Range Rover

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 05, 2006 21:34

yoggi skrev:haha, har du lite hat ifrån helgen som vill ut :?:
Nej då! till skillnad från många andra landroverägare så vet jag vad jag har och hymmlar inte om vad det är.
Det finns viss anledning till att dom kör sina egna träffar och håller sig för sig själva.
Man kan köra sönder en toyota också,men det krävs mycket jobb för det!

falcon
Användare
Inlägg: 41
Blev medlem: lör mar 04, 2006 9:44
Ort: Mala

Inlägg av falcon » mån mar 06, 2006 6:50

MrHawk skrev:Alltid gillat kortade RR:s, som tex denna:

Bild
Ja det var ju en snygg kapning, ser väldigt seriöst och trevligt ut :)
pajero skrev:En riktig offroader kör pickup!!!!
Den ser onekligen lite kall ut! Har du tagit kortet nu???
Jao de kan man säga, släppade frugan med kamera ut i kylan och puttade (!?!?!?!?!) ut finingen ;)
Vem fan är Asfalt?

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » tis mar 07, 2006 18:15

snygg.


men din båge hade jag inte byggt så, så som det ser ut är det svetsad huvudbåge med svetskrökar?

bättre att bocka en med en billig bock maskin från jula eller något man kan få ett riktigt bra resultat med en sådan, jag andvände en sådan för smidighetens skull när jag byggde bur i rallybilen förra helgen.

det är ju din egen säkerhet och de andra som åker i bilen,

bara ett påpekande ingen kritik :wink:

sen är vad jag vet RR axlar rätt klena och kass utväxling, på min RR tänkte jag byta mot antingen Toyota eller Patrol (blir väl vad man har liggandes)

en kompis på åland har test kört RR i hårda test och varken knutarna fram eller drivaxlarna bak höll med en original RR något kapad med valp däck, men då var ju körstilen = suzuki också.
fast motorn verkade vara bra varvillig och tålig en bra stund iallaf.

falcon
Användare
Inlägg: 41
Blev medlem: lör mar 04, 2006 9:44
Ort: Mala

Inlägg av falcon » tis mar 07, 2006 22:48

ja jag provade att bocka med en sån billig från just jula men de blev inge bra den plattade just de rören jag hade. ville egentligen ha så svetsfri båge man kan ha :)

toyota axlar har jag med hört och funderat på att införskaffa.

ska köra klart det jag har nu och köra säsongen nu och försöka klura ut hur jag ska göra.

Jag har inte haft problem med mina knutar eller axlar, föra ägaren smällde en axel där bak men den är svetsad i klumpen och en kraftig sväng på asfalt, ping sa de!

Nu har jag visserligen inte så stor som valp däck (33.13,5), är förmodligen därför det inte har "pingat" mer än ;)

tar all kritik som bra kritik och nyttig kunskap :)
har inte hållt på så länge så alla tips är välkommna :)
Vem fan är Asfalt?

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » ons mar 08, 2006 9:18

falcon skrev:ja jag provade att bocka med en sån billig från just jula men de blev inge bra den plattade just de rören jag hade. ville egentligen ha så svetsfri båge man kan ha :)

toyota axlar har jag med hört och funderat på att införskaffa.

ska köra klart det jag har nu och köra säsongen nu och försöka klura ut hur jag ska göra.

Jag har inte haft problem med mina knutar eller axlar, föra ägaren smällde en axel där bak men den är svetsad i klumpen och en kraftig sväng på asfalt, ping sa de!

Nu har jag visserligen inte så stor som valp däck (33.13,5), är förmodligen därför det inte har "pingat" mer än ;)

tar all kritik som bra kritik och nyttig kunskap :)
har inte hållt på så länge så alla tips är välkommna :)
Man får ha ganska tjockt material i rören om det ska funka med en billig bockmaskin Helst över 3mm,sedan måste dom stämma exakt med vad "matrisen" i maskinen ska ha för diameter och det är oftast tumdimensioner då maskinerna är tänkta till vattenledningsrör

falcon
Användare
Inlägg: 41
Blev medlem: lör mar 04, 2006 9:44
Ort: Mala

Inlägg av falcon » ons mar 08, 2006 17:53

Det är just det är 2" rör som jag har använt med 3-4 mms gods. Plattade dem lika väl endå. Den främre övre vid rutan gick bra att göra många små knäckar på men att bocka några skarpa svängar med deras maskin slutade dessvärre med ett platt resultat.

När det gäller huvudbågen är den i 4 eller 5 tum med 5 mm gods så att bocka den med julas är inte möjligt. Det fick dessvärre bli svetskrökar :(
Vem fan är Asfalt?

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » ons mar 08, 2006 22:17

falcon skrev:Det är just det är 2" rör som jag har använt med 3-4 mms gods. Plattade dem lika väl endå. Den främre övre vid rutan gick bra att göra många små knäckar på men att bocka några skarpa svängar med deras maskin slutade dessvärre med ett platt resultat.

När det gäller huvudbågen är den i 4 eller 5 tum med 5 mm gods så att bocka den med julas är inte möjligt. Det fick dessvärre bli svetskrökar :(

va 4-5tum det motsvara ju minst 100-125mm invändigt! det är ju enormt stort är du säker?
heh tjocka stupränne rör :)


jag bockade lite vattenrör i 1,5tum med jula maskinen och det blev jättebra resultat även vid nästan 90grader böjar.
4mm gods



ja visst man bygger ju allteftersom kinesiska muren byggdes inte över en natt så att säga 8)

men andra axlar kan man hålla utkik efter det är enligt mig den svagaste länken hos RR. men jag är ju knappast fullt erfaren eller så men vad jag anser iallaf.
byter man dom så har man en skaplig maskin med shysst upphänging.

falcon
Användare
Inlägg: 41
Blev medlem: lör mar 04, 2006 9:44
Ort: Mala

Inlägg av falcon » ons mar 08, 2006 22:26

japp jag är säker, enorm båge ;) men det har kanske sprungit iväg lite på bilen, temat har varit grovt och brutalt:P men som sagt, mina rör fick jag inte till annars hade jag bockat dem med =/
Vem fan är Asfalt?

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » tor mar 09, 2006 17:02

Hårt och brutalt är den rätta melodin 8)
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » mån mar 13, 2006 22:29

pajero skrev:Hårt och brutalt är den rätta melodin 8)

jao jag vet jag kör sugga 8) :D

RROD
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: tor maj 11, 2006 11:12

Inlägg av RROD » tor maj 11, 2006 11:15

Lägger väl mig här :lol:
Bild

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » tor maj 11, 2006 17:37

RROD skrev:Lägger väl mig här :lol:
Bild
En skogsrod :rock: :rock:

Skriv svar