Höja en Chevrolet c/k 2500 1991
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Nybörjare
- Inlägg: 3
- Blev medlem: tis jan 01, 2019 17:29
Höja en Chevrolet c/k 2500 1991
Tjena!
Har en Chevrolet c/k 2500 från 1991 som jag hade tänkt höja, och är lite nybörjare på det. Hur ska jag gå tillväga, om det räcker att jag byter ut till längre "shackles" eller om jag ska göra något mer?
hur stora däck får man i ungefär utan att det tar i?
tänker om någon annan har erfarenheten av att höja ett sånt här fordon
Tacksam för alla svar.
Har en Chevrolet c/k 2500 från 1991 som jag hade tänkt höja, och är lite nybörjare på det. Hur ska jag gå tillväga, om det räcker att jag byter ut till längre "shackles" eller om jag ska göra något mer?
hur stora däck får man i ungefär utan att det tar i?
tänker om någon annan har erfarenheten av att höja ett sånt här fordon
Tacksam för alla svar.
Re: Höja en Chevrolet c/k 2500 1991
Ingen som har några svar?
Tanken är att jag ska hjälpa honom i mån av tid.
Här borde finnas en hel del kunskaper,
har bara skruvat Toyota och Defender så där brister det för mej.
sitter ju bladfjädrar på den kärran samt noll koll på vilken storlek på däck som skulle kunna va lagom.
Tanken är att jag ska hjälpa honom i mån av tid.
Här borde finnas en hel del kunskaper,
har bara skruvat Toyota och Defender så där brister det för mej.
sitter ju bladfjädrar på den kärran samt noll koll på vilken storlek på däck som skulle kunna va lagom.
Toyota Lj70
Re: Höja en Chevrolet c/k 2500 1991
Det finns rätt mycket info om det här på forumet. Sök lite så hittar ni
Re: Höja en Chevrolet c/k 2500 1991
Jag hjälpt er med att söka lite
viewtopic.php?f=20&t=52736
viewtopic.php?f=20&t=42703
viewtopic.php?f=20&t=58021
Jag kan sammanfatta det lite kort så här:
1-2":
Spänn upp torsionsstavarna fram
+ Enkelt
- äter drivknutar
- sämre väghållning och komfort (speciellt om man spänner för mycket)
3":
Karosshöjning
+ Enkelt
- Ramen hänger fortfarande lågt, så man hänger sig lätt, och det ser illa ut tycker jag
6-8?":
Chassihöjningskit
(Flyttar ner fram-diffen, och länkarmar etc)
(Bör kompletteras med reallift-nycklar eller likn. så man slipper sänka fjäderbalken...)
+ oförändrad väghållning etc
- mycket jobb
- dyrt
Bak är det ju stelaxlat och bladfjädrat så där är det enkelt.
Välj mellan klossar, höjfjädrar eller shackle flip.
Sen kanske ni ska be någon moderator att flytta tråden till "amerikanska 4x4" så är det fler som ser den.
viewtopic.php?f=20&t=52736
viewtopic.php?f=20&t=42703
viewtopic.php?f=20&t=58021
Jag kan sammanfatta det lite kort så här:
1-2":
Spänn upp torsionsstavarna fram
+ Enkelt
- äter drivknutar
- sämre väghållning och komfort (speciellt om man spänner för mycket)
3":
Karosshöjning
+ Enkelt
- Ramen hänger fortfarande lågt, så man hänger sig lätt, och det ser illa ut tycker jag
6-8?":
Chassihöjningskit
(Flyttar ner fram-diffen, och länkarmar etc)
(Bör kompletteras med reallift-nycklar eller likn. så man slipper sänka fjäderbalken...)
+ oförändrad väghållning etc
- mycket jobb
- dyrt
Bak är det ju stelaxlat och bladfjädrat så där är det enkelt.
Välj mellan klossar, höjfjädrar eller shackle flip.
Sen kanske ni ska be någon moderator att flytta tråden till "amerikanska 4x4" så är det fler som ser den.
Senast redigerad av Grottulf den ons jan 02, 2019 21:06, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Beroende
- Inlägg: 1355
- Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48
Re: Höja en Chevrolet c/k 2500 1991
Jag hade karosshöjning på min 95:a, det var gjort när jag köpte den, skulle gissa 3". Funkade bra att köra med, såg inte konstigt ut förutom att bakre stötfångaren satt lite långt ner jämfört mot karossen. Väghållningen var som orginal. Vet inte hur mkt jobbdet är, men den gick fint och det fick plats 35:or.
Ford Explorer '98