Sida 1 av 1
Jeep xj -90
Postat: lör jul 07, 2018 11:40
av Lone Wolf
Fundera lite kring kylningen på I6 xj
Är automatlådan både vatten och luftkyld ? varför?
Om Ac är bortplockad kommer elfläkten att starta ändå?
Re: Jeep xj -90
Postat: lör jul 07, 2018 22:13
av Fisketorp
Du har väl ett mindre separat oljekyl till automaten som sitter monterat på kylet?
Re: Jeep xj -90
Postat: lör jul 07, 2018 23:13
av Lone Wolf
Det gör det men, det går in i den vanliga kylaren också
Re: Jeep xj -90
Postat: sön jul 08, 2018 8:25
av Danne
Det är lika på min L200 och jag har fattat att det är för att lådan ska komma upp i rätt temp fortare.
Dock har jag kopplat bort vattenkylningen på min och den går ganska kallt oftast så det ligger nog nått i det.
Re: Jeep xj -90
Postat: tor jul 26, 2018 22:26
av Lone Wolf
Är det någon som provat att koppla bort vattenkylningen/värmningen på Aw4 lådan
fundera på att köra med enbart luftkylt kyl alternativ komplettera med elfläkt.
ska inte sänkas i lera bara skogs promenader, landsväg
Re: Jeep xj -90
Postat: fre nov 16, 2018 23:34
av Lone Wolf
ingen som har någon input angående vatten värmning/ kylning av aw4 lådan
Re: Jeep xj -90
Postat: mån nov 19, 2018 22:31
av Lone Wolf
Någon som har provat en sådan här oljekylare
Re: Jeep xj -90
Postat: tis nov 20, 2018 11:18
av gubbstrutten
Om den ordinarie automatoljekylaren, som i botten är integrerad med motorns vätskekylare, pajjar på något sätt, men den "vanliga" kylaren fungerar, kan man på någon (plock-)bilskrot söka upp en Mazda 6 * med automatväxellåda.
Den oljekylaren är smidig och lätt att placera.
Rördiametern är 16 mm = samma diameter som Jeeparnas oljerör har.
Lätt att koppla in med hjälp av skarvar från någon VVS-butik.
* Finns säkert flera oljekylare som passar, men just Mazdan´s är så smidig.