Chevrolet Silverado 2015

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Errol Flynn
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: sön feb 07, 2021 7:34
Kontakt:

Chevrolet Silverado 2015

Inlägg av Errol Flynn » ons dec 13, 2023 7:23

Hallå gott folk!

Detta är mitt första inlägg här....brukar hålla till på "Maskinisten" i vanliga fall! 8) Min Chevatråd för den som är intresserad!
https://www.maskinisten.net/viewtopic.p ... 2&t=303483

Min ögonsten (Chevrolet Silverado 2004) brann tragiskt nog upp för två veckor sedan! :cry:
Eftersom jag hade plog på den, så hade jag även åtagit mig några ploguppdrag!
...så branden var inte vad jag tänkt, nu när det vräkt ner här i Uppland! :( :(
Bild
Bild

Vad jag däremot tänkt var att uppdatera Chevan med lite ny plåt och färg, då bilen i övrigt är i bra maskinellt skick!
Hade redan uppdaterat med nya däck, 4 nya Led extraljus, nya högtalare och baslåda, bakljus och strålkastare, flakkåpan ommålad och försedd med snabblås och räcke,
...sedan tidigare var hjullager bytta till Heavy Duty, bladfjädringen hade "stöttning vid behov" av luftfjädring!
Drivlinan har fungerat i princip felfritt under de år jag ägt bilen, då jag varit noga med service!

Således var allt skitfint i ordning...sen tillhör det att man får byta "någonting" i framvagnen efter varje besiktning, typ! :D

Nu står det en "ny" Cheva på gården!
Den är onödigt hög och kommer genomgå en sänkning till "normal nivå" inom en inte alltför avlägsen framtid!
Beställning på delar är gjord, dels till sänkningen och dels till plogen!
Plogen skall sitta på bilen och det är orsaken till att jag vill tillbaka ner till marken med bilen...det är inte optimalt att inte se plogen, typ!
Bild

Således kommer det finnas insteg, skärmbreddare, däck på fälg och höjningskit till salu framöver...
Utgår ifrån att detta är rätt forum att annonsera ut detta i... så håll utkik här om intresse finnes!

Errol Flynn
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: sön feb 07, 2021 7:34
Kontakt:

Re: Chevrolet Silverado 2015

Inlägg av Errol Flynn » sön jan 14, 2024 6:34

God morgon!

Så var "kärran" nere på marken igen... vissa komplikation har det varit under resans gång, men allt har löst sig!
Har bytt alla bromsbelägg när brallorna ändå var nere! Fick sätta på nya skivor fram, då ett ok krånglat och förstört skivan...
...det visade sig att även oket var i dåligt skick, så vi satte i ett nytt!
När höjningssatsen sattes i kapade man bort styrningarna/stiften till hjulinställningen, så dessa fick vi ersätta!
Man har kapat bort delar av fästet på ena sidan för en tvärbalk, så att axeln från fördelningsslådan kom förbi!
...men den har vi ersatt med en egentillverkad balk!

Jag länkar till Maskinisten och mina inlägg om bilen...det är ett par sidor framåt om bilen!
https://www.maskinisten.net/viewtopic.p ... &start=345

Hela höjningskittet med breddare, insteg och däck är numer till salu! (Inlägg 383)

Skriv svar