Sida 1 av 1

Jeep xj -90

Postat: lör jul 07, 2018 11:40
av Lone Wolf
Fundera lite kring kylningen på I6 xj

Är automatlådan både vatten och luftkyld ? varför?
Om Ac är bortplockad kommer elfläkten att starta ändå?

Re: Jeep xj -90

Postat: lör jul 07, 2018 22:13
av Fisketorp
Du har väl ett mindre separat oljekyl till automaten som sitter monterat på kylet?

Re: Jeep xj -90

Postat: lör jul 07, 2018 23:13
av Lone Wolf
Det gör det men, det går in i den vanliga kylaren också

Re: Jeep xj -90

Postat: sön jul 08, 2018 8:25
av Danne
Det är lika på min L200 och jag har fattat att det är för att lådan ska komma upp i rätt temp fortare.
Dock har jag kopplat bort vattenkylningen på min och den går ganska kallt oftast så det ligger nog nått i det.

Re: Jeep xj -90

Postat: tor jul 26, 2018 22:26
av Lone Wolf
Är det någon som provat att koppla bort vattenkylningen/värmningen på Aw4 lådan
fundera på att köra med enbart luftkylt kyl alternativ komplettera med elfläkt.

ska inte sänkas i lera bara skogs promenader, landsväg

Re: Jeep xj -90

Postat: fre nov 16, 2018 23:34
av Lone Wolf
ingen som har någon input angående vatten värmning/ kylning av aw4 lådan

Re: Jeep xj -90

Postat: mån nov 19, 2018 22:31
av Lone Wolf
Någon som har provat en sådan här oljekylare

Bild

Re: Jeep xj -90

Postat: tis nov 20, 2018 11:18
av gubbstrutten
Om den ordinarie automatoljekylaren, som i botten är integrerad med motorns vätskekylare, pajjar på något sätt, men den "vanliga" kylaren fungerar, kan man på någon (plock-)bilskrot söka upp en Mazda 6 * med automatväxellåda.

Den oljekylaren är smidig och lätt att placera.
Rördiametern är 16 mm = samma diameter som Jeeparnas oljerör har.
Lätt att koppla in med hjälp av skarvar från någon VVS-butik.

* Finns säkert flera oljekylare som passar, men just Mazdan´s är så smidig.