Framvagnen växer fram efter mycket filurande.
Blir en liten special konstruktion fram pga väldiga beskymmer med platsbrist då jag inte vill höja ramen.
två undre bärarmar som bak, 96cm långa, och enbart en övre länkarm och sen ett panhardstag. En klassisk 4 länk var inte möjlig då jag skulle behövs bock övre rören så pass så jag inte tror det kommer hålla med körstilen.
Ett övre stag gick klämma in på insidan av ramen och motorn
Blev lite olika tester av placering på panhardstaget innan det helt 100. Nu sitter det så det blir så långt som möjligt vilket jag menar ska bli mindre rörelse sidled vi flex
En liten knäck fik de bli för att det ska bli lite luft mellan röret och ramen. Även detta byggt i 5x50mm rör så det ska nog hålla trots knäcken.
Gott om utrymme över blir det inte i framvagnen. Styrning har ca 1 cm marginal i ändläge
Struten på axeln är något lutat neråt för att försöka förminska framtida problem med vobblande i styrningen då hubbarna nu luter åt fel håll efter vändningen av axeln. Men men får hoppas att man inte märker av det något vidare. Även samma problem i detta område så råder kritiskt platsbrist, men det går fritt med nån enstaka cm som säkerhetszon. Volvo motorn gör troligen det hela möjligt med lutningen av motorn och det väldigt smala blocket i nederkant och lågt byggda tråget.
Välpackat mellan ramben när kardanen ska få plats med. men volvo kardanerna är väldigt smidiga att klämma in
Däcken ditlagda för att få en helhetsbild av det hela
I profil ser man en uppfattning av hur jag tänker att en låg och bred bil ska bli optimalt med bra markfrigång hela vägen igenom. underkant på axlarna är 2 cm under ramen underkant. ca 55-60cm
Väl mött