Utväxlingshjälp JKU Sahara
Postat: ons aug 16, 2017 22:09
Hej!
Jag har precis köpt en Wrangler Unlimited Sahara -07 med 3.8L bensinmotor och automatlåda.
Den har 35" hjul och är höjd ca 50mm.
När jag ligger och kör ca 90-100kmh efter landsväg lägger den i och ur OD hela tiden, känns otroligt svag.
Vilken utväxling kör ni på med liknande setup?
Som jag har förstått det så har dessa bilar 4:10 original, kan någon bekräfta detta?
Om jag räknar på utväxling så kommer jag fram till att 4:47 vore lämpligt teoretiskt. Den närmaste tillgängliga utväxlingen verkar vara 4:56, alltså nästa steg efter 4:10.
Är detta det lämpligaste eller skall man gå upp på 4:88 rent av?
Min körning består det största del av vägkörning eftersom jag använder bilen som bruksbil. På helgerna blir det en del skogskörning och offroad, dock ej superavancerat.
Jag skall även dra släpvagn med snöskoter på vintern.
Tacksam för svar.
Jag har precis köpt en Wrangler Unlimited Sahara -07 med 3.8L bensinmotor och automatlåda.
Den har 35" hjul och är höjd ca 50mm.
När jag ligger och kör ca 90-100kmh efter landsväg lägger den i och ur OD hela tiden, känns otroligt svag.
Vilken utväxling kör ni på med liknande setup?
Som jag har förstått det så har dessa bilar 4:10 original, kan någon bekräfta detta?
Om jag räknar på utväxling så kommer jag fram till att 4:47 vore lämpligt teoretiskt. Den närmaste tillgängliga utväxlingen verkar vara 4:56, alltså nästa steg efter 4:10.
Är detta det lämpligaste eller skall man gå upp på 4:88 rent av?
Min körning består det största del av vägkörning eftersom jag använder bilen som bruksbil. På helgerna blir det en del skogskörning och offroad, dock ej superavancerat.
Jag skall även dra släpvagn med snöskoter på vintern.
Tacksam för svar.