig mall

Bild
planar av för bultarna


Bild
mått för hasplåten

Bild
hasplåten svetsad.

Bild

Bild

Bild
Färdigt borrat!

Bild
portalerna klara.


Bild
svivlar byggda

Bild

Bild

Bild
sviveln

Bild
hasplåten på plats!

Bild

Bild
tight och fint.

Bild

Bild

Bild

Bild
ritningar på övre lnkarms tornet

Bild

Bild

Bild

Bild
winchen på plats!

Bild

Bild

Bild

Bild
3d pussel har kommit hem! fästen för länkarmarna!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: fre jan 29, 2016 9:53
av Robe
Ser bra ut, MAM vet vad han gör :tumbup:
Kul att se byggprocessen här på forumet oxå!

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: fre jan 29, 2016 10:47
av Grottulf
Grymt bygge!
Vad är svivlarna i portalerna till för?

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: fre jan 29, 2016 10:49
av Gravander
Kul att få se bygget Tommy! :D

Ni verkar ha bra fart på bygget också, ös på med inspiration till oss alla :mrgreen: :tumbup:

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: fre jan 29, 2016 10:53
av twist_turbo
Grottulf skrev:Grymt bygge!
Vad är svivlarna i portalerna till för?

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
för att kunna kontrollera luften i däcken inifrån bilen.

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: fre jan 29, 2016 11:17
av Engman2
Det var för mkt för att snabb kolla på jobbet så denna tråd ska kollas noggrannare hemma vid datorn :tumbup:

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: fre jan 29, 2016 18:33
av Mecu
Fränt, och trevligt att se så mycket från konstruktionsdelen också!
Fast jag rekommenderar att ni lägger in bilderna i lägre upplösning, det kan inte vara många som kan se dem i full storlek och särskilt när det är så många tar det onödigt lång tid att ladda sidan om man inte har snabbuppkoppling.

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: fre jan 29, 2016 19:18
av Victor
Måste hålla med Magnus, bilderna är aningen stora nu, ser typ halva bilderna fast jag har en 22" skärm..

Men grymt bygge! Lite avis såklart, tumme upp!

(Kontrollering av luft i dck från kupé kallas väl CTIS om jag inte missminner mig?)

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: lör jan 30, 2016 9:15
av twist_turbo
jo vet inte varför dom blir så stora.. använder photobucket.. på en dator är de ju lättare eftersom man kan zooma ner själv ganska snabbt med ctrl och + eller -

ska se va ja kan göra till nästa uppladdning! dags att gå ner till garaget igen!

:tumbup:

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: lör jan 30, 2016 9:24
av Mecu
Jag var in på photobucket och kikade ifall det gick att länka till någon mindre version av bilderna, men lyckas inte hitta något sådant. Själv så använder jag image resizer för att snabbt ändra upplösning på flera bilder innan jag laddar upp dem, då kan läsa mer om det här.

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: lör jan 30, 2016 10:38
av Robe
På photobucket ställer du in vilken storlek bilderna ska ha i inställningarna.

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: sön jan 31, 2016 19:16
av twist_turbo
Klinken monterad och har testat lite flex snabbt. har bilen att stå i ride hight nu när de ska byggas bur. bilderna får tala för sig själv.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Påbörjat side steps där buren blir bultad. kommer mera stöd till ramen sen jo.

Bild

Bild

Bild

Bild

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: sön jan 31, 2016 19:59
av Felix
Snyggt jobbat!

Hur funkar det med justering av tryck i däcken inifrån?

Hur kommer sig valet av bil i bygget?

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: mån feb 08, 2016 19:45
av twist_turbo
Felix skrev:Snyggt jobbat!

Hur funkar det med justering av tryck i däcken inifrån?

Hur kommer sig valet av bil i bygget?
Kompressor ombord och typ regler ventiler för kompressor med swivel i axeln.

bilen va gratis och ålandskörd hela livet.

Re: TR3 Mazda b2500 med t5 och portaler. Huvudsponsor MAM

Postat: mån feb 08, 2016 19:53
av twist_turbo
En del gjort under helgen! bur bygget påbörjat och fick pausa med lite vägning så fredrik på mahlin advanced kan räkna ut vad för stötdämpare de ska bli! närmare slutet för varje gång!

kommande helg åker vi över till mahlin för att hämta winch fäste och en massa andra delar som är klara!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild