Chanslös??
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Chanslös??
Har köpt en suzuki 413.Tänkte jag skulle prova på att köra lite Trial, b.la DM här i Borås&Skene.
Suzukin som jag köpte är kanon i karossen och mkt snyggt lagad,som jag tänkt lägga i en stenkrypa låda samt lockright diff fram&bak.
Hade tänkt att jag skulle kört i standard klassen,Men när han laga upp bilen tog dom upp hjulhusen,vilket jag förstår av reglementet inte är tillåtet.
Så då funderar jag på om man skulle axelvända och åka i modifierad istället?
Har inte som avsikt att vinna,men är man helt chanlös om man skulle prova att åka i modifierad,om man bara har ovanstående gjort?
Suzukin som jag köpte är kanon i karossen och mkt snyggt lagad,som jag tänkt lägga i en stenkrypa låda samt lockright diff fram&bak.
Hade tänkt att jag skulle kört i standard klassen,Men när han laga upp bilen tog dom upp hjulhusen,vilket jag förstår av reglementet inte är tillåtet.
Så då funderar jag på om man skulle axelvända och åka i modifierad istället?
Har inte som avsikt att vinna,men är man helt chanlös om man skulle prova att åka i modifierad,om man bara har ovanstående gjort?
Ok, nu måstre vi klargöra lite regler här först å främst Allra först så ska vi skilja DM och Svenska cupen åt, det är helt olika regler (nja, kanske inte så olika) cuperna emellan. Snarare hänger det på om du har licens eller inte, och om du tävlat i SC. Har du inte licens eller tävlat i SC så bör du hamna i klass 1 (klass 2 om du väljer att köar i skånecupen). Har du licens eller har kört i SC de senaste 2 åren så hamnar du i Standard, Modifierat om du höjer. Det där med hjulhusen får en liten klocka att ringa, undrar om det inte var nåt med skärmbreddare också? Chanslös eller inte? Tja, vi är ju inte sååå många...i nån klass...
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Chanslös??
Det gör du väldigt rätt i. Vi har väldigt kul och trevligt på DM.Ahlberg skrev:Tänkte jag skulle prova på att köra lite Trial, b.la DM här i Borås&Skene.
Den blir väldigt otrevlig att köra med Lockright i framaxel + att den vill inte svänga...Ahlberg skrev:samt lockright diff fram&bak.
Då får du problem för standard finns inte i DM. Med dom modifieringarna hamnar du i något som kallas klass 1.Ahlberg skrev:Hade tänkt att jag skulle kört i standard klassen,
Se föregående svar...Ahlberg skrev:Men när han laga upp bilen tog dom upp hjulhusen,vilket jag förstår av reglementet inte är tillåtet.
Och då hamnar du i klass 2 istället. Inte modifierat.Ahlberg skrev:Så då funderar jag på om man skulle axelvända och åka i modifierad istället?
Kör du i DM så är du inte chanslös. Rekommenderar dock att du monterar iaf minst ett "hockeymål" för din egen trygghet. Ger du dig på att prova i Svenska cupen måste du bygga fullbur, byta till racestolar och montera minst 4punktsbälte.Ahlberg skrev:Har inte som avsikt att vinna,men är man helt chanlös om man skulle prova att åka i modifierad,om man bara har ovanstående gjort?
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Fjäder och karosshöjning är OK i standard, men inte axelvändning. Dock hamnar den bilen direkt i Mod iom att hjulhusen är uppskurna...Malle skrev: Har du licens eller har kört i SC de senaste 2 åren så hamnar du i Standard, Modifierat om du höjer. Det där med hjulhusen får en liten klocka att ringa, undrar om det inte var nåt med skärmbreddare också?
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Veteran
- Inlägg: 1887
- Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
- Ort: borås
Re: Chanslös??
[quote="Ahlberg"]Har köpt en suzuki 413.Tänkte jag skulle prova på att köra lite Trial, b.la DM här i Borås&Skene.
Suzukin som jag köpte är kanon i karossen och mkt snyggt lagad,..
vi hjälps åt alberg så vi båda kan köra. jag kör bilarna med lastbil å du husvagn när vi ska långt bort:)
Suzukin som jag köpte är kanon i karossen och mkt snyggt lagad,..
vi hjälps åt alberg så vi båda kan köra. jag kör bilarna med lastbil å du husvagn när vi ska långt bort:)
-
- Veteran
- Inlägg: 1887
- Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
- Ort: borås
Ok,då kan jag lika gärna axelvända då,så kan man ta sig fram på borås träffarna med Man kanske inte behöver ha lockright fram?Verkar vara delade meningar angående lockright vs Svetsat bak?lasse suzicán skrev: Fjäder och karosshöjning är OK i standard, men inte axelvändning. Dock hamnar den bilen direkt i Mod iom att hjulhusen är uppskurna...
Det märks väl inte så mycket på en träffbil men i en trialsektion märks det jag lovar (tror ingen i skenetrialen missat vad jag tycker om min framaxelspärr)Nymoen skrev:[quote="lasse suzicán
Blir det verkligen så att den vill gå rakt fram..
Nyfiken är sugen själv..
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Käften!!!!!!!!!!yoggi skrev:Det underliga var väl att Terese kunde köra med denMathias T skrev: Det märks väl inte så mycket på en träffbil men i en trialsektion märks det jag lovar (tror ingen i skenetrialen missat vad jag tycker om min framaxelspärr)
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"