Ford Explorer - Onboard Air?
Postat: mån maj 09, 2022 19:32
Köpte en Ford Explorer '98 igår, fint skick förutom luftdämparna bak som förra ägaren gått bet på att byta. Jag bytte dem idag till vanliga Monroe-dämpare (6 timmar att få bort de gamla och 30 min att montera de nya ) och rev samtidigt bort elektroniken och lilla tryckklockan mm undertill som har med luftdämparna att göra.
Fick en idé: Kompressorn sitter fortfarande innanför panelen i bagaget och är avstängd på knapp nu, skulle man kunna använda den till att pumpa däck mm, någon som gjort liknande eller vet hur man gör? Hur styr man den av och på (startar man den på knappen lär den stå och dra ur batteriet). Kopplar man ngn typ av ackumulatortank, typ från en gammal kompressor och hur stor behöver den vara isf?
Fick en idé: Kompressorn sitter fortfarande innanför panelen i bagaget och är avstängd på knapp nu, skulle man kunna använda den till att pumpa däck mm, någon som gjort liknande eller vet hur man gör? Hur styr man den av och på (startar man den på knappen lär den stå och dra ur batteriet). Kopplar man ngn typ av ackumulatortank, typ från en gammal kompressor och hur stor behöver den vara isf?