Yellow Spider 2008 - Lars Dahl
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Yellow Spider 2008 - Lars Dahl
Efter att övriga spindelbyggen skingrat sig kring stacken var det så dags för spindelmannen själv att skrida till verket med ett eget bygge.
Bygget har pågått ett litet tag parallellt med andra byggen, men nu flyttas koncentrationen över till detta bygget.
Gustav och Lars står vid sidan om härligheten. Kanske svårt att se men denna spindel är smalare och mer kompakt än tidigare modeller. Men Lars är inte så storväxt så den kommer passa honom som handen i handsken.
Konceptet blir likt tidigare med en VW2.0 på tvären.
Som ni ser är det inte onödigt mycket plats över.
Triangel och övriga delar av hjulupphängningen är redan klar.
Stolarna får plats med lite vilja...
Trots smalare ram och ont om plats så monterades en katalysator, även vi som håller på med motorsport tänker på miljön. "Locket" till automaten fick justeras för att avgassystemet ska få plats.
I denna byggtråden kommer vi följa bilen till den är lackad och startklar.
Bygget har pågått ett litet tag parallellt med andra byggen, men nu flyttas koncentrationen över till detta bygget.
Gustav och Lars står vid sidan om härligheten. Kanske svårt att se men denna spindel är smalare och mer kompakt än tidigare modeller. Men Lars är inte så storväxt så den kommer passa honom som handen i handsken.
Konceptet blir likt tidigare med en VW2.0 på tvären.
Som ni ser är det inte onödigt mycket plats över.
Triangel och övriga delar av hjulupphängningen är redan klar.
Stolarna får plats med lite vilja...
Trots smalare ram och ont om plats så monterades en katalysator, även vi som håller på med motorsport tänker på miljön. "Locket" till automaten fick justeras för att avgassystemet ska få plats.
I denna byggtråden kommer vi följa bilen till den är lackad och startklar.
-
- Veteran
- Inlägg: 1887
- Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
- Ort: borås
Uppdatering
Framifrån & sidovy.
Kylet är på plats, luftfiltret, stolarna har fått ordentliga fästen. Några rör till bågen har tillkommit. Rattstång med orbitrol på plats, styrkolven fram är på plats...osv.
Bakifrån
Det är dumt med för mycket plats över.
Kylet är farligt nära triangeln vid max infjädring.
Lars och jag provsitter. Jag är bara 1.83 lång, så bilden är ganska liten men passar Lars bra.
Rören ovanför motorn är skuvbara så att man kan få ut motorn.
Framifrån & sidovy.
Kylet är på plats, luftfiltret, stolarna har fått ordentliga fästen. Några rör till bågen har tillkommit. Rattstång med orbitrol på plats, styrkolven fram är på plats...osv.
Bakifrån
Det är dumt med för mycket plats över.
Kylet är farligt nära triangeln vid max infjädring.
Lars och jag provsitter. Jag är bara 1.83 lång, så bilden är ganska liten men passar Lars bra.
Rören ovanför motorn är skuvbara så att man kan få ut motorn.
Tittar du noga på denna bild ser du att den sitter skruvad i bågen ..Whistler skrev:Hurdå menar du?yoggi skrev:Rören ovanför motorn är skuvbara så att man kan få ut motorn.
http://www.bamze.nu/bilder/spider/ld20080209-2.jpg
Sen ser du den delade skarven fram här
http://www.bamze.nu/bilder/spider/ld20080209-7.jpg
Just där jag menade.Nymoen skrev:Tittar du noga på denna bild ser du att den sitter skruvad i bågen ..Whistler skrev:Hurdå menar du?yoggi skrev:Rören ovanför motorn är skuvbara så att man kan få ut motorn.
http://www.bamze.nu/bilder/spider/ld20080209-2.jpg
Sen ser du den delade skarven fram här
http://www.bamze.nu/bilder/spider/ld20080209-7.jpg
Hur ska man få ut drivalarna till portalerna fram???
Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
men borrmallen den höll, gissa vems den är..yoggi skrev:Ja, det är borrmallen. Den lånade borrmaskinen gick sönder mitt i borrandetNymoen skrev:Misstänker att det är en borrmall som sitter där .. Ändrar man pinjong vinkeln så bör man borra om för portalhusenBertilson skrev:Hur ska man få ut drivalarna till portalerna fram???
Är bakaxeln omklumpad till passagerarsidan?
Jacob
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
Men automatens utgående axel sitter väl på passagerarssdan?
I så fall blir det väl ganska rejäl vinkel på bakkardanen om klumpen sitter på förarsidan och utgående axel på passagerarsidan?
I så fall blir det väl ganska rejäl vinkel på bakkardanen om klumpen sitter på förarsidan och utgående axel på passagerarsidan?
Jacob
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737