Stråklastare GC -94:a

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

El Jefe
Rutinerad
Inlägg: 357
Blev medlem: tis nov 14, 2006 16:50
Ort: Motala
Kontakt:

Stråklastare GC -94:a

Inlägg av El Jefe » tor apr 17, 2008 20:37

Skall snart besiktiga jääpen, och huvudstrålkastarna är lite dassiga i nerkant.
Har kollat på American racing och de önskar sälja dom för 2500 SEK stycket.... :shock:

SBVAB säljer icke E-märkta för ynka 764 SEK styck.

Frågan är som så, att om jag nu råkar bli underkänd pga strålkastarna, kan man då byta till sbvab:s och tro att det kommer att funkar på ombesiktningen?
Vill man kan man!

mattebigge
4x4xnerd
Inlägg: 5922
Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
Ort: Söderhamn
Kontakt:

Inlägg av mattebigge » fre apr 18, 2008 21:36

om dom inte märker nåt så funkar det, om dom ser att det fattas ett E, så är det kört..
vet inte vad som händer om Polisen upptäcker det vid en flygande, men jag gissar på böter..
tom extraljusen ska vara E-märkta idag..
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

El Jefe
Rutinerad
Inlägg: 357
Blev medlem: tis nov 14, 2006 16:50
Ort: Motala
Kontakt:

Inlägg av El Jefe » lör apr 19, 2008 14:46

Som tur var så sade de inget om ljusen, men jag hörde någonstans av någon mostersmormorsmansarbetkamratsdotter att det inte var samma ljusbild på icke E-märkta, enligt personen skulle det inte vara den assymetriska ljusbild som det skall är på de "riktiga"
Vill man kan man!

AtEase
Moderator
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:40
Ort: Lysekil
Kontakt:

Inlägg av AtEase » sön apr 20, 2008 22:50

El Jefe skrev:Som tur var så sade de inget om ljusen, men jag hörde någonstans av någon mostersmormorsmansarbetkamratsdotter att det inte var samma ljusbild på icke E-märkta, enligt personen skulle det inte vara den assymetriska ljusbild som det skall är på de "riktiga"
Jag tror inte det har något med E-märkningen att göra. De som säljer strålkastare bör ju rimligtvis veta hur ljusbilden ser ut, bara att fråga dom.
En inställd spelning är också en spelning.

Moggen
Rutinerad
Inlägg: 320
Blev medlem: lör jun 02, 2007 23:33

Inlägg av Moggen » mån apr 21, 2008 12:36

troligen är det samma fabrik som gör dom fast betalar inte för att få dom e märkta, köpte arbetsbelysning billigare, den var det en kal fläck i glaset och det var där stämpeln för HELLA skulle sitta, ca 200kr billigare st om inte mer. så tror inte ljusbilden skiljer sig avsevärt om det inte är riktigt dåligt kina krafs.
Jag har alltid varit ledande då det gäller dåliga lösningar, he he

Lasse_Pajero
Rutinerad
Inlägg: 471
Blev medlem: fre dec 15, 2006 12:24
Ort: Huskvarna

Inlägg av Lasse_Pajero » mån apr 21, 2008 15:10

Vad jag vet så spelar det ingen roll om ljusbilden ser lika ut på en E-märkt lykta eller inte E-märkt. Sitter inte E-märkningen där så är den inte laglig men sen om dom ser det eller inte beror på den som besiktar inget annat.
Mitsubishi Pajero 2,6 -86 Cooper STT 33/12,5-15

Skriv svar