Någon som har erfarenhet av fördelningslåda NP208?
Min hoppar ur 2H läget
Speciellt vid hård inbromsning
Måste den lämnas in?
Någon som renoverar kring Göteborg?
NP208 Hoppar ur 2H
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: NP208 Hoppar ur 2H
Skulle nog kolla länkaget först, och dess bussningar.
Vid byte till 242 från 249 så har det varit väldigt noga med rätt justering.
Och på en 249 låste inte stoppskruven ordentligt mellan växelförare och staget till f-lådan, så växelföraren gled på staget lite i taget vilket medförde dåligt ingrepp på lågen till slut.
Vid byte till 242 från 249 så har det varit väldigt noga med rätt justering.
Och på en 249 låste inte stoppskruven ordentligt mellan växelförare och staget till f-lådan, så växelföraren gled på staget lite i taget vilket medförde dåligt ingrepp på lågen till slut.
Grand Cherokee ZJ -97 5,2 höjd 7" på 33"
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ massor av reservdelar till ZJ V8 & I6
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ massor av reservdelar till ZJ V8 & I6
Re: NP208 Hoppar ur 2H
Har du någon erfarenhet av att öppna lådan och byta ut slitna delar??
Svårighetsgrad?
Ska finnas något som kallas för shift fork som har pads som brukar bli slitna
Kan det vara det som är felet.
Verkar vara svårt att hitta en utbyteslåda och lite onödigt om man kan byta ut delar
Svårighetsgrad?
Ska finnas något som kallas för shift fork som har pads som brukar bli slitna
Kan det vara det som är felet.
Verkar vara svårt att hitta en utbyteslåda och lite onödigt om man kan byta ut delar
Re: NP208 Hoppar ur 2H
Har byggt om 2 stycken 249 lådor till 242 lådor vilket inte var så svårt om man höll isär lådornas olika delar.
Med pads antar jag du menar de 2 plastbitarna på den stora skiftgaffeln, vilka var trasiga i endast 1 låda jag rivit isär.
Största svårigheten är att ta ner lådan, och omvänt. De är tunga och klumpiga att hantera.
Men tror fortfarande att du ska kolla länkaget och dess låsningar och bussningar.
Med pads antar jag du menar de 2 plastbitarna på den stora skiftgaffeln, vilka var trasiga i endast 1 låda jag rivit isär.
Största svårigheten är att ta ner lådan, och omvänt. De är tunga och klumpiga att hantera.
Men tror fortfarande att du ska kolla länkaget och dess låsningar och bussningar.
Grand Cherokee ZJ -97 5,2 höjd 7" på 33"
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ massor av reservdelar till ZJ V8 & I6
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ massor av reservdelar till ZJ V8 & I6