Lone Wolf skrev: ↑lör sep 07, 2019 11:33
Super-7 stuk
Körde du hos c-parts?
Nej inte c-parts jag va hos en i Floby.
Det va visst längesen jag uppdatera här.
Jag har fått ordning på alla smågrejer så som parkeringsbroms, hastighetsmätare, lampor, startspärr och diverse annat som var kvar att göra innan bes. Hittade felet med soppapumpen som uppkom efter första körningen, det va en o-ring i regulatorn som hade gått sönder. Lätt fixat men jag köpte en ny bosch pumpenhet iaf.
Va o körde lite i sandlådan i Skövde
Har gjort ett nytt tanklock i plast då det i alu blev lite tajt i gängorna så det kände som det skulle kunna skära.
Har fixat en ny databox så jag kan regga den med E85. Även amatörbyggda bilar drabbas av bonus malus systemet med tok hög skatt men den blir lägre på etanol.
Gjorde SFRO slutbes och bullerprov förra veckan med gott resultat. Framblinkers satt för nära halvljuset och så hade jag inte gjort materialintyget på rätt sätt då jag inte fått det papperet. Sen så måste jag ha ett effekt intyg på motorn pga att den inte är original längre. E85 annat insug och grenrör. Insug och grenrör va väl "ok" utan intyg men med E85 gick det inte. Så det var jag och gjorde för någon dag sen.
Fick montera smådäcken för bilen är för bred för rullarna annars. Jag gissade att det skulle va runt 250-260 i motorn pga den är 15år gammal och 23K mil plus att E85 tar endel effekt när min motor inte riktigt är optimerad för det. Men det blev 218hk på hjulen och 320hk i motorn så den är ganska frisk trots många mil. Grenrör och insug har nog gjort lite nytta iaf när det är 295hk original.
100hk i drivlineförlust men det skottar på rätt bra i skogen ändå
Så nu väntar jag på att SFRO ska göra klart alla papper så jag kan boka regbes. Det är tyvärr mycket väntan när man håller på med sånthär men det är det värt i slutändan.
Det blir inte mer bilder för det är så osmidigt att fixa det. Finns mer bilder i min fb byggtråd.