Höjnings coilvers cheva blazer
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Höjnings coilvers cheva blazer
Grym blazer!
Var det inte nån här på forumet som hade den förut?
Jag misstänker att det kan ha suttit airshocks på den...
Spiraler finns i olika storlek, så svampigt behöver det absolut inte bli.
Det sitter spiraler bak på tahoe från -00 och framåt, och de är ju liknande i vikt.
Så det skulle kunna vara en eventuell fjäderdonator om du vill ha spiraler...
Skickat från min SM-J100H via Tapatalk
Var det inte nån här på forumet som hade den förut?
Jag misstänker att det kan ha suttit airshocks på den...
Spiraler finns i olika storlek, så svampigt behöver det absolut inte bli.
Det sitter spiraler bak på tahoe från -00 och framåt, och de är ju liknande i vikt.
Så det skulle kunna vara en eventuell fjäderdonator om du vill ha spiraler...
Skickat från min SM-J100H via Tapatalk
-
- Nybörjare
- Inlägg: 8
- Blev medlem: tor aug 11, 2016 22:14
Re: Höjnings coilvers cheva blazer
är inte omöjligt, den är byggd i vännes. väster om umeå.
blir nog de igen, enklast att montera de och var inte så dyrt. får bara se vad bes säger sen, vet inte om den är reggad tror inte de. men borde inte bli nå större problem då den är seriöst byggd.
blir nog de igen, enklast att montera de och var inte så dyrt. får bara se vad bes säger sen, vet inte om den är reggad tror inte de. men borde inte bli nå större problem då den är seriöst byggd.
Re: Höjnings coilvers cheva blazer
Ska du regga det där så blir det ombyggt fordon via sfro med allt vad det innebär.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Re: Höjnings coilvers cheva blazer
Kan tänka mig att ett par duktiga höjningsfjädrar till jeep zj kan meckas dit, blir svårare att hitta passande stötdämpare.
Re: Höjnings coilvers cheva blazer
En fundering bara... de enda bilar jag har sett med 4 länk har varit rena skogsbilar och anledningen som jag förstår är att få mer flex? . Hur uppför sig det där vid vanlig landsvägskörning i typ 90? Om det nu skulle gå att få igenom det som ombyggt fordon. Inge kul om det vandrar över hela vägen eller kränger i kurvorna tänkte jag?
Borde alltid gå att återställa till fjädrar i värsta fall eftersom hålen för fjäderfästena rimligen finns kvar och det borde gå att ta från någon donator. Finns gott om slaktade suburban med längre fjädrar.
Borde alltid gå att återställa till fjädrar i värsta fall eftersom hålen för fjäderfästena rimligen finns kvar och det borde gå att ta från någon donator. Finns gott om slaktade suburban med längre fjädrar.
Chevrolet Suburban 6,2D 4WD K10 -74 Hydractive 3
Yamaha DT50MX -?
Yamaha DT50MX -?
Re: Höjnings coilvers cheva blazer
För att få den igenom hos sfro så är acceptabel väghållning ett krav. Ska klara undanmanöverprov t.ex. Skulle förmodligen krävas ett par stabila krängningshämmare på en sån här innan dom släpper igenom den, oavsett vad man har för fjädring.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Användare
- Inlägg: 88
- Blev medlem: lör mar 15, 2014 14:56
- Ort: enköping
Re: Höjnings coilvers cheva blazer
Kompisen reggbesikta sin xj med longarms å 4link bak å de behövdes ingen sfro! Alla ändringar skrevs in å även ny däck dimensioner 33 12,5 15 så kan nog gå
Jag samlar på bilvrak
Re: Höjnings coilvers cheva blazer
Pratar du om airshocks eller hjulupphängning 4-länk?brt666 skrev:En fundering bara... de enda bilar jag har sett med 4 länk har varit rena skogsbilar och anledningen som jag förstår är att få mer flex? . Hur uppför sig det där vid vanlig landsvägskörning i typ 90? Om det nu skulle gå att få igenom det som ombyggt fordon. Inge kul om det vandrar över hela vägen eller kränger i kurvorna tänkte jag?
Borde alltid gå att återställa till fjädrar i värsta fall eftersom hålen för fjäderfästena rimligen finns kvar och det borde gå att ta från någon donator. Finns gott om slaktade suburban med längre fjädrar.
4-länk är upphängningen till axeln. Vad du använder som fjäder och dämpare har inget med 4-länks upphängningen att göra. Är det parallell 4-länk, triangulerad fyrlänk eller dubbel triangulerad 4-länk? Fram eller bak? Det finns massor av sätt att bygga hjulupphängningar på. Har man någorlunda koll på roll center, anti squat osv så får man en bil som beter sig trevligt på väg oxå.
Oftast är det vettigt med krängningshämmare och utfjädringsstopp (limit straps) vid vägkörning på bilar med lång fjädringsväg (flex). Bara koppla ur det när man kryper ut i skogen.